سه شنبه 21 آذر 1385

تيم فوتبال اميد ايران به فينال نرسيد، شايسته‌ طلای آسيا نبوديم، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازيهای آسيايی دوحه

تيم ملی فوتبال اميد ايران با قبول شکست برابر قطر از راهيابی به ديدار نهايی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسيايی دوحه بازماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه‏‌، تيم ايران که با ترکيب رودباريان، اکبری،‌ حسينی،‌ منتظری، نوری،‌ ارزانی، ‌کلاه کج، ‌برهانی،‌ اولادی،‌ رضايی و زارع به مصاف قطر رفته بود با گل‌های دقيقه ۲۹ و ۷۴ برابر اين تيم شکست خورد و از راهيابی به مرحله نهايی بازماند.

در پانزده دقيقه اول نيمه نخست اين تيم قطر بود که به طور کامل توپ و زمين را در اختيار داشت، در دقيقه سوم "سباسين کوينتانا" مهاجم اروگوئه ای الاصل قطر ضربه‌ای زمينی را به سمت دروازه ايران زد که حسن رودباريان آن را به راحتی گرفت، لحظاتی بعد عادل کلاه کج با ضربه‌ای محکم از پشت محوطه‌ی ۱۸ قدم قطر پاسخ ضربه مهاجم اين تيم را داد. هشت دقيقه بعد پاس عمقی مهرداد اولادی به آرش برهانی نرسيد.

در اين دقايق بازيکنان ايران بازی پر اشتباهی را از خود به نمايش گذاشتند.

در دقيقه‌ی نوزدهم اشتباه جلال اکبری سبب شد تا توپ به حسين ياسر، مرد ميانی قطر برسد اما، ضربه‌ی او در محوطه ۱۸ قدم ايران به محسن ارزانی برخورد کرد و به بيرون رفت. يک دقيقه بعد پاس تک ضرب شيث رضايی به برهانی رسيد اما، تعلل او باعث شد تا اين موقعيت خوب از دست رود. لحظاتی بعد همکاری خوب برهانی و اولادی فرصتی را برای ايران به وجود آورد اما، مدافع قطر توپ را به بيرون فرستاد.

در دقيقه ۲۱ سباسين کوينتانا توپ خوبی را به روی دروازه ايران ارسال کرد اما، اين توپ با فاصله‌ی کمی از روی سر خلفان ابراهيم به بيرون رفت و سرانجام در دقيقه‌ی ۲۹ تلاش‌های تيم قطر نتيجه داد.

پاس بلند "مجدی صديق" از وسط زمين به پشت مدافعان ايران به کوينتانا رسيد و او در شرايطی تک به تک گل نخست قطر را وارد دروازه ايران کرد.

در دقيقه ۳۵ مهم‌ترين خطر ايران به روی دروازه قطر ايجاد شد. عادل کلاه کج پس از گذشتن از دو مدافع قطری توپ را به اولادی رساند و اولادی هم با پاسی عمقی فرصت خوبی را برای برهانی فراهم کرد‏، ‌اما تعلل مهاجم ايران باعث شد که دروازه بان قطر توپ را از آن خود کند.

دو دقيقه بعد و پس از خطای مازيار زارع به روی بازيکن قطری داور چينی به بازيکن شماره ۸ ايران کارت زرد نشان داد. در همين هنگام سانتر حسين ياسر با ضربه سر کوينتانا همراه شد، در حالی که تصور می‌شد بعد از به ثمر رساندن گل، فشار ايران برای جبران گل خورده افزايش پيدا می‌کند اما، اين بازيکنان قطر بودند که توپ و زمين را به طور کامل در اختيار داشتند. در دقيقه ۴۰ حرکت عرضی و پاس خلفان، مرد سال فوتبال آسيا به حسين ياسر همراه شد. اما، ضربه او با برخورد به بدن پژمان منتظری به بيرون رفت. در ادامه تلاش‌های دو تيم نتيجه نداد و نيمه نخست با نتيجه ۱ بر صفر به سود قطر به پايان رسيد.

در نيمه دوم سيموئز برای آن که تيمش را تهاجمی‌تر کند، پولادی، ياورزاده و حيدری را به بازی فرستاد اما، بازی پر اشتباه بازيکنان ايرانی و فشار دوندگی بازيکنان قطر سبب شد که ميانه ميدان به طور کامل در اختيار تيم حريف قرار گيرد. در نيمه دوم، تيم ملی همچون نيمه اول نمايش نااميد کننده‌ای را ارايه داد و به واقع نتوانست حتی يک موقعيت خطرناک را بر روی دروازه حريف ايجاد کند. در دقيقه ۷۴ هنگامی که مهرداد پولادی توپ را در اختيار داشت با اشتباه او توپ به محمد بلال رسيد و او هم حسين ياسر را صاحب موقعيت کرد.

ضربه‌ی ياسر، بازيکن موثر قطر پس از برخورد به پای جلال حسينی از بالای سر رودباريان وارد دروازه ايران شد.

