يكشنبه 28 بهمن 1386

پايان هفته‌ بيست و يکم ليگ برتر، اولين سه امتياز استقلال در تهران با فيروز کريمی، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


آخرين ديدار هفته‌ی بيست و يکم ليگ برتر فوتبال کشور با برتری تيم استقلال تهران به پايان رسيد.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در آخرين ديدار هفته‌ی بيست و يکم ليگ برتر فوتبال، تيم‌های استقلال تهران و شيرين فراز کرمانشاه در ورزشگاه آزادی به مصاف يکديگر رفتند که اين ديدار با برتری ۲ بر ۱ استقلال تهران به پايان رسيد.


در اين ديدار تيم استقلال بازی بهتری نسبت به حريف خود انجام داد و از همان ابتدای بازی فرصت‌هايی را بر روی دروازه‌ی حريف ايجاد کرد.


در دقيقه‌ی ۱۲ فرهاد مجيدی با استفاده از پاسکاری خوب بازيکنان اين تيم گل نخست را وارد دروازه‌ی شيرين فراز کرد. در ادامه‌ی بازی نيز حملات تيم استقلال ادامه داشت و يک بار در شرايط مشکوک توپ از روی خط دروازه بازگشت داده شد که بازيکنان استقلال معتقد بودند اين توپ از اين خط عبور کرده است.


نيمه‌ی نخست با همين نتيجه پايان يافت. با آغاز نيمه‌ی دوم باز هم تيم استقلال بود که با در اختيار گرفتن ميانه‌ی ميدان دروازه‌ی حريف را تهديد می‌کرد. در دقيقه‌ی ۵۳ سعيد بيات با ضربه‌ای استثنايی از راه دور دروازه‌ی شيرين فراز را برای دومين بار باز کرد.


پس از اين گل تيم کرمانشاهی از لاک دفاعی بيرون آمد و بر ميزان حملاتش برای جبران گل‌های خورده افزود و توانست در دقيقه‌ی ۷۴ يکی از اين گل‌ها را جبران کند. با اين حال پس از اين گل نيز تيم استقلال توانست جريان بازی را در اختيار بگيرد و در لحظات پايانی بازی علاوه بر آن‌که يک بار تير دروازه‌ی شيرين فراز به لرزه درآمد، چندين بار مهاجمان استقلال از جمله آرش برهانی و حميد شفيعی فرصت‌های گلزنی را از دست دادند تا اين ديدار با نتيجه‌ی ۲ بر ۱ به سود استقلال به پايان برسد.


با اين نتيجه استقلال تهران با ۲۹ امتياز از ۲۰ بازی ( يک بازی کمتر) به مکان ششم جدول صعود کرد و شيرين فراز نيز با ۱۷ امتياز از ۲۱ بازی در مکان هفدهم باقی ماند.

***

حاشيه‌نگاری از ديدار استقلال تهران - شيرين‌فراز
نوازی، منصوريان و بازيکنان ذخيره‌ی استقلال دور چمن آزادی دويدند! سرويس: ورزشی - فوتبال
۱۳۸۶/۱۱/۲۸
۰۲-۱۷-۲۰۰۸
۱۶:۳۸:۱۷
۸۶۱۱-۱۶۴۳۳: کد خبر



خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


بعضی بازيکنان تيم استقلال تهران پس از بازی مقابل شيرين‌فراز به دستور کادرفنی بار ديگر دور زمين دويدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی منصوريان، محمد نوازی و تنی چند از بازيکنان ذخيره تيم استقلال در بازی مقابل شيرين فراز، پس از پايان ديدار زير نظر ساکت الهامی و ورمزيار در زمين چمن آزادی دويدند.

نکته‌ی جالب آن‌که اين بار فيروز کريمی بر دويدن اين بازيکنان نظارتی نمی‌کرد.

* قبل از آغاز ديدار استقلال و شيرين فراز محمود فکری بازيکن سابق استقلال به سمت نيمکت تيم سابق خود رفته و با حسين تراب‌پور، ساکت الهامی و صادق ورمزيار روبوسی کرد.

* پيش از شروع بازی نيز فيروز کريمی به طرف نيمکت شيرين فراز رفته و با اکتاويو سرمربی شيرين فراز خوش و بش کرد.

