پنجشنبه 18 اسفند 1384

هاشمي رفسنجاني: ايران امروز با يك وضعيت جديد مواجه است، برخلاف شوراي حكام، در شوراي امنيت كارگردان آمريكاست، ايرنا

تهران بزرگ ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۸‬

"هاشمي رفسنجاني" رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، ايران را بعداز گزارش پرونده هسته‌اي به شوراي امنيت سازمان ملل در "وضعيت جديد" خواند و تاكيد كرد كه با تهديد و ارعاب نمي‌توانند دل ملت ايران را خالي كنند.

به‌گزارش خبرنگار ايرنا، هاشمي‌رفسنجاني عصر پنجشنبه در مراسم يازدهمين سالگرد درگذشت سيد احمد خميني يادگار حضرت امام خميني (ره) افزود : ايران امروز با يك وضعيت جديد مواجه است كه آمريكا و ايادي آن به بهانه مسايل هسته‌اي بوجود آورده‌اند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت : ما بارها با آمريكا تا سرحد جنگ پيش رفته‌ايم به‌ويژه موقعي كه صدام حسين در جريان جنگ عاجزماند،آمريكا وارد شد و با ما در جنوب درگير شد.

هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: اگر چه جنگ رواني آمريكا ضد ايران و انقلاب اسلامي همواره بوده و هر روز شاهد توطئه‌هاي اين كشور بوده‌ايم اما اين بار وضع خاص و متكي به ادعايي كذب است.

وي با بيان اينكه" آمريكا مدعي است كه ايران درصدد دستيابي به سلاح هسته‌اي است، " تاكيد كرد :شايد بتوانند دل ديگران را با اين ادعاهاي كذب خالي‌كنند و آنها را جذب اردوگاه آمريكا كنند اما با ايران نمي‌توانند اين كار را بكنند.

هاشمي رفسنجاني اضافه كرد : اين در حالي است كه خود آمريكا اعتراف مي‌كند كه ايران به چيزي ( سلاح هسته‌اي) دست نيافته است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام برخورد با پرونده هسته‌اي ايران را بدترين نوع برخود با مسائل‌جهاني و نهادهاي‌بين‌المللي دانست و خاطرنشان‌كرد: پرونده ما به شوراي امنيت گزارش شد و اما فرق آن اين است كه برخلاف شوراي حكام، در شوراي امنيت كارگردان آمريكاست.

وي در ادامه اظهارات خود اين پرسش را مطرح كرد ، " در اين شرايط چه بايد انجام دهيم تا مثل بقيه مراحل انقلاب از دام گسترده شده،عبور كنيم؟" هاشمي رفسنجاني براي يافتن پاسخ به اين پرسش خود به گذشته بازگشت و روابط ايران و آمريكا را از قبل از پيروزي انقلاب موردبررسي قرار داد و در اين چارچوب به مساله كاپيتالاسيون به عنوان اولين برخورد حضرت امام (ره ) و انقلاب با آمريكا اشاره كرد.

اكبر هاشمي رفسنجاني " رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود در مراسم يازدهمين سالگرد درگذشت سيد احمد خميني به برخورد شجاعانه حضرت امام (ره) با ماجراي كاپيتالاسيون ، اشاره كرد و گفت : امام زماني بر سر شاه و آمريكا فرياد كشيدند كه حقيقتا مستشاران آمريكايي در مديريت‌هايي كه حاكميت در آنجا بود، حضور داشته و فرمان مي‌دادند.

وي اين پرسش را مطح كرد" چرا آمريكا با تمام امكانات، پول و شبكه نفت توليدي كه در اختيار داشت ، نتوانست با انقلاب اسلامي مقابله كند و مانع پيروزي آن شود وي اين در حالي بود كه حتي مساجد و حسينيه‌ها هم بشدت تحت كنترل، سانسور و ارعاب قرار داشتند.


