جمعه 1 اردیبهشت 1385

نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي: هيچكس قادر نيست ايران را از تحقيقات هسته‌اي محروم كند، ايرنا

مسكو،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۰۱‬

نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكيد كرد هيچكس قادر نيست مردم و دانشمندان ايران را انجام تحقيقات هسته‌اي در چارچوب مقررات آژانس بازدارد.

"علي اصغر سلطانيه" روز جمعه در حاشيه كنفرانس بين‌المللي امنيت جهاني در مسكو به خبرنگاران گفت: ايران مصمم است به فعاليتهاي هسته‌اي خود بر اساس قوانين آژانس ادامه دهد و اين فعاليتها حق قانوني و مسلم دانشمندان ايراني است.

وي درخواستهاي غرب براي توقف فعاليتهاي غني‌سازي در ايران بي‌احترامي و توهين به ملت ايران ناميد و افزود: اينگونه برخورد غرب، باعث بي- اعتمادي افكار عمومي به آژانس خواهد شد كه ايران همكاري كامل و شفاف با آن دارد.

نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با تاكيد بر عدم قصد ايران در ساخت سلاح اتمي، رسانه‌هاي غربي را متهم به تحريف حقيقت برنامه اتمي ايران نمود.

"سلطانيه" با تقدير از روسيه و چين بخاطر مواضع اين دو كشور مبني بر حل مساله اتمي ايران در چارچوب آژانس و مخالفت باطرح آن در شوراي امنيت، آژانس انرژي اتمي را تنها مرجع صالح براي رسيدگي به پرونده ايران دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"كنفرانس بين‌المللي امنيت جهاني" با حضور ‪ ۲۳۰‬تن از نمايندگان ‪ ۲۷‬كشور جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران و نيز نمايندگان سازمانهاي بين‌المللي در مسكو تشكيل شده است.

"علي اصغر سلطانيه" نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار است عصر جمعه در اين كنفرانس سخنراني كند.

Copyright: gooya.com 2016