پنجشنبه 6 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: احزاب حق دخالت در امور کشور را ندارند، ايلنا

- هيچ کس نبايد از امتياز ويژه‌ای برخوردار باشد وقتی رهبری عزيز می‌گويند من يک نفر مثل بقيه مردم هستم هيچ گروهی نبايد برای خود امتيازات ويژه‌ای قائل شود
- مبادا اختيار اعمال نظر را تحت تاثير برخی جريانات قرار دهيم.

ايلنا:رئيس‌جمهور گفت: گروه‌ها، دستجات و احزاب محترمند اما حق دخالت در امور کشور و فشار آوردن بر اين و آن را ندارند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در جمع مديران استانی استان کرمان ضمن تشکر از خدمات مديران در اين استان در بيان اهميت خدمتگزاری در جمهوری اسلامی اظهار داشت: باور من اين است که بالاترين مجاهدت خدمت به مردم است.
وی افزود:بايد ببينيم به چه کسانی می‌خواهيم خدمت کنيم و چه زمانی قرار اين خدمت انجام گيرد و چه آثاری دارد. به خصوص شما که مستقيما به مردمی خدمت می‌کنيد که بهترين مردم ايران هستند و مردم استان کرمان از جهات مختلف بهترين هستند و مردمی صبور، پرکار، کم توقع، مومن و انقلابی و چه ارزشی بالاتراز خدمت به اين مردم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد خطاب به مديران ادامه داد: شما در استانی خدمت می‌کنيد که خط اصلی استحکام فرهنگی ملت ايران در شرق کشور و خط دفاع از هويت ايرانی در شرق محور اصلی انتشار فرهنگ ايران اسلامی در اين منطقه است و آبادانی و استحکام پيشرفت بالندگی کرمان به معنای بالندگی و استحکام شرق کشور است.
وی ادامه داد: شما به مردمی خدمت می‌کنيد که دستشان به هيچ جايی نمی‌رسد و در شرايطی خدمت می‌کنيد که جمهوری اسلامی بايد پرچمدار همه مناسبات آينده جهان باشد.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه شما بهتر از من می‌دانيد که امروز در دنيا جز جمهوری اسلامی و ملت ايران نقطه اميد و اتکايی برای ملت‌ها نيست اظهارداشت: به خوبی به ياد دارم پنج سال قبل که به سازمان ملل رفتم و فرياد اعتراض ملت ايران عليه نظام حاکم بر جهان را سرداديم تقريبا هيچ کس علنی همراهی نکرد گرچه در جلسات خصوصی بسياری می‌گفتند نظرات شما را قبول داريم ولی در سال گذشته که سفر داشتيم نقطه محوری کلام همه سخنران‌ها اعتراض به وضع موجود جهان بودو امروز وقتی پای صحبت‌ها می‌نشينيم اولا همه احساس نارضايتی از وضع موجود دارند و احساس نااميدی از اين دارند که کشورهای مدعی جهان ديگر نمی‌توان جهان را اصلاح کنند و می‌گويند نقطه اميد ما ملت ايران است و اميدداريم ايران بتواند اصلاحی به وجود بياورد.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه خدمت در جمهوری اسلامی بالاترين افتخار است تصريح کرد: بايد قدر لحظات خود را بدانيم و قطعا با ارزش‌ترين مسال‌های که برای يک نفر می‌ماند خدمتی است که به مردم ايران انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی ملت انجام می‌دهد.
رئيس‌جمهور ضمن توصيه به همدلی در ميان مديران استان ادامه داد: همدلی سقف معينی ندارد اگر می‌خواهيد استانتان پيشرفت کند همه بايد دست به دست هم دهيد و به خصوص عناصر موثر و مديران استان اگر با هم همدل نباشند حتی ۲۴ ساعت هم بدوند استان پيشرفت نخواهد کرد.
وی با بيان اينکه شما يک ماموريت بيشتر نداريد و آن ساختن استان است و فقط تقسيم کار شده است گفت: شيطان از همدلی وحشت دارد و از سرمايه‌گذاری سنگينی برای برهم زدن همدلی انجام می‌دهد و خبری نيست جزاينکه فرصتی به ما دادند برای خدمت که اين خدمت با همدلی بهتر انجام می‌شود.
رئيس قوه مجريه با بيان اينکه بايد قدر مردم و احترام و کرامت آنها را بشناسيم،گفت: اينکه می‌گوييم خدمتگزار مردميم نبايد فقط در لفظ باشد بايد در عمل باشد ما نوکر مردم هستيم و مردم به ما حقوق می‌دهند و ما را اجير کردند که برايشان کار انجام دهيم.
