سه شنبه 23 اسفند 1384

بیانیه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در محکومیت حمله وحشیانه به دانشگاه صنعتی شریف

آن هنگام که افراد بي تدبير زمام امور را در دست بگیرند انحطاط ملتها آغاز می گردد. وزیرعلوم بي تدبير دولت امنیتی که با پایین ترین حد نصاب در تاریخ این کشور به کابینه راه یافت پس از تکیه زدن بر اریکه قدرت کوشید انتقام تحقیر خویش در مچلس را از دانشگاهیان بگیرد .در سایه حس انتقام جویی بود که وی کار تصفیه دانشگاهیان را آغاز نمود . انتصاب روحانیون فاقد مدرک و اخراج اساتید نو اندیش تنها گوشه ای از بي تدبيري این فرد بوده است. وزیر بي درايت علوم که از حل معضلات اساسی این وزارتخانه عاجز است در سایه انتقام جویی طي چند ماه گذشته نقشی اساسی درغوغا سازي و غوغاسالاری داشته است و کوشیده است نا تواني خویش را درسایه این غوغاها پنهان نماید از این رو در ابتدا بحث اسلامی کردن متون درسی و اعزام اساتید به حوزه علمیه را مطرح نمود وهنگامی که جنجال این بحث فرو نشست به کثيف ترین طرح در طول تاریخ چند هزاره این کشور که سوء استفاده از پیکر جان باختگان در راه اعتلا کشور است روی آورد.
طرحی که چهره دانشگاه نا شناسي کابینه امنیتی در حمله سفاکانه به دانشگاه شریف را نمایان ساخت و نشان داد همچنان گوش به فرماناني حلقه به گوش در این کشور آزادند و می توانندهر گاه که اربابانشان امر نمایند دانشگاهیان را به خاک و خون بکشند.
دفتر تحكيم وحدت ضروري مي داند نكاتي را پيرامون هجوم نيروهاي امنيتي مسلح به سلاحه گرم و گاز اشك آور به ساحت دانشگاه وشهدا دردانشگاه صنعتي شريف بيان دارد.
1- کابینه بي تدبير احمدی نژاد در حالی برای دانشجویان شاخ وشانه مكشد که از استیفای حداقل حقوق ملت در عرصه بین الملل عاجز بوده است لذا نمایشی چنین گستاخانه از خود به نمایش می گذارد تا به خیال باطل خویش مخالفان را به سکوت وادار نماید.
2- بی شک از کوزه آن تراود که در اوست قصه وزیر علومی که نحوه کسب رای اعتماد وی حتی صدای موافقان دولت را نیز درآورد مضحک تراز همه است. بی شک از وزیری که با آرایی مشکوک وزیر شد نمی توان انتظار زیادی داشت وزیری که سهم بودجه وزارت علوم را کاهش داد و برسرعت مهاجرت نخبگان از کشور افزود چاره ای جز این ندارد که با غوغاسالاری اذهان عمومی را منحرف نماید.
3- آقایان مقدس نما در چند ماه اخیر آنچنان در سوء استفاده از مقدسات و احساسات مذهبی این مردم گوی سبقت را ازهمدیگر می ربایند که فراموش کرده اند که روزی از اریکه قدرت به زیر خواهند آمد و باید پاسخگوی اعمال خویش باشند.آخرین مورد از این اقدامات شنیع سوء استفاده از پیکر شهیدانی است که در راه اعتلا کشور جان باخته اند کثیف تیرن کاری که این دولت غوغا سالار به آن متوسل شده است اقدامی که فریاد اعتراض فرزندان شهید دانشگاه شریف رانیز به دنبال داشت.
4- به راستی با توسل به کدام استدلال باید پیکر شهدا را به دانشگاه انتقال داد؟ آقایانی که هرگونه قرائتی غیر از قرائت خود از دین را بدعت می دانند در کجای سنت این گونه رفتار را مشاهده نموده اند؟ آیا پیامبر پیکر حمزه (ع) را در جایی غیر از محل عمومی به خاک سپرد و یا شايد علی (ع) با پیکر پیامبر به شیو ه ای دیگر برخورد نمود؟.بی شک این رفتارتنها یک علت دارد وآن غوغاسالاری جهت پوشش معایب خود است اقدامی که دولت جدید سخت به آن محتاج است.
5- اما شیوه حمله به دانشجویان نیز خود نکته جالبی است. در میان گروههای فشار این حدادیان مداح کاسب است که جمعیت را به حمله به دانشجوان فرا می خواند ودر پی این فراخوان حمله است که نیروهای امنيتي نیز وحشیانه به دانشجویان هجوم می اورند و به ضرب و شتم آنها میپردازند.به راستی نیروهای نظامي وشبه نظامي و امنيتي باردیگر در دانشگاه چه می کنند؟ حدادیان در دانشگاه چه می کرده است؟ و این بار قرار است چه کسی به جرم دزدیدن ریش تراش محاکمه شود؟ هر چند ازآنجا که تا کنون کسی پریشان نشده است انتظارحتی محاکمه ای قلابی را نیز نمی توان داشت.
6- آقایان درحالی در روزهای گذشته مشغول انتقاد از نحوه برخورد دولت فرانسه با دانشجویان هستند که خود حتی از جریان واقعی اطلاعات در مورد این حادثه جلوگیری می نمایند و می کوشند این واقعه را برخورد میان دانشجویان جلوه دهند. به راستی حاج حسین حدادیان دانشجوست؟ کدام دانشجو از گاز اشک آور استفاده می نماید؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

7- آنچه در این میان جای تقدیر دارد هوشياري و مقاومت بی نظیر دانشجویان شجاع دانشگاه صنعتی شریف است. دانشجویانی که با مقاومت خویش برگ زرین دیگری از مبارزات دانشجویی را رقم زدندو نشان داند که دانشجویان این کشور همچنان در مقابل اهانت به صاحت دانشگاه وسوء استفاده از مقدسات ایستادگی خواهند نمود.
در پایان شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت ضمن ابراز انزجار نسبت به حمله وحشیانه به دانشگاه شریف و مضروب ساختن دانشجویان سوء استفاده از پیکر شهیدان این مرز وبوم را محکوم می نماید و ضمن اعلام غزای عمومی برای جامعه دانشگاهی کشور در روز سه شنبه مورخه 23/12/1384 حمایت خود را از دانشجویان شجاع دانشگاه شریف اعلام می نماید. همچنین این شورا خواهان معذرت خواهی رئیس دولت و استعفاء وزیر علوم جهت التیام بخشی به زخمهای خانواده هاي معظم شهدا و جامعه دانشگاهي است.


شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت

Copyright: gooya.com 2016