** جايگاه ويژه اسلام ،" قلب ملت ايران " است.

هاشمي رفسنجاني، سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه‌آمريكادر هنگام و بعداز پيروزي انقلاب از جمله تحريك قوميت‌هاي مختلف در كشور و جنگ تحميلي را شكست خورده خواندو اظهار داشت كه نخستين عامل پيروزي انقلاب و شكست‌هاي آمريكا" اسلام " بوده است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، جايگاه ويژه اسلام را " قلب ملت ايران" توصيف كرد و اظهار داشت : در آن برهه امام (ره) با هوشياري و رهبري درست بر روي نقطه حساسي انگشت گذاشتند و اجازه ندادند چيزي غير از انقلاب اسلامي تحقق يابد.

وي، اسلام را وجه مشترك اكثريت قاطع مردم ايران اعم از شيعه و سني تا گروه‌هاي مبارز و حتي نيروهاي ليبرال دانست و خاطرنشان‌كرد: در اين حركت روحانيت پيشاپيش صفوف مبارزه حضور داشت.


** افتخار ما مردمي بودن انقلاب اسلامي است
هاشمي رفسنجاني ، نقش گروه‌هاي مبارز در به ثمررسيدن انقلاب را "موثر " خواند و افزود: اما اين نقش چيزي نبود كه انقلاب اسلامي را به‌پيروزي برساند زيرا در اقيانوس حركت مردم گم شده بود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تكيه خاص حضرت امام (ره) به توده مردم را در اين عصر براي ما " بسيار ارزشمند " ارزيابي كرد و گفت : امروز، خيلي‌ها از دمكراسي دم مي‌زنند اما وقتي مي‌بينند كه مردم چيزي غير از خواسته‌هاي آنان مي‌خواهند، مردم را سركوب مي‌كنند.

وي تصريح كرد : بهادادن به خواست مردم قبل از شكل‌گيري انقلاب و پس از آن واقعا وجود داشت و هرگز جنبه تشريفاتي به خود نگرفت.

هاشمي‌رفسنجاني به تصميم حضرت امام(ره) پس از بازگشت از پاريس درباره تشكيل شوراي ملي انقلاب و تدوين قانون اساسي براساس خواست مردم،اشاره كرد و اظهار داشت : در دنيا، انقلاب‌هاي مختلف شكل گرفته است اما هيچكدام از آن انقلاب‌ها كاري كه حضرت امام در تدوين قانون اساسي به سرعت و منطبق با نظر مردم كرد، صورت ندادند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه حضرت امام (ره) به مردم اعتماد داشتند و به آنان تكيه كردند ، خاطرنشان كرد: نمي‌توان گفت كه نظام ما مردمي نيست، اصل نظام و تصميمات اساسي نظام ما با مردم بود و امام اين كار را جاودان كرد.

هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: امروز اين افتخار مردمي بودن با ماست ،اما برخي مي‌خواهند اين افتخار را از ما سلب كنند و به دنيامعرفي‌كنند كه انقلاب اسلامي و حكومت از بالا به پايين بوده است.

وي،اين طرز تلقي‌از انقلاب اسلامي ايران را " ناداني و خطري بزرگ" خواند و گفت: اگر قرار باشد نقش مردم حتي در تئوري انقلاب حذف شود ، اين يك خطر بزرگ براي پايه‌هاي انقلاب محسوب مي‌شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به نقش مردم در پيروزي هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و اظهارداشت : همان دولت‌هايي كه به دروغ خود را پرچمدار آزادي و دمكراسي معرفي مي‌كنند، كداميك اين افتخارات را دارند.

امروز دواي درد ما، وحدت است
... هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خود در مراسم بزرگداشت سيد احمد خميني با تاكيد به اينكه " امروز، وحدت ، دواي درد ماست"،تصريح كرد: حضرت امام (ره) بارها بر وحدت بين مردم تاكيد كرده و مي‌فرمودند اگر با همديگر متحد باشيد هيچكس نمي‌تواند شما را به زمين بزند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اين توصيه حضرت امام " اگر اختلاف بين شما پيدا شود، خودتان همديگر را به زمين مي‌زنيد"، اشاره و تاكيد كرد كه اين نصحيت حضرت امام هميشه بايد در گوش ما بوده و ملت آن را فراموش نكند.

