جمعه 5 اسفند 1384

نماينده‌ي ايران در سازمان ملل: شوراي امنيت از نظر ايران ارزش اندكي دارد، ايسنا

*مي‌خواهيم مساله‌ي هسته‌يي را از طريق گفت‌وگو حل كنيم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


محمد جواد ظريف تاكيد كرد كه هدف ايران از توليد انرژي هسته‌يي برآوردن نيازهاي انرژي اين كشور است و نه توليد سلاح هسته‌يي.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از پايگاه اينترنتي ژورنال نيوز، محمدجواد ظريف، نماينده‌ي ايران در سازمان ملل در سخنراني در كالج «منهتن ويل» گفت كه ايران مي‌خواهد مساله‌ي هسته‌يي را به طريقي مسالمت‌آميز به پايان برساند.

وي اظهار داشت ما مي‌خواهيم اين مساله را از طريق گفت‌وگو حل و فصل كنيم.

اين گزارش حاكي است، ظريف به طور مختصر درباره‌ي خشونت در عراق و افغانستان و عميق شدن شكاف ميان غرب و جهان اسلام صحبت كرد، اما محور عمده‌ي سخنان وي بر مساله‌ي هسته‌يي ايران متمركز بود.

نماينده‌ي ايران در سازمان ملل اظهار داشت كه توليد سلاح‌هاي هسته‌يي در تلاش براي استفاده از آن عليه آمريكا يا رژيم صهيونيستي احمقانه است و اين چيزي نيست كه ايران به دنبال آن باشد.

ظريف تاكيد كرد: ايران هرگز به توليد، توسعه و دستيابي سلاح‌هاي كشتار جمعي نخواهد پرداخت.

وي افزود: تهران به دنبال توسعه‌ي منابع جايگزين انرژي نظير انرژي هسته‌يي و هيدروالكتريك است و اگر اين طور نباشد ظرف سه يا پنج دهه‌ي آينده به شبكه‌ي واردات انرژي تبديل خواهد شد.

نماينده‌ي ايران در سازمان ملل درباره‌ي شوراي امنيت يادآور شد كه اين شورا نهادي است كه در عكس‌العمل در برابر حمله‌ي صدام، ديكتاتور سابق عراق به ايران در سال 1980 و استفاده از سلاح‌هاي شيميايي عليه ايران شكست خورد و گفت كه اين شورا از نظر ايران ارزش اندكي دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اين آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند كه در جهان اسلام منزوي شده‌اند و نه ايران.

براساس اين گزارش، ظريف در اين نشست به خواندن بخش‌هايي از گزارشات روزنامه‌هايي پرداخت كه به تهديدهاي رژيم صهيونيستي و مقامات آمريكايي عليه ايران اشاره شده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده‌ي ايران در سازمان ملل: شوراي امنيت از نظر ايران ارزش اندكي دارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016