جمعه 25 فروردین 1385

آتش سوزی در خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان، ادوار نيوز

حوالی ساعت 22 شب گذشته خوابگاه دختران دانشگاه اصفهان دچار اتش سوزی شد. این آتش سوزی از محل آمفی تئاتر خوابگاه آغاز شده و به سایر قسمتها سرایت نموده است. آتش گرفتن سالن آمفی تئاتر خوابگاه موجب انتشار دود در خوابگاه دختران دانشگاه اصفهان که بیش از 3000 ساکن دارد شده است.

به گزارش خبرنگار ادوارنیوز از اصفهان مسئولان خوابگاه در هنگام آتش سوزی در خوابگاه حضور نداشته و نیروهای امداد و نجات نیز 45 دقیقه پس از آغاز حریق به محل حادثه رسیده اند همچنین به دلیل قفل بودن دربهای خوابگاه نیروهای آتش نشانی با تاخیر وارد خوابگاه شده اند و دانشجویان دختر محبوس شده در خوابگاه اکثرا از طریق شکستن پنجره ها و به کمک دانشجویان پسر ساکن در خوابگاه مجاور که از طریق مشاهده دود و فریادهای دانشجویان دختر خوابگاه متوجه آتش سوزی شده بودند، نجات یافته اند بنابه گفته مقامات مسئول شب گذشته بیش از 80 نفر از دانشجویان ساکن در خوابگاه به دلیل آسیب ناشی از دودگرفتگی مصدوم شده اند

همچنین شاهدان عینی به خبرنگار ادوارنیوز گفتند کلیه پله های اضطراری خوابگاه دختران قفل بوده است و مسئولان دلیل این امر را لزوم ایجاد امنیت برای دختران ساکن در خوابگاه و محدودیتهای مربوط به آن دانسته اند. همچنین بسیاری از کپسولهای اطفای حریق موجود در خوابگاه خالی بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پس از این حادثه خوابگاه دختران دانشگاه اصفهان تعطیل اعلام شده و از دانشجویان خواسته شده است یا در خوابگاه های دیگر اسکان یافته و یا به خانه های خود بازگردند این در حالی است که دانشگاه اصفهان تعطیل اعلام نشده است.

همچنین در مورد علت حادثه نیز خبرهای ضدونقیضی از اتصالی برق تا تعمدی بودن آتش سوزی به گوش می رسد. و حتی برخی مسئولان دانشگاه در اولین واکنش این آتش سوزی را به دانشجویان انجمن اسلامی نسبت داده اند.. در مقابل دانشجویان نیز بر این نکته تاکید دارند که امکان دسترسی به سالن امفی تئاتر بسیار محدود بوده و مسئولین دانشگاه باید پاسخگوی امکانات ضعیف خوابگاه و همچنین دلیل قفل بودن پله های اضطراری خوابگاه باشند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آتش سوزی در خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان، ادوار نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016