دوشنبه 18 اردیبهشت 1385

آيت‌الله مكارم شيرازي: در موضوع حجاب خشونت بي‌دليل نداشته باشيد، اما به خواهش هم اكتفا نكنيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، توجه ويژه مسوولان كشور به بودجه‌هاي فرهنگي در حوزه دين را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از رسا، آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در ديدار نمايندگان مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي كميسيون قضايي مجلس با اشاره به وضعيت فرهنگي كشور اظهار داشت: بسياري از افراد كه به ملاقات مي‌آيند از وضعيت فرهنگي جامعه نگران هستند. بايد براي معضل فرهنگي به صورت ريشه‌اي كار كرد، با شعار و كارهاي غير معقول حل شدني نيست.

وي، برنامه‌هاي فرهنگي را بهترين راه مقابله با ضدفرهنگ عنوان كرد و گفت: حجاب يك فرهنگ است. بايد فرهنگ حجاب در جامعه گسترش يابد. در گذشته حجاب خيلي مورد توجه غرب نبود ولي امروز حجاب به عنوان نماد و دروازه ورود به اسلام شناخته شده است. تا حدي كه در به اصطلاح مهد آزادي ! يعني كشور فرانسه يك روسري را تحمل نمي‌كنند و از آن مي‌ترسند.

اين مرجع تقليد، افزود: اگر خداي نكرده روزي در داخل كشور موفق بشوند جلو حجاب را بگيرند به عقيده بنده پنجاه‌درصد نظام به خطر مي‌افتد. لازم است بيش از يك مساله اسلامي روي حجاب سرمايه‌گذاري كنيم.

وي، ضمن سفارش به پرهيز از خشونت در ايجاد فرهنگ حجاب تاكيد كرد: نبايد با برخي از اقدامات بهانه به دست كسي داد. خشونت بي‌دليل نداشته باشيم، اما به خواهش هم اكتفا نكنيد زيرا به اين صورت مشكل حل نمي‌شود.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، جوانان ايران را افرادي با استعداد و خوش‌فكر ارزيابي و خاطرنشان كرد: مسوولان كشور ‌بايد از نظر تسهيلات اشتغالي و رفع مشكلات و به خصوص مسائل فرهنگي توجه ويژه‌اي به جوانان داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، اختصاص بودجه به امور فرهنگي در جامعه را بسيار ضروري عنوان كرد و گفت: ما هنوز متوجه نشديم چرا مسوولان كشور براي فعاليت‌هاي فرهنگي و حوزه‌هاي ديني سرمايه‌گذاري جدي نمي‌كنند. من خدمت رهبر معظم انقلاب گفتم اگر يك دهم هزينه‌هاي تبليغاتي ديگر كشورهاي اسلامي كه صرف مي‌كنند، سرمايه‌گذاري كنيم همه جا ابتكار عمل در دست ما قرار مي‌گيرد.

اين مرجع تقليد، در پايان خاطرنشان كرد: هزينه‌هاي فرهنگي و تبليغات اسلامي بايد در بودجه كشور گنجانده شود. علما و مراجع، حوزه علميه قم را با اندك پول‌هاي مردم متدين اداره مي‌كنند.

Copyright: gooya.com 2016