چهارشنبه 24 آبان 1385

پيروزی مقتدرانه تيم ملی برابر کره جنوبی، ايران صدرنشين گروه دوم شد، خبرگزاری ها

تيم ملی فوتبال کشورمان با پيروزی برابر کره جنوبی به عنوان صدرنشين گروه دوم مرحله مقدماتی جام ملتهای آسيا راهی دور نهايی اين رقابتها شد.
به گزارش خبرنگار مهر ، در نيمه دوم اين ديدارتيم کشورمان بازی را تهاجمی آغاز کرد و توانست در دقيقه ۴۸ توسط رضا عنايتی به گل برتری دست پيدا کند. پس از اين گل کره ايها نبض بازی را در اختيار گرفتند و بارها دروازه تيم ملی ايران را تهديد کردند اما دفاع منسجم و کم اشتباه کشورمان اجازه گلزنی به حريف را نداد.

درادامه اين بازی انجام تعويض های اميرقلعه نويی باعث شد تيم ملی تا حدودی از لاک دفاعی خارج شود. در نيمه دوم رسول خطيبی به جای عنايتی ، بادامکی به جای کاظميان و هادی شکوری به جای وحيد هاشيمان وارد زمين شدند تا به پيروزی تيم ملی کمک کنند.

در حاليکه تيم کره جنوبی در دقيقه ۸۵ روی شوت سرکش هافبک ميانی خود دروازه ايران را با خطر جدی مواجه کرده بود اما واکنش حسن رودباريان آنها را از رسيدن به گل تساوی محروم کرد.

در دقيقه ۸۹ اين ديدار پاس درعمق عليرضا نيکبخت واحدی در يک موقعيت ضد حمله حسين بادامکی را روانه دروازه کره جنوبی کرد که اين بازيکن تازه وارد نيز توپ را به زيبايی وارد دروازه حريف کرد تا پيروزی ۲ برصفر تيم ملی مقابل کره جنوبی رقم بخورد.

با اين پيروزی تيم ملی فوتبال کشورمان ۱۴ امتيازی شد و به عنوان تيم اول گروه دوم رقاتبهای مقدماتی جام ملتهای آسيا به دور نهايی صعود کرد. تيم کره جنوبی نيز با ۱۱ امتياز به عنوان تيم دوم راهی مرحله نهايی مسابقات جام ملتهای ۲۰۰۷ شد.

***

... و اين گونه کره را جا گذاشتيم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


تيم ملی ايران، آخرين ديدار مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های آسيا را، با پيروزی برابر حريف قدرتمند خود، کره‌ی جنوبی پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ايران در آخرين ديدارش در مرحله‌ی مقدماتی جام ملت‌های آسيا ۲۰۰۷، تيم ملی کره‌ی جنوبی را با دو گل شکست داد.

در اين ديدار که ساعت ۱۵:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد، دو تيم ابتدا بازی را با احتياط آغاز کردند و همين احتياط سبب شد تا در دقايق اوليه پاس‌های اشتباه در هر دو تيم به چشم بخورد.

البته اميرحسين صادقی لحظاتی پس از آغاز بازی، يک بار دروازه‌ی تيم کره‌ی جنوبی را گشود که داور مسابقه اين گل را به دليل خطا مردود اعلام کرد.

تيم ايران از اواسط نيمه‌ی اول توپ و ميدان را در اختيار گرفت و توانست قدرت خود را به تيم جوان کره‌ای تحميل کند.

در دقايق پايانی نيمه‌ی نخست، اين تيم ايران بود که توسط وحيد‌ هاشميان سه فرصت مناسب گلزنی را به دست آورد.

هاشميان با حرکات منحصر به فرد تکنيکی مدافعان کره‌ای را پشت سر گذاشته و دروازه‌ی حريف را تهديد می‌کرد. البته وی نتوانست دروازه حريف را باز کند.

در نيمه‌ی دوم، تيم ايران بسيار زود به گل دست يافت. رضا عنايتی در دقيقه‌ی ۵۵ گل نخست ايران را به ثمر رساند. در ادامه‌ی بازی با وجود آن که تيم ايران از حريف پيش بود؛ اما، باز هم حملات از طرف ايران بود. ضمن آن که کره‌ای‌ها نيز سراسيمه برای جبران گل خورده تلاش می‌کردند؛ اما، نتوانستند از فرصت‌هايشان استفاده کنند. در دقايق پايانی بازی و در حالی که تيم ايران با بازی تدافعی به دنبال حفظ نتيجه بود، حسين بادامکی توانست در دقيقه ۹۰ از غفلت مدافعان کره‌ی جنوبی استفاده کند و گل دوم تيم ايران را وارد دروازه تيم کره‌ی جنوبی کند.

