جمعه 1 اردیبهشت 1385

امامي كاشاني در نماز جمعه: آقاي البرادعي جواب تاريخ را چه خواهيد داد؟ شورای امنيت، واقعا افتضاح كرده‌ايد! ايسنا

* شوراي امنيت براي ايجاد امنيت براي گوسفندها و مرغ‌ها بوجود آمده نه براي گرگ‌ها!

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


خطيب موقت نماز جمعه‌ي تهران تاكيد كرد: ملت ايران به هيچ‌وجه در ارتباط با مبحث انرژي هسته‌يي يك قدم هم عقب‌نشيني نمي‌كند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله امامي كاشاني با اشاره به روند پرونده‌ي هسته‌يي ايران، گفت: اين روزها مردم دنيا در مورد پرونده‌ي هسته‌يي ايران يك چيزي مي‌گويند و بلندگوهاي استكباري غرب چيز ديگر. اين افراد فكر مي‌كنند آن‌چه كه مي‌گويند دنيا مي‌گويد و اسم آن را مجامع بين‌المللي مي‌گذارند در صورتي كه حرف مردم دنيا با حرف اين چند كشور متفاوت است. اين تصميم‌گيري‌ها در جوامع بين‌المللي اتخاذ نمي‌شود بلكه يك اتاق تصميم‌گيري و كاخ سفيد است كه مي‌نشيند و عليه ملت‌ها تصميماتي را مي‌گيرد.


وي ادامه داد: بحث انرژي هسته‌يي ايران چيز تازه‌اي نيست و ما مكررا در مورد حق خود در دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي و اين كه اين انرژي يك فناوري و كار علمي است، تاكيد كرده‌ايم.


امامي كاشاني با بيان اين‌كه داشتن اين انرژي صلح‌آميز هسته‌يي براي جامعه‌ي ايران از سه زوايه‌ داراي اهميت زيادي است، گفت: در بحث اول اين باعث استقلال كشور ماست. در چند سال آينده نفت تمام مي‌شود و در آن موقع ما سوخت و انرژي خود را از كجا بدست آوريم؟ به سراغ انرژي بادي و خورشيدي نيز رفتيم، اما اين دو انرژي چندان كارساز نيستند و راه‌حل ما داشتن انرژي هسته‌يي است.


وي گفت: به فرمايش مقام معظم رهبري عده‌اي به دنبال اين هستند كه بانكي به نام بانك سوخت در خاروميانه ايجاد و كشورهاي خاورميانه براي گرفتن كوچكترين سوختي دستشان را پيش آن‌ها دراز كنند و به نوعي اسارت ايجاد كنند. آن‌ها با اين كار دنبال سلطه و استعمار هستند.


وي گفت: اين مساله از نظر اقتصادي نيز براي ما داراي اهميت و مطمئنا براي مردم ما داراي فوايدي است.


وي خاطرنشان كرد: دستيابي به انرژي هسته‌يي باعث مي‌شود كه اعتبار علمي كشور ما افزايش پيدا كرده و اين خود زمينه‌ساز افزايش اعتبار دانشگاه‌ها و استادان ماست. در دانشگاه‌ها و دانشجويان ما ذوق سرشاري وجود دارد و اين براي ما سرمايه است. به همين جهت ملت ايران به هيچ‌وجه يك قدم نيز از حق خود در اين ارتباط عقب‌نشيني نمي‌كند.


امامي كاشاني در ادامه‌ي سخنان خود با طرح اين پرسش كه به واقع فلسفه‌ي ايجاد آژانس انرژي هسته‌يي چيست؟ گفت: من از آقاي البرادعي و تشكيلاتش اين سوال را دارم كه فلسفه‌ي وجودي آژانس چيست و چرا بوجود آمده است؟ مگر نه اين‌كه اين آژانس براي اين بوجود آمده تا به كشورهايي كه داراي فناوري صلح‌آميز هسته‌يي نيستند كمك كند تا به اين انرژي دست پيدا كنند و دوم جلوي كشورهايي كه اين فناوري را دارند بگيرد و اجازه ندهد كه اين كشورها به سمت ساختن سلاح‌هاي مخرب بروند. كارنامه‌ي شما كجاست؟ در كارنامه‌ي شما چه چيزي قرار دارد؟ آيا در مورد كارنامه‌ي شما بايد دنيا قضاوت كند يا كاخ سفيد، اسرائيلي‌ها و صهيونيست‌ها؟ آقاي البرادعي شما جايزه‌ي نوبل گرفته‌ايد، مكتب رفتن براي درس خواندن است، شما اين تشكيلات را بوجود آورده‌ايد ولي چه كرده‌ايد؟ دنيا و مردم دنيا مي‌دانند كه شما چه كرده‌ايد؟ هر كشوري كه داراي سلاح هسته‌يي است در مورد آن سكوت كرده‌ايد مثل اسرائيل.


