دوشنبه 17 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار صفوی: دانشگاه‌ها وضعيت خوبی ندارند، دعا کنيد دو جبهه ائتلاف اسلامی عراق در انتخابات پيروز شوند، ايلنا

ـ ای کاش می‌توانستيم چند شبکه ماهواره ۲۴ ساعته به چند زبان که تمام دنيا را پوشش دهد داشتيم

دستيار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بيان اينکه دانشگاه‌ها وضعيت خوبی ندارند گفت: جای دلسوزان انقلاب و نخبگانی که به حضرت امام ، مقام معظم رهبری و قانون اساسی وفادار باشند در دانشگاه ها خالی است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سردارسرلشکر پاسدار سيد يحيی صفوی صبح امروز در همايش نخبگان فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی با بيان اينکه نهاد سپاه را جمعی از نخبگان و جوانان اين کشور را بنيان گذاشتند و دفاع مقدس را فرماندهان نخبه بسيجی ودلاور مردان نخبه به پيش بردند و خانواده‌های آنها حمايت کردند اظهار داشت: حضرت امام (ره) مردی بزرگ نه برای ما و نه ملت‌های اسلامی بلکه برای جهان بشريت اين نهاد پاک را تاسيس کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در ۲۰ سال پس از رحلت حضرت امام نيز حضرت آيت‌الله خامنه‌ای سکاندار کشتی نجات انقلاب اسلامی در همه بحران‌های منطقه‌ای و پيرامون ايران از جمله عراق و افغانستان و بحران‌های داخلی بود.
دستيار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا با طرح اين پرسش که وظيفه نخبگان امروز چيست اظهار داشت: اين يک واقعيتی است که غرب با فرهنگ ليبرال دموکراسی جنگ بزرگی را عليه اسلام به راه انداخته و آنها از بيداری اسلامی که ايران و انقلاب اسلامی مرکزيت آن می‌دانند هراس دارند.
وی با اشاره به انتخابات اخير عراق اظهار داشت: دعا کنيد امروز صندوق‌های رای عراق را می‌شمارند دو جبهه ائتلاف اسلامی عراق که ازشيعيان تشکيل شده‌اند بتواند اکثريت مجلس را به دست آورند.
فرمانده سابق سپاه با بيان اينکه هم اکنون يک جنگ بزرگ فرهنگی عليه اسلام و انقلاب اسلامی سامان داده شده است و با اشاره به اشارات مقام معظم رهبری مبنی بر تهاجم فرهنگی، شبيه خون فرهنگی، ناتو فرهنگی ادامه داد: معظم له هم اکنون نيز جنگ نرم را گوشزد کرده‌اند و با توجه به اينکه سپاه بايد هم با جنگ نرم و هم شبه سخت و هم جنگ سخت مقابله کند بايد سازوکار لازم با هر يک از اين جنگ‌ها را داشته باشد.
وی تاکيد کرد: جبهه جنگ نرم سربازان خود که همان نخبگان جامعه هستند را می‌طلبد.
صفوی با بيان اينکه هدف جنگ نرم تغيير فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و باورهای جوانان است و با اشاره به اينکه انقلاب اسلامی با فرهنگ اسلامی به وقوع پيوست گفت: آسيب‌پذيری ما نيز همين بحث فرهنگی است که دشمنان ما پيش از ما اين موضوع را شناخته‌اند بنابراين ما با قدرت نرم و فرهنگی می‌توانيم در مقابله با فرهنگ مهاجم بايستيم و به آن غلبه پيدا کنيم.
وی با اشاره به ابزار رسانه‌ای غرب و با بيان اينکه ما تنها دو الی سه شبکه خارجی داريم گفت:‌ای کاش می‌توانستيم چند شبکه ماهواره ۲۴ ساعته به چند زبان که تمام دنيا را پوشش دهد داشتيم.
مشاور و دستيار عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به سمت فعلی خود اظهار داشت: من در سمت دستياری حضرت آقا هر ماه يک نامه و گردشکار خلاصه در حد دو الی سه صفحه به‌عنوان مشورت البته با مضمون چه بايد کردها را به حضرت آقا ارائه می‌دهم و ايشان عنايت دارند که ان را به شورای عالی امنيت ملی ارجاع می‌دهند.
وی مجددا با اشاره به هدف جنگ نرم که باورها و ارزشهای جوانان را نشانه می‌گيرند و با بيان اينکه در اول انقلاب ۳۶ ميليون جمعيت داشتيم در حالی که امروز ۷۲ ميليون جمعيت داريم بنابراين ۵۰ درصد جمعيت کشور نسل جوان کمتر از ۳۰ سال هستند گفت: دانشگاه‌ها امروز وضعيت خوبی ندارند، ‌جای دلسوزان انقلاب و نخبگانی که به حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی وفادار باشند خالی است.
سرلشکر صفوی در پايان با بيان اينکه واقعيت اين است که تغييری در جامعه ايجاد شده است اظهار داشت: ما بايد پاسخگوی نياز فکری جوانانمان که با من و شما متفاوت هستند باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016