چهارشنبه 8 آذر 1385

فيفا سه نامزد نهايی بهترين بازيکن جهان را اعلام کرد، ايسنا

زيدان، رونالدينيو و کاناوارو کانديدای دريافت توپ طلا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


از ميان زيدان، رونالدينيو و کاناوارو، يکی توپ طلای جهان را به دست خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در فاصله‌ی يک ماهه تا انتخاب نهايی بهترين بازيکن جهان، از فهرست سی نفره‌ی کانديداها، اين سه بازيکن برگزيده شدند.

فابيو کاناوارو، کاپيتان تيم ملی ايتاليا و قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در کنار زين‌الدين زيدان، کاپيتان تيم ملی فرانسه، نايب قهرمان جام جهانی و مرد سال ۲۰۰۵ جهان، رونالدينيو سه کانديدای بهترين بازيکن مرد سال فوتبال جهان هستند.

به نوشته‌ی پايگاه اينترنتی فيفا، رونالدينيو در بين ديگر رقبا از فرصت خوبی برای دفاع از عنوان سال گذشته‌ی خود برخوردار است. بازی‌ساز بارسلونا در سال گذشته، فصل بسيار خوبی را پشت سر گذاشت و با باشگاهش به عناوين مهمی دست يافت. او همراه با همبازيان خود در کاتالان قهرمان اسپانيا و ليگ قهرمانان اروپا شد.

هر چند که جام جهانی ۲۰۰۶ برای او و همبازيانش در تيم ملی برزيل کابوسی وحشتناک بود.

فرانسه هم با زين‌الدين زيدان از بخت زيادی برای دستيابی به اين افتخار بزرگ برخوردار است. بازيکن سال گذشته‌ی رئال مادريد در جريان بازی‌های جام جهانی تاثير بسيار مثبتی در تيم ملی فرانسه داشت. او آبی‌ها را يک تنه به فينال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان فرستاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فابيو کاناوارو، کاپيتان تيم ملی ايتاليا با وجود آن که بازيکنان خط دفاعی است از بخت زيادی برای تصاحب اين عنوان برخوردار است. او پس از روبرتو باجو که در سال ۲۰۰۳ به اين عنوان دست يافت ديگر بازيکن ايتاليايی است که می‌تواند صاحب اين عنوان شود. فرمانده پيشين خط دفاعی يوونتوس تورين پس از نمايش خيره کننده‌ای که در رقابت‌های آلمان از خود نشان داد راهی اسپانيا و رئال مادريد شد تا به تقويت خط دفاعی کهکشانی‌ها بپردازد.

او با پوشيدن پيراهن شماره پنج رئال پا جای پای بازيکن بزرگی همچون زين‌الدين زيدان گذاشت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32284

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيفا سه نامزد نهايی بهترين بازيکن جهان را اعلام کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016