جمعه 11 فروردین 1385

زلزله در لرستان، آخرين آمار تلفات: ۴۱ کشته و ۸۷۶ مجروح، ايسنا

زلزله‌هاي ‌٥ و ‌٥/٣ ريشتري بروجرد را لرزاند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: حوادث

زلزله‌هاي 5 و 5/3 ريشتري بروجرد را لرزاند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبكه‌هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران امروز در ساعت 5 و 1 دقيقه و 25 ثانيه زمين لرزه‌اي 5 ريشتري را

در جنوب بروجرد واقع در استان لرستان ثبت كردند.

اين زمين‌لرزه در عرض شمالي 71/33 و طول شرقي 75/48 رخ داد.

همچنين بروجرد صبح امروز مجددا با زمين لرزه‌اي 5/3 ريشتري در ساعت 6 و 18 دقيقه و 33 ثانيه لرزيد. اين زمين لرزه در عرض شمالي 81/33 و طول شرقي 70/48 رخ داد.
-----------------------------

زلزله 6 ريشتري درود را تكان داد

زلزله 6 ريشتري امروز درود را تكان داد

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبكه‌هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران امروز در ساعت 4 و 47 دقيقه و 3 ثانيه زمين لرزه‌اي به بزرگي 6 ريشتر در حوالي دورود واقع در استان لرستان ثبت كردند.

اين زمين لرزه در عرض شمالي 52/23 و طول شرقي 87/48 رخ داد.
-------------------------

آخرين آماركشته‌شدگان ومجروحين زلزله لرستان
معاون ستادحوادث غيرمترقبه‌ استان خبر داد:
تعداد كشته‌شدگان زلزله به 41 تن و مجروحين به 876 تن رسيد

معاون ستاد حوادث غيرمترقبه‌ استان لرستان گفت: تا ساعت 10 صبح امروز جواز دفن 41 كشته‌ زلزله امروز لرستان صادر و 876 مجروح در بيمارستانها پذيرش شدند.

مهندس موجي، در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به اينكه كانون زمين لرزه‌ استان لرستان به بزرگي 6 ريشتر در دشت سيلاخور لرستان حد فاصل دورود و بروجرد بوده است، اظهار كرد: اين زمينلرزه 100 روستا را از جمله شهر بروجرد را تحت تاثير قرار داده و تا ساعت 10 صبح، 33 نفر كشته در بروجرد و 675 مجروح در برداشته است و زلزله در شهرستان دورود نيز 8 كشته و 86 مجروح، الشتر 45 مجروح و خرم آباد 70 مجروح برجاي گذاشت.

وي در ادامه با اشاره به اينكه هم اكنون از شهرهاي اطراف استان لرستان نيروهاي امدادي آمبولانس پزشك جراح ارتوپد و غيره وارد شهرستان شده‌اند، گفت: عمليات امداد و نجات هنوز به پايان نرسيده است و قطعا تلفات و مجروحين بيشتري خواهيم داشت.

موجي گفت: تخريبهاي صددرصد زلزله لرستان عمدتا در داخل روستاها بوده و خسارات زير 50 درصد در شهرهاست، اما تعداد بسيار زيادي از واحدهاي مسكوني شهري و روستايي بين 10 تا 100 درصد خسارات ديده‌اند، اما آمار دقيق ظرف 2 و 3 روز آينده تهيه خواهد شد.

معاون ستاد حوادث غير مترقبه‌ استان لرستان گفت: هم اكنون مشكل توزيع چادر در مناطق زلزله‌زده وجود دارد و درصدديم با هماهنگي با استانهاي همجوار چادر مورد نياز مناطق را حمل كنيم.
-----------------------------

دبير ستاد حوادث غير مترقبه‌ي استان لرستان:
هنوز بسياري از حادثه ديدگان زير آوارند
80 آمبولانس و 3 بالگرد در حال امدادرساني هستند

دبير ستاد حوادث غيرمترقبه‌ استان لرستان نيز با بيان اينكه امداد رساني به حادثه ديدگان همچنان ادامه دارد، گفت: از استانهاي اصفهان، همدان، كرمانشاه و مركزي نيز براي امدادرساني به استان لرستان اعزام شده‌اند.

مهندس باراني در گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر اينكه آمار همچنان در حال تغيير است، ادامه داد: امداد رساني ادامه دارد و هنوز بسياري از حادثه ديدگان زير آوار هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: زلزله در استانهاي همدان، بهار، تويسركان و نهاوند احساس شده‌ است، ولي هيچ خسارتي به اين استان وارد نشده است.

وي ادامه داد: هم اكنون 3 فروند بالگرد در استان وجود دارند و 50 آمبولانس استان و 30 آمبولانس اعزامي استانهاي همجوار در حال امداد رساني به آسيب ديدگان است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زلزله در لرستان، آخرين آمار تلفات: ۴۱ کشته و ۸۷۶ مجروح، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016