یکشنبه 2 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت امور خارجه: با وجود گزارش مثبت آمانو برخی کشورها به دنبال محروم کردن ما از حقوقمان هستند، ايلنا

ـ جنجال سازی‌های پرونده هسته‌ای ما و يا تلاش‌هايی که به منظور جلوگيری از نفوذ ايران در منطقه انجام می شود ناشی از تلاش‌های کشورهای غربی برای ناديده گرفتن نقش تاريخی ما در منطقه خليج فارس است


ايلنا:سخنگوی وزارت امور خارجه تاکيد کرد:با وجود انتشار گزارش مثبت آمانو برخی کشورها با فشارهای سياسی خاص به دنبال محروم کردن ما از حقوقمان هستند.
رامين مهمانپرست در گفت‌و‌گو با ايلنا‏،با اشاره به انتشار بخش‌هايی از نخستين گزارش مديرکل جديد جديد آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در رابطه با پرونده هسته‌ای ايران گفت:فعاليت‌های صلح آميز هسته‌ای ايران با نظارت بازرسان اين نهاد بين‌المللی و دوربين‌هايی که از سوی آژانس انرژی اتمی در مراکز هسته‌ای کشورمان نصب شده اند صورت می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: با در نظرگيری صلح‌آميز بودن برنامه‌های هسته‌ای ايران، ما گزارش اخير آمانو را تاييدی بر فعاليت‌های صلح آميزمان تلقی می‌کنيم و معتقديم برخی کشورهای خاص با اعمال فشار سياسی به دنبال محروم کردن ما از حقوق‌مان هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصريح کرد: ما رويکردهای سياسی حاکم بر پرونده هسته‌ای‌مان را صحيح نمی‌دانيم و بر اساس اعتقاد راسخ خود خواهان برخورداری از حقوقی هستيم که براساس پادمان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در اختيار اعضا قرار می‌گيرد.
وی همچنين با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای انزوای ايران در منطقه اظهار داشت: غرب از حضور کشور با نفوذ و مقتدری چون ايران در منطقه خاورميانه بسيار ناراحت و سرخورده است و از هر ابزاری برای زير سئوال بدن سياست‌های ما استفاده می‌کند.
مهمانپرست تصريح کرد: جنجال سازی‌های پرونده هسته‌ای ما و يا تلاش‌هايی که به منظور جلوگيری از نفوذ ايران در منطقه انجام می‌شود، ناشی از تلاش‌های کشورهای غربی برای ناديده گرفتن نقش تاريخی ما در منطقه خليج فارس است.
وی با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای ايران با کشورهايی چون افغانستان و پاکستان تصريح کرد: بر اساس يک برنامه منسجم و حساب شده ايران بايد در زمينه موضوعات سياسی، اقتصادی و امنيتی همکاری تنگاتنگی با مقامات پاکستانی و افغاتی در کابل داشته باشد که برگزاری اجلاس وزرای خارجه ‏اطلاعات، کشور و اقتصاد اين کشورها تلاشی در راستای بهبود وضعيت مردم افغانستان تلقی می‌شود.
دستيار ارشد وزير امور خارجه با بيان اين مطلب که روی آوردن به افزايش نيروهای نظامی در افغانستان هيچ کمکی به بهبود وضعيت اين کشور نخواهد کرد، تاکيد کرد: ناتوانی نيروهای آمريکا در کنترل افراط‌گرايی و افزايش کشت مواد مخدر در افغانستان حاکی از آن است که اشغالگران ريشه‌های مشکلات را خوب شناسايی نکرده‌اند و ايران نيز در نقد عملکرد اين افراد در اجلاس لندن شرکت نکرد.
وی همچنين با اشاره به جنگ نرمی که کشورهای غربی عليه ايران در منطقه به راه انداخته‌اند، گفت: غرب به دنبال آن است تا با تکثير روند ايران هراسی در منطقه از نفوذ معنوی ما بکاهد.
مهمانپرست خاطرنشان کرد: سفرهای متمادی مسوولين آمريکايی به کشورهای منطقه خليج‌فارس نيز برای ايجاد ترس و واهمه نسبت به همکاری‌های اين کشورها با ايران صورت گرفته است.
وی تصريح کرد: غرب سرمايه‌گذاری فراوانی برای نشان دادن نااميدی مردم ايران از نظام جمهوری اسلامی انجام داده بود که خوشبختانه با حضور مردم در راهپيمايی ۲۲ بهمن راه به‌جايی نبرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016