* فرمان کريمی مديرعامل باشگاه شيرين فراز، آتيلا حجازی، ناصر حجازی، محسن يوسفی، اميرحسين صادقی، سعيد نفريه، سردار ملاحی، ساعدی و فراز کمالوند از جايگاه ويژه ناظر بازی بودند.

* قبل از شروع بازی بازيکنان شيرين فراز با پلاکاردهايی که روی آن شهادت عماد مغنيه و وفات آيت الله توسلی نوشته شده بود واردزمين شدند.

* در حين بازی فيروز کريمی بارها از محوطه‌ی فنی خود خارج و با تذکرات داور چهارم مواجه شد.

* بازيکنان شيرين فراز برای شروع نيمه‌ی دوم پنج دقيقه زودتر از آبی‌پوشان وارد زمين شدند.

***

فيروز کريمی:
کاپيتان‌های بی‌عرضه کاشته‌ها را از دست دادند!
اميدوارم از ۲-۳ تيم ديگر امتياز کم‌کنند تا قهرمان شويم
با شفيعی، منصوريان، نوازی‌و...برخورد می‌کنم

سرمربی تيم فوتبال استقلال تهران پس از پيروزی مقابل شيرين فراز گفت: در اين بازی تعداد زيادی از بازيکنان ما در خط حمله ظاهر شده بودند و ثمره‌ی آن به وجود آمدن هشت موقعيت مسلم گلزنی بود و اين نشان دهنده‌ی تغيير و تحول دراستقلال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويانايران (ايسنا)، فيروز کريمی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: از دقيقه‌ی ۶۰ تا دقايق پايانی پنج موقعيت گلزنی خود را به دليل بدشانسی از دست داديم ضمن اينکه دو ضربه به تيرک دروازه اصابت کرده و مدافعان حريف دو توپ را از خط دروازه‌ بيرون کشيدند و سه، چهار موقعيت نيز به دليل اشتياق به گلزنی بيش از حد بازيکنان ما از دست رفت.

وی تصريح کرد: شيرين فراز تنها برای گل نخوردن تلاش زيادی انجام داد و به همين دليل چند موقعيت مسلم گلزنی ما را از خط بيرون کشيدند و در صحنه‌ای که تعداد بازيکنان ما بيشتر از بازيکنان شيرين فراز بود، نتوانستيم توپ‌مان را به گل تبديل کنيم. اضافه بر همه‌ی موارد داور نيز يار و ياور آنها بود.

سرمربی استقلال ادامه داد: عنايت بايد با داورانی که عملکرد مناسبی ندارند، برخورد کنند، زيرا دوران توجيه داوران تمام شده است. حتی در نشستی که هفته‌ی گذشته با "عنايت" داشتم درباره‌ی عملکرد داوران با او به صحبت پرداخته و به وی گفتم که تشويق داوران قوی و تنبيه داوران ضعيف در اين فصل بسيار خوب انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تجربه‌ی ۲۱ ساله‌ی من اجازه نمی‌دهد که داور را تحقير کنم و يا آنها در مقابل ما را تحقير کنند. اما، داور امروز بسيار متزلزل قضاوت کرد.

کريمی با اشاره به اين‌که تيمش از دقيقه‌ی ۶۰ اصلا به گل نخوردن فکر نمی‌کرد، اذعان داشت: تنها در يک صحنه و يک موقعيت بدست آمده‌ی بازيکنان شيرين فراز گل خورديم و اين در حالی است که دفاع نبايد اجازه‌ی چنين کاری را به مهاجمان حريف می‌داد.

سرمربی تيم فوتبال استقلال تاکيد کرد: حتی پس از بازی از وحيد طالب‌لو به خاطر دريافت گل انتقاد کرده و اين دروازه‌بان نيز با شجاعت اشتباه خود را در دريافت اين گل پذيرفت.

کريمی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان قهرمانی استقلال گفت: تاکنون که شش امتياز از پرسپوليس کم شده و ما را برای رسيدن به قهرمانی بسيار اميدوار کرده است اما، اميدوارم تا از دو، سه تيم ديگر نيز امتياز کم کنند تا راه رسيدن ما به قهرمانی آسان‌تر شود.

