پنجشنبه 30 شهريور 1385

فوتبال باشگاه‌های آسيا: الکرامه سوريه به دور نيمه نهايی راه يافت، ايرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۶/۳۰‬
خارجی. ورزشی. سوريه. فوتبال
تيم فوتبال "الکرامه" سوريه چهارشنبه شب با نتيجه غير منتظره "چهار بر صفر" ميهمان خود "الاتحاد" جده قهرمان عربستان سعودی را شکست داد و راهی مرحله نيمه نهايی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های قاره آسيا شد.

به‌گزارش خبرنگار ورزشی ايرنا از شهر حمص، پيروزی باور نکردنی الکرامه بر قهرمان سال گذشته باشگاه‌های آسيا در حالی صورت گرفت که در بازی رفت، الکرامه بازی را "‪ ۲‬بر صفر" به تيم الاتحاد جده باخته بود.

اما اين بار که ياران الکرامه در ميان ‪ ۲۵‬هزار نفر از طرفداران خوددر ورزشگاه شهر حمص به مصاف حريف قوی آمدند، بر پيروزی خود مصمم بودند و از همان دقايق اول، نبض بازی در دست ياران الکرامه بود، اما تيم با تجربه الاتحاد توانست بر تاکتيک‌های اوليه تيم حريف مسلط شود و بازی حساب شده‌ای ارايه دادند و در دقيقه ‪ ۲۰‬بازی نيز نزديک بود که "حسن کيتا" يار غنايی الاتحاد گل اول بازی را به نام خود ثبت کند، اما تير دروازه مانع آن شد.

الکرامه که دروازه‌اش با يک خطر جدی مواجه شد، تلاش کرد تا بازی را در وسط زمين هدايت کند و اين مساله برای تيم الاتحاد مطلوب بود.

با اين حال ياران الکرامه گاهی فرصت‌ها را غنيمت می‌شمردند و دروازه حريف را بطور جدی تهديد می‌کردند، و در دقيقه ‪" ۴۰‬حيان الحموی" ملی پوش الکرامه از سمت چپ يک توپ هوايی بر روی دوازه الاتحاد فرستاد که با ضربه سر "اياد مندو" ديگر ملی پوش الکرامه وارد دروازه الاتحاد شد.

دو دقيقه پس از گل اول الکرامه، مدافعان تيم‌الاتحاد بر روی "جهاد حسين" مهاجم خطرناک الکرامه در منطقه هجده قدم مرتکب خطا شدند و ضربه پنالتی توسط "عبدالقادر الرفاعی" زده‌شد و با اينکه توپ وارد دروازه "مبروک زايد" شد، اما داور آن را به بهانه خطای ياران الکرامه تکرار کرد.

بار دوم هم الرفاعی توپ را زد، اما مبروک زايد دروازه‌بان الاتحاد توپ را در دستانش کنترل کرد و ليکن بازهم داور خطای ياران الاتحاد را گرفت.

بار سوم "فاديو" يار برزيلی الکرامه ضربه پنالتی‌را زد،اما بازهم مبروک زايد توپ را گرفت.

سرانجام نيمه اول با همان يک گل به نفع الکرامه به پايان ريسد.

ياران الکرامه، با آغاز نيمه دوم، بازی هجومی خود را ادامه دادند تا اينکه در دقيقه هشتم اين نيمه، اياد مندو موفق شد از سمت راست ميدان با سرعت به سوی دروازه الاتحاد فرار کند و با يک شوت قوی دروازه الاتحاد را تهديد کرد، اما اين توپ به تير دروازه خورد اما برگشت توپ توسط "احمد عمير" ديگر يار الکرامه وارد دروازه تيم عربستانی‌ها شد.

بدين ترتيب الکرامه با دو گل به جلو افتاد.

الاتحاد که خود را با دو گل از ميزبانش عقب ديد، بازی هجومی خود را شروع کرد و کاملا بر زمين مسلط شد، اما ياران الکرامه خوب توانستند از دروازه خود دفاع کنند و حتی تير دروازه الکرامه توپ "محمد نور" را دفع کرد.

بدين ترتيب، وقت اصلی بازی به پايان رسيد و بخاطر نتيجه "دو بر صفر" بازی رفت به نفع الاتحاد جده، بازی به وقت اضافی کشيده شد.

در وقت اضافه اول، احمد عمير زننده گل دوم الکرامه آسيب ديد و به جای وی، "مهند ابراهيم" وارد ميدان شد که در دقيقه ‪ ۱۴‬نيمه اول وقت اضافی توانست گل سوم الکرامه را با استفاده از دستپاچگی دفاع الاتحاد به نام خود ثبت کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همين بازيکن در دقيقه پنجم نيمه دوم وقت اضافی، چهارمين گل بازی را به نفع الکرامه به ثمر رساند تا اينکه بازی با نتيجه "‪ ۴‬بر صفر" به نفع اين تيم در شهر حمص سوريه به پايان برسد.

با اين پيروزی، تيم الکرامه سوريه به مرحله نيمه نهايی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسيا رسيد که اين امر برای اولين بار در تاريخ فوتبال سوريه اتفاق می‌افتد.

همچنين تاکنون هيچ تيم سوری و در سطح باشگاه‌ها و يا در سطح ملی موفق نشده بود که سعودی‌ها را با چنين نتيجه سنگينی شکست بدهد و اين تيم بايد در مرحله نيمه نهايی، در تاريخ ‪ ۲۷‬ماه جاری ميلادی به مصاف تيم القادسيه کويت برود.

تيم القادسيه کويت در بازی رفت با العين امارات "‪ "۲- ۲‬مساوی کرد و در بازی برگشت، آن تيم را "‪ ۳‬بر صفر" شکست داد.

براساس اين گزارش، به محض پايان اين بازی، "محمد ناجی عطری" نخست وزير سوريه در پيامی به "نصوح بارودی" رييس باشگاه الکرامه، اين پيروزی را به وی و بازيکنان تيم الکرامه تبريک گفت.

تيم الکرامه شهر حمص در اين رقابت‌ها هم‌گروه تيم صبا باتری تهران بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31507

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فوتبال باشگاه‌های آسيا: الکرامه سوريه به دور نيمه نهايی راه يافت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016