دوشنبه 23 مهر 1386

استيلی: به پرسپوليس بايد تسليت بگوييد! دربی را آناليز کنند تا معلوم شود چه کسی خوش شانس بود، ايسنا

- نگران سپاهان نيستيم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


حميد استيلی برای پنجمين سال داربی تهران را به عنوان مربی تجربه کرد. تجربه ای که با نتيجه چندان خوبی برای پرسپوليس همراه نبود.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد استيلی پس از بازی درباره داربی ۶۲، رقابت در صدر جدول و آينده پرسپوليس سخن گفت:


** تسليت بگويم يا تبريک؟

به ما بايد تسليت بگوئيد. ما قبل از بازی و در جريان بازی سرتر از حريف بوديم. ما بدشانسی آورديم و استقلال خوش شانس بود.


** تصور می کرديد، بازی چگونه پيش برود؟

برنامه ريزی ما برای اين بود که به پيروزی برسيم. ولی در نهايت از نتيجه و بازی راضی نبوديم. در کل داربی خوبی از کار در نيامد. از نظر فنی و تاکتيکی آنچه خواستيم روی نداد.


** دليل اين شرايط چه بود؟

بچه ها بازی را خوب کنترل کردند، اما برای بهتر شدن بايد وظايف محوله بهتر انجام می شد، اما به هر حال حساسيتهای دربی، هميشه روی مسائل فنی تاثير می گذارد.


** ناصر حجازی مدعی بود که تيمش شايسته پيروزی بود و پرسپوليس روز خوبی نداشت؟

احترام آقای حجازی را بر خودم واجب می دانم و در مقام پاسخگويی نيستم، اما تحليلهايی از اين دست را شنيده ام، فقط می توانم بگويم؛ شايد برتری در يک فاکتور اتفاقی باشد، اما برتری در تمام فاکتورهای يک بازی، به هيچوجه نمی تواند اتفاقی باشد. شما پاسهای رد و بدل شده بازيکنان در دو تيم را مقايسه کنيد. همچنين درصد مالکيت توپ، حضور در يک سوم دفاعی حريف، موقعيتهای گلزنی، تعداد سانترها و شوتها، فاکتورهای تعيين کننده ای هستند که آناليز و تحليل آنها را بر عهده کارشناسان و رسانه ها می گذارم. اين نتيجه اگر عادلانه نبود، برای ما هم عادلانه نبود.


**يک تحليل اين است که پرسپوليس نسبت به بازيهای قبلی تفکرات دفاعی داشت؟

اينطور نيست. ما با همان سيستم ۱-۳-۲-۴ و با همان نفرات بازی کرديم. ولی طبعاً در چنين ديداری، ضريب احتياط بازيکنان بالا می رود.


** بعضی به کم تعداد بودن نفوذهای شيث رضايی اشاره می کنند؟

اينطور نيست. اگر تفکر دفاعی داشتيم، پژمان نوری به آن حد نفوذ نمی کرد. از بازيکنان کناری خواسته شده بود بيشتر نفوذ کنند، شيث هم محدوديتی نداشت، ولی نه به اين معنا که بخواهد بی گدار به آب بزند. گل را هم روی نفوذ و سانتر او بدست آورديم.


**يکی از حاشيه های مطرح شده اين است که افشين قطبی بعد از آخرين تمرينات به خاطر رضايت يک بازيکن، ترکيب را تغيير داده است؟

اصلاً اينطور نيست. ما در طول هفته تمرينات مختلفی داشتيم و ترکيب نهايی محصول تمام جمع بنديها بود. چنين مساله ای اصلاً صحت ندارد و آقای قطبی کاملاً بر اثر تفکرات تاکتيکی و نتيجه تمرينات، تصميم گيری کرد.


** اکنون اگر سپاهان بازيهای عقب افتاده خود را با پيروزی پشت سر بگذارد شرايط بهتری در جدول خواهد داشت؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قهرمانی که با اگر و مگر بدست نمی آيد. قبل از همين بازی داربی، همه می گفتند پرسپوليس می برد، ما حتی برتر از حريف هم بوديم، اما نتيجه مساوی شد. همين سپاهان با خوش شانسی استقلال را برد، تا جايی که مربی اين تيم گفت: "ما به مساوی هم راضی بوديم." اصلاً چه کسی فکر می کرد پاس همدان، ابومسلم را ببرد. ليگ امسال بسيار پرهيجان است. تيمها خيلی به هم به نزديک شده اند. به هر حال ما نگران سپاهان نيستيم. ما شرايطی داريم که می توانيم سرنوشت خودمان را به دست بگيريم.


** و اين هفته هم يک بازی سنگين داريد.

بله ديگر نبايد به استقلال فکر کنيم. از فردا با شروع دور جديد تمرينات، بازی داربی بايد از ذهن ما محو شود. برای اين بازی نيکبخت واحدی را هم نداريم ولی در تمرينات، آنچه که لازم است را انجام خواهيم داد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34520

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استيلی: به پرسپوليس بايد تسليت بگوييد! دربی را آناليز کنند تا معلوم شود چه کسی خوش شانس بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016