با کسب اين پيروزی، تيم ملی ايران با ۱۴ امتياز به عنوان تيم نخست گروه، به جام ملت‌های آسيا راه يافت و کره‌ی جنوبی نيز به عنوان تيم دوم گروه، مسافر جام ملت‌های سال ۲۰۰۷ شد.

***

سرمربی تيم فوتبال کره‌ی جنوبی:
نتيجه‌ی خوبی کسب نکرديم
‌بازی مقابل ايران هيچ‌گاه آسان نيست
تجربه‌ی ايران دليل شکستمان بود



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

پين وربريک پس از شکست دو بر صفر اين تيم برابر ايران گفت: ‌بازی مقابل ايران هيچ گاه آسان نيست و ما نتيجه خوبی کسب نکرديم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرمربی تيم فوتبال کره‌ی جنوبی، در جمع خبرنگاران گفت: بازی در ايران هيچ وقت آسان نيست. ما در نيمه‌ی اول بازی خوبی انجام داديم؛ اما, اختلافی که به دليل تجربه‌ی ايران وجود داشت, دليل شکستمان بود.

وی اضافه کرد:‌ به دليل ناهماهنگی که در تيم ديدم, بسيار زود تصميم گرفتم که اين مشکل را در تيم برطرف کنم. پس از گل نخست ايران, ريسک خطر کرديم و به سوی دروازه‌ی ايران حمله برديم تا بتوانيم گل تساوی را به ثمر برسانيم. در اين بين چند موقعيت گلزنی را به دست آورديم؛ اما, نتوانستيم مقابل تيم با تجربه‌ی ايران، موفق باشيم. همان طور که معلوم است، باختن خوب نيست؛ اما, ما به تيم با تجربه‌ی ايران باختيم، تيم ملی کره آينده‌ی بهتری خواهد داشت و اين برای من مهم‌تر است.

وی در پاسخ به اين سوال که شما مدام از کلمه‌ی باتجربه در کنار نام ايران استفاده می‌کنيد، در صورتی که تيم کره‌ی جنوبی هم ۱۲ بازيکن جام‌جهانی خود را به همراه داشت.

وربريک در پاسخ گفت: تيم ما تنها يک بازيکن بالای ۲۴ سال دارد و ساير بازيکنان زير ۲۳ سال سن دارند, نمی‌توانم بگويم که تيم ما مقابل تيم با تجربه‌ی ايران که سابقه‌ی حضور در جام‌جهانی نيز داشته خوب بازی کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا که پرسيد، « با توجه به نبودن افشين قطبی و هيونگ نيوبو دستياران شما به مشکل بر نخورديد» گفت: در رابطه با آمادگی تيم تفاوت زيادی وجود دارد؛ اما، من از اين که قطبی نتوانست ما را در سفر به ايران همراه کند نااميد شدم.

***

امير قلعه‌نويی:
فوتبال ايران قدرتش را به حريف ديکته کرد
ايران ۴۰۰ دقيقه است که گل نخورده است


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

سرمربی تيم ايران گفت: در بازی امروز برتری‌مان را بر کره‌ی جنوبی ثابت کرديم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير قلعه نويی، بعد از برتری دو بر صفر تيم ملی ايران در ديدار برابر کره‌ی جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اين پيروزی را به ملت ايران تبريک می‌گويم.به خصوص رسانه‌های گروهی که عاملان اصلی پيروزی تيم ملی ايران بودند.

وی افزود: در نيمه‌ی نخست بازی، تصميم به ارزيابی حريف داشتيم. با اين حال در همان ۱۵ دقيقه‌ی نخست، دو سه موقعيت گلزنی را توسط صادقی و‌ هاشميان از دست دادند. در نيمه‌ی دوم با شناخت بيشتر به تيم کره و نقاط ضعف اين تيم، توانستيم از کناره‌ها به گل برسيم.

قلعه‌نويی در مورد تيم کره‌ی گفت: کره از فوتبال آسيا جلوتر است‌؛ آنها يک بار جام جهانی را ميزبانی کرده‌اند و بر خلاف آن که عنوان می‌شد، آن‌ها با تيم اميدشان به اين مسابقات می‌آيند و عده‌ای از دوستان نيز به آن آب و تاب می‌دادند؛ اما، اين گونه نبود. با اين حال بايد اذعان کنم که در مجموع تيم کره آن تيم هميشگی نبود.

