چهارشنبه 1 اسفند 1386

ليگ برتر فوتبال کشور؛ راه‌آهن سومين شکست فصل پرسپوليس را رقم زد، سخنان قطبی و ميثاقيان پس از بازی، ايسنا و مهر

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال


صدرنشين ليگ برتر فوتبال کشور سومين شکست فصل خود را در برابر راه آهن تهران پذيرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در آغاز هفته‌ی بيست و دوم رقابت‌های ليگ برتر فوتبال کشور تيم‌های پرسپوليس و راه آهن تهران بعد ازظهر روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف يکديگر رفتند که اين ديدار با برتری دو بر يک تيم فوتبال راه آهن به پايان رسيد.

نيمه‌ی نخست بازی با عملکرد خوب تيم راه آهن همراه بود. شاگردان اکبر ميثاقيان با ارايه‌ی بازی منطقی در خط دفاع و حمله توانستند، صدرنشين فعلی ليگ برتر را تحت فشار قرار دهند. نخستين گل راه‌آهن توسط ميثم بائو در دقيقه‌ی ۱۹ به ثمر رسيد.

پس از اين گل بازيکنان تيم پرسپوليس برای جبران نتيجه به دروازه‌ی حريف نزديک شدند اما، حملات بی‌هدف مهاجمان پرسپوليس نتيجه‌ای را برای اين تيم در پی نداشت. در همين حال تيم راه آهن نيز با تيزهوشی بر روی ضد حملات خطرناک ظاهر می‌شد و در نهايت "تقوی" با استفاده از اشتباه مدافعان و دروازه‌بان پرسپوليس در دقيقه‌ی ۳۰ گل دوم را وارد دروازه‌ی پرسپوليس تهران کرد.

با آغاز نيمه‌ی دوم تيم پرسپوليس با چند تغيير از جمله آوردن "نيکبخت واحدی" به ميدان بر شدت حملاتش افزود و در دقيقه‌ی ۶۴ توسط نيکبخت واحدی يکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

در ادامه‌ی بازی "کاسپاروف" دروازه‌بان تيم راه‌آهن در شرايط مشکوک بازيکن تيم پرسپوليس را در پشت محوطه‌ی جريمه سرنگون کرد که داور به دادن کارت زرد به دروازه‌بان راه‌آهن اکتفا کرد.

در دقيقه‌ی ۷۲ بهترين فرصت گلزنی برای پرسپوليس پيش آمد که ضربه‌ی سر سپهر حيدری به تير دورازه‌ی راه آهن برخورد کرد. دو دقيقه‌ی بعد کاسپاروف دروازه بان راه‌آهن به دليل اتلاف وقت از زمين اخراج شد و مهدی ثابتی در درون دروازه جايگزين وی شد.

در ادامه‌ی اين بازی پرسپوليس بار ديگر چند فرصت گلزنی را بدست آورد اما، نتوانست از اين فرصت‌ها استفاده کند زمانی که احسان خرسندی در آخرين دقيقه‌ی وقت‌های اضافه مقابل دروازه فرصت گلزنی را از دست داد و توپ در اختيار مهدی ثابتی قرار گرفت مشخص شد که صدرنشين فعلی ليگ برتر توانايی شکست دادن راه‌آهن را ندارد تا اين ديدار با برتری دو بر يک راه‌آهن تهران و پيروزی انصاری‌فرد در برابر حبيبب کاشانی به پايان برسد.

با کسب اين نتيجه پرسپوليس با کسب ۳۷ امتياز و انجام يک بازی بيشتر از ساير تيم‌های ليگ در صدر جدول قرار دارد و راه‌آهن نيز با ۲۵ امتياز به مکان دوازدهم جدول صعود کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


قطبی:
نيمه‌ی اول بازيکنانم را نمی‌شناختم
غرور پرسپوليس بيشتر از کيفيت بازی آنهاست
برای تيم ملی، هيچ پيشنهاد رسمی به من نشده است

سرمربی تيم پرسپوليس پس از شکست دو بر يک مقابل راه‌آهن گفت: بازيکنان ما در نيمه‌ی اول تلاش بسيار زيادی را انجام دادند و تنها روی يک اشتباه بزرگ گل خوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نيمه‌ی دوم بازيکنان ما بازی بسيار بهتری از خود به نمايش گذاشتند و موقعيت‌های زيادی را نيز به دست آورديم که نتوانستيم از آن به نحو احسن استفاده کنيم.

وی تصريح کرد: علی‌رغم تلاش بسيار زياد بازيکنانمان در دقايق پايانی بازی نظم و دقت لازم را نداشته و همين موضوع باعث از دست رفتن موقعيت‌های تيم شد.

سرمربی پرسپوليس با اشاره به اينکه بازی بازيکنانم در نيمه‌ی دوم راضی کننده بود، خاطرنشان کرد: در نيمه‌ی اول تيم پرسپوليس همان تيم سابق نبود و بازيکنانم را با اين بازی نمی‌شناختم. به عبارت ديگر بازی نيمه‌ی اول بسيار وحشتناک بود.

قطبی ادامه داد: امروز روز خوبی برای چند نفر از بازيکنان ما نبود و به جز چند بازيکن ديگران عملکرد قابل قبولی نداشتند.