احمدی نژاد با بيان اينکه تک تک مردم برای ما مهم هستند تصريح کرد: خدمتگزار خوب و شايسته کسی است که اولا خود را حقيقتا نوکر مردم بداند و ثانيا قلبش مالامال از عشق به مردم باشد و اگر عاشق مردم شديم وقتی نابسامانی‌ها را می‌بينيم نمی‌توانيم آرامش داشته باشيم و عشق مردم تجلی عشق به خداست و دروغ می‌گويد کسی بگويد من عاشق خدا هستم ولی در دلش عشق به مردم نيست.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر لزوم توجه به کارهای تک تک مردم،خطاب به مديران استان کرمان گفت: شما مديران مسائل کلان را بررسی می‌کنيد که در جای خود مناسب است اما اين به آن معنا نيست که از پرداختن به امور تک تک مردم غافل شويد.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: اين انديشه که عده‌ای می‌خواستند به خورد ما بدهند که در مسير توسعه عده‌ای از بين می‌روند انسانی نيست و متعلق به ما نيست بسياری از مسائل مردم را می‌توان با همين امکانات فعلی درست کرد و بسياری از خواسته مردم در نتيجه اختلاف دستگاه‌هاست.
وی ادامه داد: من نمی‌گويم هرروز هر کدام شما مشکل يک نفر را حل کنيد ولی هر هفته هرکدام شما می‌توانيد مشکل يک نفر را حل کنيد خيلی وقتی‌ها از کنار ريخت و پاش‌ها می‌توان خيلی هارا احيا کرد و مشکلاتشان را حل کرد.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه مسير و نگاه دولت نهم و دهم متفاوت است تصريح کرد: ما براين باوريم که يک ملتی و يک خانواده بزرگ هستيم که ماموريت تاريخی برعهده داريم و در اين مسير هيچ کس نبايد از امتياز ويژه‌ای برخوردار باشد وقتی رهبری عزيز می‌گويند من يک نفر مثل بقيه مردم هستم هيچ گروه و دسته‌ای نبايد برای خود امتيازات و احترام ويژه‌ای قائل شود.
وی خاطرنشان کرد: مبادا فرصت خدمتگزاری و تصميم گيری و اختيار اعمال نظر را تحت تاثير برخی جريانات و گروه‌ها قرار دهيم چرا که در آن صورت هم بايد در اين دنيا و هم در آن دنيا جواب دهيم.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه يک مظلوميت در استان شما وجود دارد که بايد برطرف شود تصريح کرد: اين مظلوميت فرياد بلند حضور مردم کرمان در خيابان‌هاست مبادا کسی فرصت را ولو به اندازه جز در راستای برخی مناسبات قرار دهد بايد در خدمت آحاد مردم باشيم و تجربه نشان داده است کسانيکه بگونه ديگر بهره می‌برند آدم‌های وفاداری نيستند.
رئيس‌جمهور ادامه داد: دستجات و احزاب محترمند اما حق دخالت در امور کشور و فشار آوردن بر اين و آن را ندارند.
وی تاکيد کرد: اگر کسی دلش همراه نباشد خدماتش هم مفيد نخواهد بود.
رئيس‌جمهور خطاب به مديران ادامه داد: همکارانتان را از عناصر مومن، پاک و خدمتگذار به مردم و محو شده در ايمان انتخاب کنيد و بزرگ‌ترين خدمت امروز ايستادگی بر اصول انقلاب است.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه ماموريت ما تنها خدمت به نوع مردم و انجام وظيفه است و به خارج از سيستم خود پاسخگو نيستيم،اظهار داشت: اگر کسی بخواهد از بيرون فشار بياورد ما به آنها پاسخگو نيستيم و هر کاری می‌خواهد بکند انجام دهد ما دويست هزار شهيد داديم که اين گونه نباشد.
وی با بيان اينکه اگر زد و بند می‌کنيم ظاهرش اين است که به خاطر مسائل کشور زدوبند کرده‌ايم ولی دو پله پايين‌تر که می‌رود به رشوه تبديل خواهد شد، ادامه داد: ‌اگر در رده‌های بالا اتفاقات ناجور بيفتد به پايين که برسد درخت از جا در می‌آيد بايد کار را برای خدا مردم و انقلاب انجام دهيم و انقلاب کرديم که باند بازی و فاميل بازی از بين برود.
رئيس جمهور تصريح کرد: انتظار ما اين است که استان کرمان الگو و پيشگام همه استان‌ها باشد و شما ظرفيت، توان و فرصت را داريد. اين شتابی که گرفته‌ايد کيفتش را بهتر کنيد دلتان را به مردم بدهيد دولت هم پشتيبان شماست.
رئيس جمهور در پايان گفت: به خدا حاضرم دم دفتر شما بيايم شما به مردم خدمت کنيد اميدوارم هر روز خبرهای شيرينی از مردم استان بشنويم اين همدلی را حفظ کنيد و تا فتح قله‌های بلندتر حرکت کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016