تيم ايران بازی احساسی را در دستور کار خود قرار داد و تکروی بيش از حد بازيکنان ايران در يک سوم دفاعی تيم قطر سبب شد که نتوانيم گل‌های خورده را جبران کنيم و بازی با نتيجه ۲ بر صفر به سود قطر به پايان رسيد.

با اين نتيجه تيم ايران پنج شنبه هفته جاری برای کسب مدال برنز رقابت‌های فوتبال از ساعت ۱۸ به مصاف کره جنوبی می‌رود.

تيم فوتبال ايران در سال‌ها ۱۹۷۴،‌۱۹۹۰‏، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ مقام قهرمانی رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسيايی را به دست آورده بود.

***

رنه سيموئز :
مسووليت شکست برابر قطر را می‌پذيرم
قطر جوانمردانه بازی کرد

سرمربی تيم فوتبال اميد ايران پس از شکست برابر قطر و نرسيدن به ديدار نهايی مسابقات فوتبال بازی های آسيايی گفت: مسووليت اين شکست را می‌پذيرم. اين کادر فنی است که بايد درباره‌ی اين نتيجه پاسخگو باشد.

به گزارش ايسنا، رنه سيموئز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ من مسووليت اين شکست را قبول می‌کنم. دوست ندارم با بيان مشکلاتی که بارها و بارها آن را تکرار کرده‌ام بهانه بياورم و شکست در برابر قطر را توجيه کنم. نمی خواهم بگويم که قبل از حضور در اين تورنمنت چه مشکلاتی از سوی فيفا و همچنين بازيکنانی که قرار بود با ما به دوحه بيايند پيش آمد. معتقدم که صحبت درباره‌ی اين مسايل می‌تواند بهانه جويی باشد.

وی افزود: قطر در اين بازی بسيار جوانمردانه بازی کرد. هنگامی که تيمی می‌بازد اين کادر فنی هستند که بايد مسووليت آن را بپذيرند.

سيموئز در مورد عملکرد شيث رضايی گفت:‌ رضايی در نيمه اول در جای خودش بازی کرد و از همين جناح به تيم حريف فشار می‌آورد. او در بازی‌های قبل همينطور بازی کرده بود و حتی در يکی از اين بازی‌ها موفق به گلزنی شده بود.

خبرنگاران به سيموئز گفتند که اين صحبت‌ها برای فوتبال ايران ديگر بی فايده است و اين تيم نتوانسته است به مدال طلای بازی‌های آسيايی برسد که سرمربی برزيلی تيم ايران گفت: هر مربی عقيده خود را دارد و من هم تنها خواستم که عقايدم را درباره‌ی اين بازی بيان کنم. در نيمه اول همه چيز برابر بود تا آن که ما گل اول را دريافت کرديم و شرايط بازی دگرگون شد.

***

سرمربی تيم فوتبال اميد قطر:
پيروزی برابر ايران را پيش بينی کرده بوديم
هواداران يکی از دلايل پيروزی ما بودند


جمال الدين موسوويچ پس از پيروزی تيمش برابر ايران در رقابت‌های فوتبال بازی‌های آسيايی گفت: از قبل پيروزی برابر ايران را پيش بينی کرده بودم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به دوحه‏‌، سرمربی تيم اميد قطر در جمع خبرنگاران گفت:‌ از نتيجه و عملکرد مردانم رضايت دارم. ما بازی به بازی شرايط بهتری را پيدا کرديم و از اين که هواداران زيادی برای تشويق ما به ورزشگاه آمدند بسيار خوشحالم، آنها يکی از دلايل ما برای پيروزی مقابل ايران بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: از پيش پيروزی برابر ايران را پيش بينی کرده بودم و تاکتيک‌های مختلفی را در اين بازی به کار برديم. اطمينان دارم که اگر در تهران هم بازی می‌کرديم می‌توانستيم ايران را شکست دهيم.

در اين حين سيموئز در پاسخ به گفته موسوويچ گفت: بعيد می‌دانم که اينطور باشد. ايران بازيکنان بسيار توانمندی را در اختيار دارد.

سرمربی کروات قطر در ادامه گفت:‌ پنج بازی پشت سر هم انجام داده بوديم. اما پس از گل اول فشار بر روی بازيکنانمان کمتر شد. به نظر من بازی بسيار سريعی بود. ما تيم جوانی داريم که سال های سال می‌توانند در کنار هم بازی کنند.

وی درباره‌ی ديدار قطر برابر عراق در ديدار نهايی مسابقات فوتبال گفت: بازی عراق و کره‌ی جنوبی را ديدم. عراق تيم باهوشی است و از متخصصان ورزشی هم سود می‌برد. ما برابر اين تيم هم با قدرت ظاهر می‌شويم، ضمن آن که با امتياز ميزبانی و بازيکنانی خوبی همچون "سباستين" به قهرمانی در اين رقابت‌ها اميدواريم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32378

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم فوتبال اميد ايران به فينال نرسيد، شايسته‌ طلای آسيا نبوديم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016