شنبه 14 بهمن 1385

بوی مرگ در فوتبال ايتاليا، تمام رقابت‌های فوتبال و بازی‌های ملی به حالت تعليق درآمد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


تمام رقابت‌های سری A و سری B و ديدار دوستانه تيم ملی ايتاليا برابر رومانی پس از خشونت مرگ‌بار در داربی سيسيلی و کشته شدن يک مامور سی و هشت ساله‌ی پليس به حالت تعليق درآمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مامور سی و هشت ساله‌ی پليس در درگيری خونين هواداران کاتانيا و پالرمو پس از برخورد ماده‌ی منفجره به اتومبيلش کشته شد. اين مرگ دومين تراژدی در کمتر از يک هفته در ارتباط با فوتبال ايتالياست.

نزديک به صد نفر هم در درگيری ميان ماموران پليس و هواداران زخمی شدند. مواد آتش‌زا و ميله‌های آهنی از جمله چيزهايی بودند که ميان پليس و هواداران خشونت‌طلب پرتاب می‌شدند.

به گفته‌ی پليس بيش از بيست نفر بازداشت شدند.

فوتبال که به تازگی با قهرمان شدن در جام جهانی برای ايتاليايی‌ها لذت بخش شده بود بار ديگر به کابوسی تلخ تبديل شد.

دولت خواهان شکل‌گيری نشست بحران برای توقف خشونت در ايتاليا شده است.

"رومانو پرودی" نخست ‌وزير ايتاليا در اين باره گفت:« ما بايد پيام روشنی را بفرستيم. ما بايد اين روند نابودی ورزش که متاسفانه هر از گاهی رخ می‌دهد را متوقف کنيم.»

پس از اين اتفاق ناگوار فدراسيون فوتبال ايتاليا (FIGC) بی‌درنگ تمام رقابت‌های پايان هفته را لغو کرد.

سرنوشت بازی دوستانه‌ی ايتاليا و رومانی هم در روز بازی‌های فيفا روشن نيست.

بيست و هشت مارس هم قهرمان جهان بايد در رقابت‌های انتخابی يورو ۲۰۰۸ برابر اسکاتلند به ميدان برود. آنها در گروه B پشت سر اسکاتلند و فرانسه در جايگاه سوم قرار دارند.

"لوکا پانکالی" کميسر FIGC در اين باره گفت:« ديگر نمی‌توانيم به کار با اين شيوه ادامه دهيم. فوتبال ايتاليا بايد متوقف شود و اين توقف تا زمانی ادامه دارد که ما راهی را به طور جدی و روشن پيدا کنيم تا اجازه دهيم رقابت‌های قهرمانی ادامه پيدا کند.»

پانکالی همچنين از نشست روز دوشنبه‌ی وزيران کشور و ورزش برای در نظر گرفتن معيارهای جديد خبر داد:« اگر اين معيارهای جديد مشخص نشوند اين رقابت‌ها از سر گرفته نمی‌شوند.»

هفته‌ی گذشته پانکالی هشدار داده بود که در صورت تکرار خشونت در فوتبال ايتاليا اين کار را انجام می‌دهد. در آن روز يکی از سران باشگاه آماتور در ايتاليا در پايان بازی به سبب خشونت هواداران جانش را از دست داد.

داربی سيسيلی که پالرمو در آن دو بر يک پيروز شد به سبب دود غليظ ناشی از گاز اشک آور بيرون ورزشگاه بيش از نيم ساعت متوقف شد. اما بيشتر خشونت‌ها پس از پايان بازی رخ داد. صدها اوباش ساعت‌ها با يکديگر مبارزه می‌کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آخرين قربانی خشونت کالچو، فيليپو راسيتی افسر پليسی بود که از خودش يک همسر و دو فرزند به جا گذاشت. قلب راسيتی چند دقيقه پس از رسيدن به بيمارستان از حرکت ايستاد.

امبرتو اسکاپانينی، شهردار کاتانيا در اتاق عمل جراحی شاهد چهل و پنج دقيقه تلاش بی‌سرانجام پزشکان برای احيای افسر پليس بود. او در اين باره گفت:« حرفی برای گفتن وجود ندارد. ديدن زندگی که اين چنين به پايان می‌رسد جای حرفی باقی نمی‌گذارد.»

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32678

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوی مرگ در فوتبال ايتاليا، تمام رقابت‌های فوتبال و بازی‌های ملی به حالت تعليق درآمد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016