سه شنبه 9 خرداد 1385

آلبرايت: آمريكا و ايران با مذاكره از خواسته يكديگر آگاه مي‌شوند، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۰۹‬

"مادلين آلبرايت" وزير خارجه پيشين آمريكا روز سه‌شنبه گفت: آمريكا و ايران تنها با مذاكره دوجانبه مي‌توانند از انتظارات و خواسته‌هاي يكديگر آگاه شوند.

وزير خارجه پيشين آمريكا در عين حال افزود: اين مذاكرات نبايد امتياز و تشويقي براي ايران محسوب شود.

آلبرايت در گفت‌وگو با شبكه چهار راديو "بي.بي.سي" تصريح كرد: آمريكا بايد به صورت مستقيم با ايران مذاكره كند زيرا غرب اطلاع چنداني از خواسته‌هاي ايران ندارد و انجام مذاكرات دوجانبه ميان ايران و آمريكا مي‌تواند به درك بهتر دو طرف از خواسته‌هاي يكديگر كمك كند.

آلبرايت كه وزير خارجه دولت "بيل كلينتون" بود، افزود: باوجود اينكه اروپا و شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون تلاشهاي با ارزشي در برخورد با بحران ايران داشته‌اند، مشكل ايران بايد از طريق توافق ميان ايران و آمريكا به نتيجه برسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آلبرايت درعين حال گفت كه ايران نبايد تلاشي براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي انجام دهد و در صورت مقاومت در برابر نظام بازرسي‌هاي "آژانس بين‌المللي انرژي اتمي"، از حق دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي نيز برخوردار نخواهد بود.

جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر حق مسلم ملت به دستيابي به انرژي هسته‌اي با اهداف مسالمت‌آميز، با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همكاريهاي لازم را داشته است.

در اين‌راستا، بازرسان آژانس تاكنون بيش از دوهزار نفر روز از تاسيسات هسته‌اي ايران بازرسي داشته‌اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آلبرايت: آمريكا و ايران با مذاكره از خواسته يكديگر آگاه مي‌شوند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016