وي ادامه داد: ولي در مقابل كشورهايي كه به دنبال اين دانش در جهت صلح‌آميز هستند ايستاده‌ايد و جلوي رشد آن‌ها را مي‌گيريد و شعار مي‌دهيد، واقعا با اين رسوايي چه مي‌خواهيد بكنيد؟ شما فكر كرده‌ايد كه جواب تاريخ را چه مي‌خواهيد بدهيد؟ هميشه آقاي البرادعي نمي‌مانيد، البته من منظورم فقط البرادعي نيست ديگر اعضاي آژانس نيز هست. به هر حال روزي تاريخ قضاوت خواهد كرد. اين‌قدر زير بار كشورهاي زورگو نرويد، يك كمي شجاعت، نفس داشته باشيد. سردمداران كاخ سفيد و اطرافيان آن نيز خود عاجز هستند. بر اساس قانون حركت كنيد و اميد به مردم بدهيد.


امامي كاشاني در بخش ديگري از سخنان خود نيز به فلسفه‌ي وجودي شوراي امنيت اشاره كرد و گفت: شوراي امنيت نيز همين‌جور است. شوراي امنيت براي ايجاد امنيت بوجود آمده است، ايجاد امنيت براي گوسفندها و مرغ‌ها و كشورهاي ضعيف نه براي گرگ‌ها. شما نيز با اين رسوايي چه مي‌خواهيد بكنيد، واقعا افتضاح كرده‌ايد، ايران جايي است كه خباثت‌ها را نشان مي‌دهد و خداوند به وسيله‌ي ايران اين جوامع سياسي را در معرض آزمايش قرار داده است. ما به شوراي امنيت توصيه مي‌كنيم كه عاقلانه كار كند،‌ آزادانه كار كند و بر اساس فيضلت عمل كند.


وي در بخش ديگري از سخنان خود به مساله‌ي وجود سني و شيعه اشاره كرد و گفت: اصلا در اسلام سني و شيعه‌اي مطرح نيست. اسلام معتقد است كه همه‌ي مسلمانان با هم برادر و برابر هستند و اين شيعه و سني مساله‌اي است كه استكبار راه انداخته است. امام صادق(ع) هميشه از مسلمانان مي‌خواستند با هم باشند و شيعه و سني در كنار هم نماز بخوانند. اگر تاريخ را بررسي كنيم متوجه مي‌شويم كه همه‌ي اين مسائل را يعني شيعه و سني را دشمنان بوجود آورده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امامي كاشاني در بخش ديگري از سخنان خود به سفر جك استراو و رايس به عراق اشاره كرد و گفت: هر دو شبانه به عراق آمدند كه براي مردم عراق تصميم‌گيري كنند حال آن‌ها در روز به كجا مي‌رسند كه شب بخواهند به جايي برسند آن هم با مديريت خانم رايس؟!. من به مسلمانان مي‌گويم به دام اين فتنه و اختلاف‌ها نيافتيد. در داخل كشور نيز مي‌گويم گول اين بوق‌هاي استكبار را نخوريد و حرف‌هاي تفرقه‌افكن نزنيد. نظام ما حول اسلام و رهبري است و اين را بايد ارج بگذاريم و به آن عمل كنيم و ما بايد دست دشمنان را از جواب اسلامي قطع كنيم.


به گزارش ايسنا سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي امروز تهران نيز تصريح كرد :بايد بازگشتي دوباره به معارف اهل بيت (ع) داشته باشيم.


حاج آقا تهراني با بيان اين‌كه در كشور ما انقلاب شد ولي انقلاب فرهنگي نشد، گفت: ما در حال حاضر نمي‌دانيم چه اهل بيت (ع) براي ما چه يادگارهايي به جا گذاشته‌اندو اين در حالي است كه از معارف غرب به خوبي آگاهيم.


وي اضافه كرد: اين ناشي از عدم خودباوري ماست. ما اگر خود را باور كنيم بسياري از كارها را مي‌توانيم انجام دهيم. ملاحظه كنيد ما خودمان را باور كرديم و كاري كه بايد در طول چهار سال انجام مي‌شد در طول چهار ماه انجام شد.


حاج‌آقا تهراني در ادامه با بيان اينكه در دانشگاه‌هاي ما از معارف اهل بيت (ع) چندان خبري نيست، اظهار داشت: مثلا ما نمي‌دانيم در مورد علم روانشناسي در اسلام چه آمده،‌ از مديريت اسلامي چيزي نمي‌دانيم.


وي در ادامه به تشريح وضعيت و فعاليت اهل بيت (ع) پرداخت و گفت: بايد بار ديگر با خداوند و اهل بيت (ع) ميثاق كنيم.

Copyright: gooya.com 2016