وي بار ديگر بر سه محور حساس و مهم "اسلام، مردم و وحدت " در رويارويي با توطئه‌هاي دشمنان اشاره كرد و اظهار داشت : همانطور كه امام مي‌خواستند هميشه بايد در صحنه حاضر باشيم و اجازه‌ندهيم مسير اسلامي ما عوض شود.

هاشمي رفسنجاني هشدار داد : اگر با اسلام به‌صورت سليقه‌اي برخورد كنيم و افكاري كه مبارزه را حرام مي‌دانست ، دستمايه خود قرار دهيم ، با " خطر بزرگي " مواجه خواهيم شد.


** نقش مردم درجه دو و تشريفاتي نيست
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد به اينكه "نقش مردم كمرنگ، درجه دو و تشريفاتي نيست " ، گفت : بايد بامردم به عنوان صاحبان انقلاب و كساني كه خداوند، پيغمبر، قرآن، ائمه و دين آنها را خواسته‌اند ، برخورد كرد ، مردم حق دارند درباره سرنوشت خود ذي‌نظر باشند و اظهارنظر كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي رفسنجاني به پيروزي جبهه‌هاي مردمي در ساير كشورهاي اسلامي مانند عراق، مصر و فلسطين اشاره كرد و افزود:وحدت كلمه امروز مانند نان شب براي ما ضروري است.

وي اضافه كرد : وحدت كلمه چيزي نيست كه همينطوري درخواست كنيم و به آن دست يابيم ، بلكه مقدمات و مقتضيات آن را بايد فراهم آورد.

هاشمي‌رفسنجاني به نقش مهم همه مردم و حمايت آنان حتي كسانيكه خارج از كشور هستند در برخورد با تهاجم‌هاي خارجي اشاره‌كرد و اظهارداشت: در يك بخش انقلاب‌اسلامي،مردمي فداكار و وفادار وجود دارندكه نبايد اجازه‌داد با همديگر درگير شده، يكديگر را خنثي و نفي كنند و از بين ببرند زيرا اين همان چيزي است كه دشمن مي‌خواهد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: هر كس بخواهد به نحوي عمل كند كه نيروهاي خالص ميدان را طرد و افرادي برنجند و به صف بي‌تفاوت‌ها گرايش پيدا كنند، شرايط خطرناك مي‌شود.

وي در عين حال به نقش نيروها و افرادي كه در خارج از گروههاي خالص و توده‌اي مردمي قرار دارند، اشاره كرد و گفت: همه كساني‌كه بيرون هستند بايد سعي كنند چيزي كه دشمن را خوشحال مي‌كند، مطرح نكنند.

هاشمي رفسنجاني خاطرنشان‌كرد : حتي جريان‌هاي بي‌طرف نيز نسبت به منافع كشور جدي هستند و نسبت به تحصيل دانش روز و حق مسلم ملت بي‌تفاوت نيستند، پس لازم است به گونه‌اي رفتار و عمل شود كه نشان دهيم ايران در اين شرايط يكپارچه است.


** برخي با رفتار ناسالم پنجره‌ها را براي نفوذ دشمن باز نكنند رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هشدارداد: اگر افرادي پيدا شوند كه منافع باندي و گروهي برايشان اهميت بيشتري داشته باشد ،بايد حساب خود را با خدا بررسي كنند زيرا كار بزرگي در جهت خلاف انجام داده‌اند.

وي گفت: اميدواريم دراين شرايط، دشمنان‌خارجي با يك ملت يكپارچه و در راه اسلام و فداكار براي انقلاب مواجه‌باشند و كساني با رفتارانساني ناسالم، پنجره‌هايي را براي نفوذ دشمن باز نكنند.

هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: در اين شرايط ، سعي مي‌كنيم با استفاده از محورهاي درست اسلام كه مهمترين آنها قانون اساسي و نظام ولايي است، ايران و اسلام را حفظ كنيم.

Copyright: gooya.com 2016