شنبه 13 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام بازنشستگی ۴۰ عضو هيات علمی دانشگاه در سال جاری، معاون دانشگاه تهران: نسبت خروجی هيات علمی به ورودی "يک به ۴" است، ايسنا

- نبايد به بازنشستگی اساتيد نگاه سياسی

معاون اداری و مالی دانشگاه تهران از بازنشستگی حدود۴۰ نفر عضو هيات علمی دانشگاه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی اين افراد مطابق ضوابط و مقررات مربوطه بازنشسته شده‌اند و هيچ گونه اقدام غيرقانونی در اين زمينه صورت نگرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر محمد حسين مقيمی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، افزود: برخی از اين اساتيد بازنشسته با اصرار خودشان و درخواست مکرر به افتخار بازنشستگی نايل شده‌اند و برخی ديگر نيز با بيش از۳۰ سال سابقه، دارای مرتبه استادياری بوده و طبق قانون بايد بازنشسته می‌شدند.

وی تاکيد کرد: دانشگاه تنها در صورتی می‌تواند مانع از بازنشستگی استادياران با بيش از۳۰ سال سابقه شود که از هيات امنای دانشگاه مجوز يکساله دريافت کند که در يک فرايند طولانی و با ذکر توجيهات قوی و مستدل امکان تمديد يکساله وجود دارد.

وی با بيان اينکه دانشگاه تهران در يک سال گذشته حدود يکصد و پنجاه عضوهيات علمی جديد جذب کرده است، اظهارکرد: نسبت خروجی هيات علمی به ورودی «يک به چهار» است که دانشگاه تهران در کمتر دوره‌ای شاهد چنين رشد قابل توجهی بوده است.

مقيمی با تاکيد بر اينکه نبايد به بحث بازنشستگی اساتيد نگاه سياسی داشت، تصريح کرد: هيچ کس نمی‌تواند بدون استناد به قوانين و مقررات و بر اساس سليقه شخصی، اقدام به بازنشسته کردن اساتيد کند و دانشگاه تهران نيز همواره بر اساس قانونمداری در اين زمينه گام برداشته است.

وی ادامه داد: بسياری از اين اساتيد که دارای مرتبه استادياری هستند، در صورتی که برای ارتقای خود به درجات بالاتر تلاش می‌کردند قطعا می‌توانستند، همچنان سال‌های متمادی به خدمت در دانشگاه ادامه دهند، اما بايد توجه داشت که اين افراد، آن طور که بايد در جهت ارتقای جايگاه علمی خود کوشش نکرده‌اند و نتوانسته‌اند امتيازات لازم برای ارتقای خود را به دست آورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016