وی تاکيد کرد: اگر بازی‌ عقب افتاده‌ی خود را مقابل ملوان پيروز شويم جايگاه بهتری پيدا می‌کنيم.

کريمی درمورد اشتباهات نوازی و منصوريان در از دست دادن ضربات کاشته يادآور شد: از دست دادن ضربات کاشته به دليل بی‌عرضگی دو کاپيتان بوجود آمده بود و شديدا با اين دو بازيکن برخورد خواهم کرد، زيرا در تمرينات وقت زيادی را صرف ضربات ايستگاهی می‌کنيم و انتقاد مطبوعات به اين عملکرد قابل قبول است.

سرمربی استقلال ادامه داد: هم‌چنين ميثم منيعی و حميد شفيعی نيز به خاطر از دست دادن ضربات ايستگاهی شديدا مورد برخورد قرار خواهند گرفت و جريمه‌هايی که برای آنها در نظر گرفته‌ام به همراه منصوريان و نوازی ميليونی است.

کريمی درمورد از دست رفتن موقعيت‌های استقلال توسط مجيدی نيز افزود: مجيدی نيز به خاطر اينکه با از دست دادن موقعيت‌هايش باعث داد و فريادهای من و در نتيجه باعث تهديد سلامت من شده است ميليونی جريمه می‌شود.

وی درمورد جريمه ۱۵ ميليونی خودش خاطرنشان کرد: خودم را به اين دليل جريمه کردم که از اين پس حواسم را بيشتر جمع کنم. زيرا باخت مقابل مس تقصير من بود ممکن بود با اشتباهاتی که در برنامه‌هايم به وجود آورده‌ام به جای يک گل چهار گل می‌خورديم.

کريمی ادامه داد: از اين پس بايد بهرام اميری، معاون مالی باشگاه خوشحال باشد. زيرا با اين جريمه‌ها صندوق باشگاه پر خواهد شد.

کريمی در پاسخ به سوالی مبنی بر نيمکت نشينی چهره‌های سرشناس در استقلال اظهار کرد: هيچ بازيکنی در استقلال حاشيه‌ی امنيت ندارد و حاشيه‌ی امنيت تنها در تمرين و يکدلی است. هر کس در تمرينات بهتر باشد و عملکرد قابل قبول‌تری از خود نشان دهد در ترکيب اصلی بازی خواهد کرد و موضوعی به نام بازيکن سالاری نداريم.

سرمربی استقلال در رابطه با از دست دادن موقعيت‌های "برهانی" نيز افزود: برهانی امروز تلاش بسياری را انجام داد و نمايش قابل قبولی از خود نشان داد اما، تنها کمی بدشانس بود و چند موقعيت وی توسط مدافعان حريف از روی خط دروازه بيرون کشيده شد.

کريمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه قبل از تعويض بازيکنان به آنها چه می‌گوييد؟ اذعان داشت: قطعا بازيکنانی که تعويض می‌شوند دچار اشکالات و نواقصی هستند و بازيکنی که به عنوان جايگزين به زمين می‌رود بايد بداند که چه نکاتی را رعايت کند و چه نکاتی را رعايت نکند.

سرمربی استقلال در مورد تيم ملی و سرمربی آن تاکيد کرد: به نظرم تيم ملی گزينه‌ی مناسبی را برای هدايتش انتخاب کرده است. زيرا خاوير کلمنته يکی از مربيان باکلاس و با دانش روز فوتبال است. خدا پدر و مادر کفاشيان را بيامرزد که هنگامی که در مصدر کار قرار گرفت، معضل سرمربی‌گری تيم ملی را برطرف کرد.

کريمی درمورد همکاری با سرمربی تيم ملی نيز به خبرنگاران گفت: من از جمله مربيانی هستم که هميشه در خدمت تيم ملی بوده و هستم در زمان هاشمی‌طبا، مشاور عالی سازمان تربيت بدنی در امور فنی تيم ملی بودم. در زمان رياست دادکان نيز مشاور عالی فنی سازمان و فدراسيون فوتبال درامور تيم ملی بوده و در زمان مصطفوی نيز عهده‌دار چنين پستی بودم. هم اکنون نيز می‌توانيم به تيم ملی مشاوره بدهيم و در خدمت آن باشيم، زيرا بيست سال است که از طريق فوتبال ارتزاق کرده و در آن مشغول به کار هستيم.