وی ادامه داد: بی‌ترديد اين فوتبال ايران بود که توانست قدرتش را به حريف ديکته کند.

سرمربی تيم ملی در مورد علت تعويض‌هايش نيز توضيح داد: اين تعويض‌ها بر اساس روند بازی انجام شد؛ بعد از گل نخست تيم عقب کشيده بود، به همين دليل خطيبی را برای سرعت دادن به بازی به ميدان فرستاديم که وی چند فرصت گلزنی را به دست آورد.

ضمن آن که داور از يک خطای پنالتی بر روی خطيبی چشم‌پوشی کرد.

وی تصريح کرد: کاظميان نيز به سبب دوندگی زياد از نظر جسمی‌تخليه شده بود، به همين دليل بادامکی را به زمين فرستاديم تا تيموريان در سمت راست قرار بگيرد. در دقايق پايانی بازی نيز با توجه به بازی مستقيم کره‌ای‌ها شکوری که بازيکن بلندزن بود را به زمين آورديم تا توپ‌ها را دفع کند.

قلعه‌نويی در مورد علی کريمی ‌نيز گفت: کريمی بازيکن بزرگی است که مدتی مصدوم بوده و بازی نکرده است، بايد به وی کمک کنيم. البته کريمی ‌روز به روز شرايط بهتری را پيدا می‌کند.

وی در مورد برنامه‌های آينده تيم ملی نيز خاطرنشان کرد:‌ ما تورنمنت امارات را پيش رو داريم. همچنين برای تمامی‌تيم‌های باشگاهی پرونده‌ای تشکيل داده‌ايم و بازی‌هايشان را دنبال می‌کنيم. از طرفی تيم ملی نيز به زودی تشکيل می‌شود تا در صورت بروز مشکل برای بازيکنان اصلی، از اين نظر ضربه نخوريم.

قلعه‌نويی در ادامه گفت: می‌خواهم اين پيروزی را به کادر فنی و بازيکنان تبريک بگويم. ما تيم را در شرايط بدی تحويل گرفتيم؛ اما, اکنون وضعيت تغيير کرده است. خط دفاع ما ۴۰۰ دقيقه است که گل دريافت نکرده است و اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد.

اين خط دفاعی می‌تواند برابر تيم‌های بزرگ نيز همين گونه عمل کند.

***

علی کريمی‌:
به هيچ وجه از عملکردم رضايت ندارم
بازی خوبی مقابل کره انجام داديم


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

علی کريمی‌، که نمايش خوبی در ديدار برابر کره‌ی جنوبی ارايه نکرد، پس از پايان اين بازی گفت: به هيچ وجه از عملکردم رضايت ندارم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی کريمی‌ در جمع خبرنگاران گفت: ما بازی خوبی مقابل کره انجام داديم و توانستيم با نتيجه‌ی خوبی اين تيم را شکست دهيم.

کره‌ی جنوبی هميشه جزء بهترين تيم‌های آسيا بوده است؛ ولی، ما در اين بازی نمايش بهتری را نسبت به آن‌ها انجام داديم و توانستيم کره را شکست دهيم.

کريمی‌ درباره‌ی نمايش خود در اين بازی گفت: نتوانستم آن طور که بايد و شايد برای تيم مثمر و ثمر باشم و به هيچ وجه از عملکرد خود رضايت ندارم.


***

در حاشيه ديدار تيم‌های ملی فوتبال ايران و کره جنوبی، ايرنا


* شماری از علاقه‌مندان به فوتبال برای مشاهده اين ديدار با پای پياده خود را به ورزشگاه آزادی رساندند.

* نيروهای انتظامی در مقابل درهای ورودی ورزشگاه مستقر شده‌اند.

* حدود ‪ ۳۰‬هزار تماشاگر با حضور در ورزشگاه آزادی از نزديک اين ديدار را مشاهده کردند.

* تصوير بزرگی از "محمود فکری" که امروز از دنيای بازی در تيم ملی فوتبال ايران خداحافظی می‌کند، روبروی جايگاه نصب شده است.

* بازيکان تيم‌های کره و ايران ساعت ‪ ۱۴/۴۵‬وارد زمين شدند و به گرم کردن پرداختند.

* بازيکنان دو تيم ساعت ‪ ۱۵/۱۵‬از زمين خارج شدند و به رختکن رفتند.

