پنجشنبه 31 فروردین 1385

وزير خارجه آمريكا: حق دفاع از خود، ضرورتا نيازى به قطعنامه شوراى امنيت سازمان ملل ندارد، صداي آلمان

خانم كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا جمهورى اسلامى را تهديد كرد، چنانچه شوراى امنيت سازمان ملل متحد، بر سر اقدامى قاطع عليه ايران به توافق نرسد، امكان تشكيل جبهه‌اى از نيروهاى ائتلافى عليه ايران وجود خواهد داشت.

خانم رايس چهارشنبه شب به وقت محلى (۱۹ آوريل) در شيكاگو گفت، كشورهايى هستند كه اين امر را مورد بررسى قرار داده‌اند كه در چنين ائتلافى، چه تدابير سياسى و اقتصادى‌يى را مى‌توان عليه ايران اتخاذ كرد.

وزير خارجه آمريكا در عين حال بر اين مسئله تاكيد كرد كه از نظر او روشهاى ديپلماتيك در نهايت با موفقيت همراه خواهند بود.

كاندوليزا رايس همزمان فرمولبندى ثابت تمامى روساى جمهور سابق و نيز رييس جمهور كنونى آمريكا، دال بر اينكه هيچ گزينه‌اى و از جمله گزينه نظامى منتفى نيست را تكرار كرد. رايس گفت، حق دفاع از خود، ضرورتا نيازى به قطعنامه شوراى امنيت سازمان ملل ندارد. در همين ارتباط، وزير خارجه آمريكا به موارد بالكان و عراق اشاره كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با وجود اين، خانم رايس در ادامه گفت كه ايران با عراق زمان آغاز جنگ تفاوت دارد و به همين دليل نيز ايالات متحده در رابطه با ايران راهى ديگر را در پيش گرفته است. وى افزود، در مناقشه اتمى مسئله بر سر اين است كه جامعه جهانى بايستى بسيج شده و حول اين موضع متحد شود كه ايران اجازه دستيابى به سلاحهاى اتمى را ندارد.

Copyright: gooya.com 2016