وی در پايان گفت: قبل از حضور "کلمنته" در ايران با من درخصوص هدايت تيم ملی صحبت شد اما، به مسوولان گوشزد کردم که کشش و توان لازم را برای هدايت تيم ملی ندارم و پس از آن بود که به سراغ مربی خارجی رفتند. زيرا هم اکنون شرايط خانوادگی من اعم از پدر، مادر و همسرم بسيار بد است.

***

سرمربی تيم فوتبال شيرين فراز:
«فيروز کريمی» انسانيت خود را ثابت کرد
خوشحالم که تماشاگران خوشحال از ورزشگاه خارج شدند

سرمربی تيم شيرين فراز پس از شکست مقابل استقلال تهران گفت: پانزده دقيقه‌ی اول بازی کاملا در اختيار ما بود و تنها به خاطر اشتباه فردی بازيکنانمان بود که يک گل دريافت کرديم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اوکتاويو با اشاره به اين‌که دريافت يک گل باعث از دست رفتن تعادل ما شد، اظهار کرد: در نيمه‌ی دوم سعی در برطرف کردن اشتباهات و نقاط ضعف خود داشتيم و به همين دليل برنامه‌ی دفاعی ما کمی بيشتر شد.

وی تصريح کرد: به بازيکنانم افتخار می‌کنم که به خاطر بازی و نمايش بسيار خوب خود نشان دادند که هم اکنون در راه درست حرکت می‌کنيم.

سرمربی شيرين فراز ادامه داد: باعث افتخار ما است که در استاديوم آزادی و در مقابل تماشاگران استقلال بازی کرده و بازيکنان شيرين فراز نشان دادند که تمام تماشاگران خوشحال از ورزشگاه خارج شده‌اند.

اوکتاويو درخصوص شرايط نامساعد تيمش در جدول خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳ بازی ديگر در پيش داريم و بهبود شرايط ما در جدول به خودمان بستگی دارد. تنها سه، چهار حريف در پيش داريم که کمی از ما جلوتر هستند ولی من به تيم و کارم معتقد هستم و مطمئنم تا آخر ليگ از اين شرايط بيرون خواهيم آمد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی در پاسخ به اين سوال که شما چند هفته است نبرده‌ايد و چطور به بهبود شرايط در جدول اميدوار هستيد، اظهار کرد: اين يک حساب و کتابی است که به مربيان مربوط است. امتيازات ما تنها يک مقدار از ساير تيم‌ها کم است و با ۱۳ بازی آينده می‌توانيم خود را در جدول بالا بکشيم. مهم اين است که به کار خودمان اعتقاد داشته باشيم و امتيازات پس از اين اعتقاد کسب خواهد شد.

اوکتاويو در پاسخ به اين سوال که کريمی قبل از ديدار به شما چه گفت؟ يادآور شد: کريمی يکی از مربيان بزرگ بوده و انسان خوبی است. وی به من به عنوان يک مربی برزيلی خوشامد گفت و با اين کار انسانيت خود را نشان داد. کريمی به من گفت که شما يک تجربه‌ی بسيار خوبی برای فوتبال به ارمغان آورده‌ايد.

وی درخصوص نتيجه‌ی بازی تاکيد کرد: نتيجه کاملا عادلانه بود. استقلال در اين بازی عملکرد بسيار قابل قبولی داشت و بازيکنانش نمايش زيبايی را از خود نشان دادند. اما مهمتر از آن اين است که بازيکنان ما نيز نشان دادند که کاملا آماده‌اند و اين موضوع باعث می‌شود اعتقاد ما به کارمان بيشتر شود.

اوکتاويو در پايان در رابطه با صحبت کردنش با بازيکنان بدون آنکه فارسی بداند، گفت: فارسی را کم می‌دانم ولی بازيکنان برنامه‌هايم را احساس می‌کنند. من هميشه در کنار بازيکنانم هستند و فقط با يک هدف که پيروزی است با آنها ارتباط برقرار می‌کنم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35930

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان هفته‌ بيست و يکم ليگ برتر، اولين سه امتياز استقلال در تهران با فيروز کريمی، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016