چهارشنبه 21 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکيد باراک اوباما بر تشديد تحريم‌ها عليه ايران، بی‌بی‌سی


باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، اعلام کرده است که ايالات متحده و قدرت های بزرگ طی چند هفته آينده مجموعه ای از تحريم های جدی را عليه ايران آماده خواهند کرد.

به گفته باراک اوباما، اين کشورها از طرق مختلف به ايران نشان خواهند داد که خط مشی اتمی اين کشور برای جامعه بين المللی غيرقابل قبول است.

اين در حاليست که ايران روز سه شنبه غنی سازی اورانيوم تا سطح ۲۰ درصد را آغاز کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهوری آمريکا در واشنگتن گفت که تحريم های سازمان ملل متحد بخشی از "تلاش فراگير" تشديد مجازات ها عليه ايران خواهد بود.

او گفت نمی تواند پيش بينی کند که چين هم از تشديد تحريم ها عليه ايران حمايت می کند. با اين همه، او از موضع گيری های اخير روسيه در قبال برنامه اتمی ايران قدردانی کرد.

نيکلای پاتروشف، رئيس شورای امنيت ملی روسيه، گفته است که آغاز توليد اورانيوم ۲۰ درصدی "ترديدهايی را در مورد برنامه های اتمی ايران" پديد می آورد و از دولت اين کشور خواسته است نگرانی جامعه بين المللی در مورد اهداف برنامه های هسته ای اين کشور را مرتفع سازد.

باراک اوباما در نشست خبری کاخ سفيد گفت هرچند قدم بعدی تشديد تحريم هاست، راه مذاکره همچنان باز است.

روز سه شنبه، ۲۰ بهمن (۹ فوريه)، به نقل از علی اکبر صالحی گزارش شد که عمليات غنی سازی اورانيوم با خلوص کم به منظور دستيابی به اورانيوم با خلوص ۲۰ درصد در زنجيره جداگانه ای در تاسيسات غنی سازی نطنز زير نظر بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی آغاز شده است.

آقای صالحی گفته است، اگر غرب راهی برای تامين نياز رآکتور تهران به سوخت مورد نياز ارائه دهد، ممکن است توليد اورانيوم با خلوص ۲۰ درصد در داخل ايران ضروری نباشد.

باراک اوباما يکی از مشکلات مذاکره اتمی با ايران را را روشن نبودن موضع نهايی جمهوری اسلامی دانست و گفت اغلب روشن نيست که چه کسی از طرف ايران صحبت می کند.

او گفت عليرغم تاکيد ايران که برنامه اتمی اش صلح آميز است، اين کشور همچنان خط مشی ای را ادامه می دهد که در نهايت به سلاح اتمی ختم خواهد شد.

مقام های ارشد دولت اوباما می گويند که ايالت متحده خواهان افزايش فشارها بر نهادهای دولتی ايران و نيز شرکت ها و مقام های سپاه پاسداران است.

کنگره آمريکا همچنين طرح تحريم گسترده ای را در دست بررسی دارد که در صورت تصويب شرکت های خارجی تامين کننده بنزين ايران را نيز هدف قرار خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016