شنبه 18 آذر 1385

فوتبال بازی‌های آسيايی - ايران به مرحله نيمه پايانی صعود کرد، ايران در نيمه نهايی به مصاف قطر می رود، ايرنا

دوحه، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۹/۱۸‬

تيم فوتبال اميد ايران عصر شنبه با پيروزی برابر چين به مرحله نيمه- پايانی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسيايی ‪ ۲۰۰۶‬دوحه قطر صعود کرد.

دراين ديدار که به قضاوت "ناصر القفرانی" از اردن و در ورزشگاه الريان قطر برگزار شد، تيم فوتبال اميد کشورمان در ماراتن پنالتی‌ها با نتيجه ‪۸‬ بر ‪ ۷‬برابر چين به برتری رسيد و به مرحله بعدی راه يافت.

دو تيم در پايان وقت عادی و اضافی به نتيجه تساوی دو بر دو دست يافته بودند.

گل‌های اين ديدار را "آرش برهانی" در دقيقه ‪ ۳۹‬و "سيد جلال حسينی" در دقيقه ‪ ۱۰۶‬برای تيم ايران و "فنگ شيائو تينگ" در دقيقه ‪ ۵۱‬و " ژو هايبين" در دقيقه ‪ ۹۸‬برای چين به ثمر رساندند.

"ژو تينگ" بازيکن تيم چين در دقيقه ‪ ۶۳‬با دريافت کارت قرمز از زمين بازی اخراج شد.

آرش برهانی، بهشاد ياور زاده، جلال اکبری، خسرو حيدری، مهرداد اولادی، سيد جلال حسينی، پژمان منتظری و محسن ارزانی ضربات پنالتی خود را به گل تبديل کردند.

مازيار زارع هافبک تيم ملوان بندر انزلی تنها بازيکن ايرانی بود که ضربه پنالتی سوم را از دست داد.

شيانگ سان، پنگ کای، ژو هايبين، ژوی ژائو، ژانمين هائو و يو لی‌ئو و فنگ شيائو تينگ ضربات پنالتی خود را برای تيم چين به ثمر رساندند و ژی ژنگ و مينگ ژائو ضربات پنالتی خود را به هدر دادند.

بازيکنان تيم ايران از دقيقه ‪ ۲۵‬بازی با استفاده از خلاقيت و برتری در خط حمله توپ و ميدان را در دست گرفتند و توانستند در دقيقه ‪ ۳۹‬از عمق دفاع چين به گل برسند.

در اين صحنه، عادل کلاه‌کج با يک پاس عمق زيبای، آرش برهانی را صاحب يک موقعيت ايده آل کرد که برهانی پس از جا گذاشتن دروازه بان حريف، نخستين گل تيم ايران را به ثمر رساند.

در نيمه دوم، بازيکنان چين با تفکراتی تهاجمی وارد زمين شدند و در دقيقه ‪ ۵۱‬از روی يک ضربه کرنر و به هم ريختگی خط دفاع ايران به گل تساوی بخش دست يافتند.

در ادامه اين نيمه، چينی‌ها قصد داشتند بازی را کنترل کرده و در ضد حملات به گل برسند اما اين ديدار در نهايت به تساوی انجاميد تا ضربات پنالتی تيم پيروز را مشخص کند.

اسامی بازيکنان تيم ايران دراين بازی به شرح زير بود :
......................................................

حسن رودباريان، محسن ارزانی، جلال اکبری، سيد جلال حسينی، پژمان منتظری، مازيار زارع، محمد نوری (بهشاد ياور زاده از دقيقه ‪ ،( ۹۱‬عادل کلاه کج، حسين ماهينی (خسرو حيدری از دقيقه ‪ ،( ۶۱‬آرش برهانی و مهرداد اولادی.

***

ايران و قطر در نيمه نهايی
دوحه ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۹/۱۸‬
خارجی. ورزشی. فوتبال. بازيهای آسيايی.

تيم فوتبال اميد ايران در مرحله نيمه نهايی مسابقه‌های فوتبال پانزدهمين دوره بازيهای آسيايی ‪ ۲۰۰۶‬دوحه قطر روز سه‌شنبه هفته جاری به مصاف تيم قطر ميزبان بازيها می‌رود.

با پايان گرفتن مرحله يک چهارم نهايی اين مسابقه‌ها ، تيم‌های ايران ، عراق ، کره جنوبی و قطر جواز حضور در مرحله نيمه نهايی را کسب کردند.

دو تيم ايران و قطر در مرحله نيمه نهايی ساعت ‪ ۱۹‬روز سه‌شنبه در ورزشگاه "السد" شهر دوحه به مصاف هم می‌روند.

پيش از اين ديدار و در ساعت ‪ ۱۶‬دو تيم عراق و کره جنوبی برابر هم صف آرايی می‌کنند.

نتايج مرحله يک چهارم نهايی اين مسابقه‌ها که شنبه شب برگزار شد ، به شرح زير است :

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کره جنوبی ‪ ۳‬کره شمالی صفر
چين ‪ ۲‬ايران ‪۲‬
(تيم ايران در ضربات پنالتی با نتيجه ‪ ۸‬بر ‪ ۷‬پيروز شد.)
عراق ‪ ۲‬ازبکستان يک
قطر ‪ ۳‬تايلند صفر

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32362

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فوتبال بازی‌های آسيايی - ايران به مرحله نيمه پايانی صعود کرد، ايران در نيمه نهايی به مصاف قطر می رود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016