چهارشنبه 2 فروردین 1385

معاون وزير امور خارجه: تزلزل در زمينه هسته اي، دستاوردهاي گذشته ‌را نابود مي‌كند، ايلنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۲‬

معاون امور اقتصادي وزارت امور خارجه گفت كه كوچك‌ترين تزلزل در راه باقي مانده در فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي آنچه را كه تاكنون به‌دست آورده‌ايم، نابود مي‌كند.

"عليرضا شيخ عطار " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، افزود: در اين راهي كه تاكنون طي كرده‌ايم، موفق بوده‌ايم زيرا راه‌هاي علمي همينگونه است كه هر چه بيشتر پيش برويم توانايي بيشتري بروز مي‌كند.

شيخ عطار با اشاره به‌بيانات مقام‌معظم رهبري درخصوص فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي كشور، اظهار داشت: اين فرمايشات مبتني بر دو محور توانايي‌هاي فني و علمي مردم و جوانان و ديگري مقاومت در احقاق حق بود.

معاون وزير امور خارجه بااشاره به اينكه رمز توفيق ما در چالش با غرب اين دو محور است، گفت: اگر همين شيوه‌اي را كه در چند سال گذشته در دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌اي به كار برده‌ايم يعني خوداتكايي و استفاده بهينه از استعدادها و عدم اتكا بي‌قيد و شرط به منابع بيروني مي‌توانيم در ادامه اين مسير استوارتر قدم برداريم.

وي تاكيد كرد: هنوز براي رسيدن به مراحل نهايي فناوري هسته‌اي راه زيادي داريم و بايد در ادامه راه با خوداتكايي بيشتري قدم برداريم.

شيخ عطار تصريح كرد: در دو سه سال گذشته با وجود همه فشارها توانستيم با روش‌هاي ديپلماتيك مقابله كنيم و تفاوتي كه از اين به بعد وجود دارد اين است كه مديريت در عرصه هسته‌اي به جاي ديپلمات‌ها در اختيار مردم است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به اينكه امروز مردم بايد حضور بيشتري در عرصه دفاع از دستاوردهاي هسته‌اي كشور داشته باشند، اظهار داشت: ديپلماسي عمومي و استفاده از رسانه‌ها در اين بخش بسيار اهميت دارد.

معاون اقتصادي وزير امور خارجه گفت: امروز از رسانه‌ها براي تبليغات عليه ايران بيشتر استفاده مي‌شود و دنيا موج تبليغي ايجاد كرده است كه ايران قصد دارد به سلاح هسته‌اي دست پيدا كند.

شيخ عطارافزود: بايد با حضور بيشتر مردم واستفاده حرفه‌اي از ديپلماسي عمومي بر خبري كردن حضور مردم و مقاومت بر حق مسلم ملت ايران تاكيد شود.

وي تاكيد كرد: خبرهاي اين موضوع نبايد فقط در چارچوب مرزهاي ما انتشار يابد بلكه بايد رسانه‌ها به طور حرفه‌اي اين عزم و منطق پشت آن را به افكار عمومي جهان برسانند.

Copyright: gooya.com 2016