یکشنبه 21 اسفند 1384

متكي: ممكن است سياست هاي جمهوري اسلامي ايران مورد بازبيني و بررسي دوباره قرار گيرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۲۱‬

وزير امور خارجه با تاكيد بر لزوم استيفاي حق جمهوري اسلامي ايران در برخورداري از فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي تاكيد كرد: كماكان معتقديم فرصت براي تداوم گفت و گوها ميان طرفهاي مختلف وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، "منوچهر متكي" روز يكشنبه در حاشيه برگزاري همايش بين‌المللي "انرژي و امنيت: ديدگاه آسيايي" در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس سازوكاري كه در آن قرار داريم، مي‌توانيم حقمان را تامين كنيم.

وي گفت: با وجود وضعيت جاري در آخرين جلسه شوراي حكام، اعتقاد داريم فرصت براي طرفهاي مختلف براي تداوم مذاكرات همانگونه كه در بيانيه رييس شوراي حكام نيز اشاره شد، وجود دارد و ما در استفاده از اين فرصت براي همه طرفها، تاكيد داريم.

متكي اضافه كرد: تاكيد ايران استيفاي حق كشورمان در برخورداري از فن‌آوري هسته‌اي است و ترجيح ما در استفاده از سازوكارهاي تاييد شده و بهره‌گيري از مواهب عضويت در ان.پي.تي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير امور خارجه با اشاره سابقه ‪ ۳۰‬ساله عضويت ايران در "ان.پي.تي" (معاهده منع گسترش سلاحهاي كشتار جمعي) و لزوم استفاده از مزاياي عضويت در آن گفت: معتقديم بر اساس سازوكارهاي بين‌المللي كه جمهوري اسلامي ايران نيز در درون اين سازوكارها قرار دارد، مي‌توانيم حقوقمان را استيفا كنيم.

وي در عين حال گفت كه "اگر به نقطه‌اي برسيم كه سازوكارهاي موجود تامين‌كننده حق ملت ايران نباشد، ممكن است سياستهاي جمهوري اسلامي ايران مورد بازبيني و بررسي دوباره قرار گيرد."

Copyright: gooya.com 2016