* هنگام خروج بازيکنان تيم کره هواداران تيم ايران به تشويق آنان پرداختند.

* قبل از آغاز مسابقه در ورزشگاه موزيک‌های شاد پخش می‌شود.

* تماشاگران کره‌ای در حالی که لباس‌های قرمز رنگ تيم ملی کشورشان را به تن دارند در ضلع جنوبی ورزشگاه پشت دروازه استقرار يافته‌اند.

* جايگاه تماشاگران کره‌ای با داربست محصور شده است.

* کره با لباس قرمز و ايران با لباس سفيد در اين ديدار به ميدان رفتند.

* ساعت ‪ ۱۵/۲۵‬دوتيم به همراه داوران وارد زمين شدند.

* سراسر ورزشگاه پرچم‌های ايران نمايان است.

* خبرنگاران و تصويربرداران کره‌ای در جايگاه خبرنگاران و کنار زمين قرار دارند.

* تابلوهای تبليغاتی دور زمين به سه زبان فارسی ،انگليسی و کره‌ای قرار دارند.

* حدود يکصد خبرنگار و عکاس پوشش اين بازی را به عهده دارند.

* يک ورزشکار خوش ذوق با پيراهن تيم ملی فوتبال ايران که روی آن نام يا امام رضا (ع) نقش بسته بود، حدود ‪ ۴۵‬دقيقه با توپ تنيس در حاشيه زمين به اجرای نمايش (روپايی) پرداخت.

* ابتدا سرود ملی تيم فوتبال کره‌جنوبی پخش شد و سپس سرود ملی ايران.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* يک دستگاه آمبولانس در حاشيه زمين ورزشگاه استقرار يافته است.

* پرچم بسيار بزرگ ايران که بر روی آن نوشته سربازان وطن
خدانگهدارتان در دست تماشاگران قرار دارد.

* مسوولان سفارت کره، وزارت امور خارجه، نمايندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان سازمان تربيت بدنی و فدراسيون فوتبال در جايگاه حضور دارند.

* بازی با سه دقيقه تاخير آغاز شد.

* اکثر عکاسان پشت دروازه تيم کره جنوبی جمع شده بودند.

* تيم ايران با روش ‪ ۲ - ۵ - ۳‬و تيم کره جنوبی با روش ‪ ۳ - ۳ - ۴‬بازی کردند.

* ناصر ابراهيمی در ابتدای مسابقه ، کنار زمين ايستاده بود که با تذکر امير قلعه‌نويی به روی نيمکت نشست.

* در هنگام زدن ضربات ايستگاهی تيم کره جنوبی ، تماشاگران کشورمان بازيکنان کره‌ای را هو می‌کردند.

* هواداران تيم ملی فوتبال ايران در بين دو نيمه برای تشويق تيم ملی کشورمان بارها نام زيبای "يا حسين" را فرياد زدند.

* ليدرهای قرمز و آبی در کنار يکديگر تيم ملی ايران را تشويق می‌کردند.

* امير قلعه‌نويی و سرمربی هلندی تيم کره جنوبی دقايق طولانی را در نيمه اول کنار خط ايستاده بودند و تيم خود را هدايت می‌کردند.

* در اواخر نيمه اول که مسابقه جذابيت خاصی نداشت ، تماشاگران با ايجاد موج مکزيکی شور و هيجان را به ورزشگاه آوردند.

* کيم جين کيو اولين کارت زرد را از داور مسابقه گرفت.

* دو دقيقه وقت تلف شده در پايان نيمه اول از سوی داور مسابقه منظور شد.

* بازيکنان ذخيره دو تيم از ابتدای نيمه دوم شروع به گرم کردن خود کردند.

* نورافکن‌های ورزشگاه آزادی تهران در دقيقه ‪ ۵۵‬بازی روشن شد.

* مقداد نجف نژاد مديرعامل باشگاه استقلال تهران در ورزشگاه حاضر بود.

* با وجود اينکه مراسم خداحافظی محمود فکری از تيم ملی فوتبال ايران در بين دو نيمه بازی انجام شد ، ولی فکری در نيمه دوم نيز در زمين بازی حاضر شد.
تصوير محمود فکری که از ابتدای مسابقه روبروی جايگاه نصب شده بود ، در نيمه دوم برداشته شد.

* تماشاگران تيم کره جنوبی با جغجغه‌های مدرن اقدام به تشويق تيم خود کردند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32125

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيروزی مقتدرانه تيم ملی برابر کره جنوبی، ايران صدرنشين گروه دوم شد، خبرگزاری ها' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016