جمعه 11 فروردین 1385

نماينده خرم آباد: آمار تلفات زلزله استان لرستان بيش از آمارهاي اعلامي است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نماينده خرم آباد در مجلس هفتم، گفت: آمار تلفات ناشي از زلزله اخير در استان لرستان با توجه به عمق حادثه قطعا بيش از آمارهاي كنوني است.

فتح الله حسنوند، در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا، گفت: براساس آخرين آمار، شمار كشته‌‏شدگان 40 نفر و شمار مجروحان زلزله اخير استان 700 نفر اعلام شده است.
وي، ادامه داد: در شهرستان خرم آباد نيز به دليل شكستگي شيشه منازل و رعب و وحشت به‌‏ وجود آمده، حدود 50 نفر مجروح شده‌‏اند.
وي، با اعلام آمادگي و مديريت به هنگام و موثر نيروهاي انتظامي، سپاه پاسداران، مقاومت بسيج، استانداري و ستاد حوادث غير مترقبه، گفت: البته تلفات ناشي از اين زلزله مي‌‏توانست بسيار بيش از ميزان كنوني باشد؛ ولي با هوشياري استانداري و نيروهاي انتظامي و تخليه منازل پس از وقوع زلزله 5 ريشتري، اجازه نداد تا در زلزله 6 ريشتري پس از آن، شمار تلفات افزايش جبران ناپذيري يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، ادامه داد: در حال حاضر بنا بر اعلام منابع مطلع حدود 200 روستا در استان بروجرد و اطراف شهرستان درود از 40 تا 100 درصد تخريب شده‌‏اند و قطعا شمار كشته‌‏شدگان و مجروحان به بيش از ميزان اعلام شده افزايش خواهد يافت.
حسنوند، افزود: نيروهاي امداد و نجات از لحظه وقوع اولين زلزله در منطقه حضور فعال يافته‌‏اند و جستجو براي يافتن آسيب‌‏ديدگان ادامه دارد.

Copyright: gooya.com 2016