جمعه 6 بهمن 1385

ميشل پلاتينی به عنوان رييس يوفا انتخاب شد، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۱۱/۰۶‬

"ميشل پلاتينی" اسطوره فوتبال فرانسه با پيروزی بر "لنارت يوهانسون" سوئدی، به عنوان رييس جديد اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دويسلدورف، پلاتينی ‪ ۵۱‬ساله کاپيتان و سرمربی سابق تيم ملی فوتبال فرانسه پس از کسب ‪ ۲۷‬رای از مجموع ‪ ۵۲‬رای اعضای يوفا، رياست اين اتحاديه را در چهار سال آينده بر عهده خواهد داشت.

"لنارت يوهانسون" ‪ ۷۷‬ساله که از سال ‪ ۱۹۹۰‬رياست يوفا را بر عهده داشت، ديگر نامزد اين پست بود که در رقابتی تنگاتنگ با پلاتينی شکست خورد.

پلاتينی که با شعار اصلاحات در انتخابات رياست يوفا شرکت کرده بود، پيش از اين به منظور حضور بيشتر کشورهای کوچکتر در جام باشگاههای اروپا، از برنامه‌های خود برای کاهش تيم‌های شرکت‌کننده از کشورهايی اسپانيا، ايتاليا و انگليس در اين رقابت‌ها خبر داده بود.

اين کشورها در حال حاضر هر کدام چهار سهميه برای حضور در اين مسابقات دارند.

پلاتينی در جريان رقابت برای رياست يوفا از حمايت "سپ بلاتر" رييس فدراسيون بين‌المللی فوتبال (فيفا) برخوردار بود در حاليکه "فرانس بکن باوئر" آلمانی به نفع يوهانسون از شرکت در انتخابات انصراف داد.

پلاتينی به دليل ‪ ۷۲‬مسابقه ملی، ‪ ۵۰‬بار کاپيتانی و رکورد به ثمر رساندن ‪ ۴۱‬گل برای تيم ملی فرانسه، در اين کشور و همچنين سراسر اروپا از اعتبار خاصی برخوردار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی کاپيتانی تيم ملی فرانسه را در جريان قهرمانی در مسابقات ‪ ۱۹۸۴‬جام ملتهای اروپا بر عهده داشت و در سه جام جهانی بازی کرده و دو بار به نيمه نهايی اين رقابتها در سالهای ‪ ۱۹۸۲‬و ‪ ۱۹۸۶‬راه يافته است.

پلاتينی در فوتبال باشگاهی نيز عملکرد درخشانی در تيم سنت اتين فرانسه و يوونتوس ايتاليا از خود به نمايش گذاشته است.

رييس جديد يوفا سپس در بين سالهای ‪ ۱۹۸۸‬تا ‪ ۱۹۹۲‬مربيگری تيم ملی فرانسه را به دست گرفت و بعد به رياست مشترک کميته برگزاری جام جهانی ‪ ۱۹۹۸‬انتخاب شد در حالی که نقش موثری نيز در کميته‌های اجرايی يوفا و فيفا داشته است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32641

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ميشل پلاتينی به عنوان رييس يوفا انتخاب شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016