وی مشکل پرسپوليس را غرور اين تيم دانست و تاکيد کرد: مشکل اصلی پرسپوليس اين است که غرور آن بيش از کيفيت بازی آنان است. بازيکنان بايد بدانند که اختلاف آنها با يکديگر بسيار کم است و اين باعث کم شدن حاشيه‌ی امنيت برای آنهاست.

سرمربی پرسپوليس اذعان کرد: پس از دريافت گل‌ها زمانی که قصد بازگشت به بازی را داريم بسيار احساسی بازی می‌کنيم و به همين دليل موقعيت‌های زيادی را از دست می‌دهيم. بازيکنان بايد بدانند که فقط احساس و انگيزه لازمه‌ی بازی زيبا نيست بلکه بايد با نظم بيشتری بازی کنند.

قطبی افزود: وقتی شش امتياز از تيم پرسپوليس کم شود، بايد بدانيم که کار بسيار دشواری در پيش داريم، زيرا برای شش امتياز از دست رفته تلاش بسيار زيادی انجام داده‌ايم.

وی خطاب به بازيکنان گفت: آنها بايد بدانند وقتی وارد زمين می‌شوند، برای هواداران بازی می‌کنند. پرسپوليس تيم بسيار پرافتخاری است و بازيکنان بايد قدر حضور در زمين را بدانند.

سرمربی پرسپوليس شکست در اين بازی را درس بزرگی برای کليه‌ی بازيکنان دانست و يادآور شد: بازيکنان اگر در ساير ديدارها نيز اين چنين بازی کنند، تعويض‌های بزرگی در تيم انجام خواهيم داد.

سرمربی پرسپوليس درباره‌ی عدم حضور "ماته" در زمين خاطرنشان کرد: ماته در تمرينات هفته‌ی جاری دچار مصدوميت شد و به همين دليل نتوانستيم از وی استفاده کنيم. بازيکنان خارجی ديگر نيز تمرينات خوبی نداشتند و به همين دليل نيز از آنها استفاده نکرديم.

قطبی درباره‌ی مربی‌گری در تيم ملی گفت: هنوز برای هدايت تيم ملی هيچ پيشنهادی به طور رسمی به من نشده است و تمرکزم را روی پرسپوليس معطوف کرده‌ام.

سرمربی پرسپوليس در پايان در رابطه با اتلاف وقت بازی توسط بازيکنان راه‌آهن گفت: وقتی تيم در ورزشگاه آزادی با يک گل از پرسپوليس پيش می‌افتد، اتلاف وقت بسيار طبيعی است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مهر:

اکبر ميثاقيان :
شانس آورديم پرسپوليس را برديم
شک نکنيد قطبی اين تيم را قهرمان می کند


سرمربی تيم فوتبال راه آهن با ابراز خرسندی از پيروزی تيمش برابر صدرنشين ليگ گفت: اين شکست هيچ چيز از ارزش های پرسپوليس کم نمی کند و قطعا اين تيم قهرمان ليگ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ميثاقيان که پس از پيروزی ۲ بريک امروز تيمش برابر پرسپوليس با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بيان اين مطلب افزود: پرسپوليس با هدايت افشين قطبی فوتبال خوب و قابل قبولی را به نمايش می گذارد و در اين بازی هم می توانست پيروز ميدان باشد.

وی افزود: ما در اين ديدار شانس آورديم که توپ های پرسپوليس وارد دروازه مان نشد. آنها در نيمه دوم فوتبال خوبی را به نمايش گذاشتند و دروازه ما را با خطراتی مواجه کردند اما در پايان اين راه آهن بود که سه امتياز اين ديدار را از آن خود کرد.

سرمربی تيم فوتبال راه آهن با تمجيد از رفتار حرفه ای افشين قطبی خاطر نشان کرد: او يک مربی بزرگ است که به فوتبال ايران آمده و مطمئنم همانطور که از ابتدای فصل قول داده است، امسال پرسپوليس را قهرمان ليگ خواهد کرد. من در قهرمانی پرسپوليس شک ندارم و مطمئنم که اين تيم با قطبی قهرمان خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ميثاقيان در مورد شعار هواداران پرسپوليس که او را متهم به ضد فوتبال می کنند گفت: هواداران پرسپوليس به من محبت دارند. آنها با اين شعار خود انگيزه من و بازيکنانم را برای موفقيت چند برابر می کنند.

وی در دفاع از بازی راه آهن خاطر نشان کرد: برخلاف اعتقاد هواداران پرسپوليس من معتقدم راه آهن در اين ديدار فوتبال مدرنی را به نمايش گذاشت و به خوبی توانست از دو گل زده اش محافظت کند.

اکبر ميثاقيان در پايان گفت: بازيکنان من در اين ديدار هر آنچه را که از آنها خواسته بوديم به خوبی در زمين پياده کردند و توانستند به خوبی پرسپوليس را کنترل کنند و به پيروزی برسند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35961

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ليگ برتر فوتبال کشور؛ راه‌آهن سومين شکست فصل پرسپوليس را رقم زد، سخنان قطبی و ميثاقيان پس از بازی، ايسنا و مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016