شنبه 11 آذر 1385

نايب رييس فدراسيون فوتبال: اساس‌نامه‌ اصلاح شده‌ تا ۱۲ دسامبر تقديم فيفا می‌شود، ايسنا

- پيشنهاد کرده‌ايم «ولاپان» ناظر فيفا باشد
- دخالت سازمان به نظارت تغيير می‌کند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


نايب رييس فدراسيون فوتبال ايران از تشکيل نشست‌های تخصصی برای اصلاح اساس‌نامه اين فدراسيون خبر داد و تاکيد کرد که ايران تا پيش از ۱۲ دسامبر، اساس‌نامه‌ی اصلاح شده را تحويل فدراسيون جهانی فوتبال خواهد داد.

سيد رضا افتخاری درگفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: فدراسيون فوتبال با توجه به درخواست‌های مکتوب فيفا که به تهران ارسال شده است به دنبال ايجاد اصلاحات مورد نظر فيفاست. تاکنون يک جلسه با حضور روسای کميته‌های داخلی فدراسيون فوتبال، برای ارايه‌ی پيشنهادات تشکيل شده است و يکشنبه (فردا) دومين نشست را برگزار خواهيم کرد تا نسبت به نظرات موجود به جمع‌بندی برسيم.

وی افزود: قصد داريم به سرعت اصلاحات مد نظر فيفا را لحاظ کنيم و پس از تاييد نهايی سازمان تربيت بدنی و تا پيش از پايان مهلت فيفا به فدراسيون جهانی تحويل دهيم.

افتخاری تاکيد کرد: مهلتی را که فيفا به فدراسيون داده است تا ۲۱ آذر ماه (۱۲ دسامبر) است و فدراسيون ايران نيز تا اين تاريخ مشکل را حل می‌کند.

نايب رييس فدراسيون فوتبال به ايسنا گفت: فيفا مخالف نظارت سازمان تربيت بدنی به عنوان متولی ورزش در امور فوتبال نيست. در اين راستا در اساس‌نامه جديد قطعا بعد نظارتی سازمان را بر عملکرد فوتبال لحاظ خواهيم کرد.

وی تاکيد کرد: ماده‌ی ۱۰ اساس‌نامه که يکی از اصلی‌ترين مشکلات مطرح شده است را با نگاه نظارتی اصلاح خواهيم کرد.

افتخاری هم‌چنين با اشاره به خواسته‌ی فيفا مبنی بر اعزام گروه نظارت برای برگزاری انتخابات فدراسيون فوتبال افزود: مشکلی هم با اين موضوع نداريم. طی نامه‌ای که به فيفا زده‌ايم پيشنهاد کرديم که «پيتر ولاپان» يا «پل مونی» به عنوان ناظر فيفا به تهران بيايند. انتخابات فدراسيون فوتبال نيز مطابق با نظر فيفا انجام خواهد شد. چرا که قصد نداريم با فيفا مخالفت کنيم.

وی خاطر نشان کرد: فدراسيون فوتبال ايران خود را زير مجموعه فدراسيون جهانی می‌داند و بنا نداريم به خواسته‌های فيفا توجهی نکنيم.

افتخاری هم‌چنين با بيان اين که اساس‌نامه بايد خيلی پيش از اين‌ اصلاح می‌شد،‌به ايسنا گفت: عده‌ای کم لطفی کردند و مشکلی که بايد خودشان حل می‌کردند را دوباره مطرح کردند. اين روش درستی نبود. در هر حال ما جور گذشتگان را کشيدم و با هزينه‌ی زيادی که به فوتبال تحميل شد، اين اصلاحات را انجام می‌دهيم تا ثابت کنيم، مشکلی با قوانين بين‌المللی فوتبال نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


افتخاری هم‌چنين در رابطه با مخالفت فدراسيون فوتبال با درخواست‌ باشگاه استقلال برای حضور قلعه‌نويی در سمت سرمربيگری اين تيم گفت: استقلالی‌ها خودشان حاضر نشدند در اين مورد مذاکره کنند. قرار بود پيشنهاداتی را در اين مورد بدهند اما، خبری نشد. قلعه‌نويی با فدراسيون قرارداد دارد ولی حاضر بوديم که يک بند ديگری به اين قرارداد اضافه کنيم تا قلعه‌نويی با استقلال همکاری کند. اما، مديران استقلال فقط هياهو کردند.

وی افزود: قلعه‌نويی، سرمربی تيم ملی است و استقلالی‌ها هم بايد اين موضوع را درک کنند و شرايط را بپذيرند.

نايب رييس فدراسيون فوتبال ايران هم‌چنين در پايان از امضا دفتر يادبود «فرانس پوشکاش» از سوی فدراسيون فوتبال ايران در محل سفارت مجارستان خبر داد که به ياد اين بازيکن اسطوره‌ای مجاری صورت گرفته است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32297

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نايب رييس فدراسيون فوتبال: اساس‌نامه‌ اصلاح شده‌ تا ۱۲ دسامبر تقديم فيفا می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016