يكشنبه 26 خرداد 1387

شکست سوريه در شام، رضايی و خليلی سند صعود ايران را امضا کردند، ايسنا

تيم ملی ايران با پيروزی برابر سوريه به مرحله نهايی رقابت‌های انتخابی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ايران در حالی در اين ديدار با دو گل گل غلامرضا رضايی و محسن خليلی به پيروزی رسيد که با اين برد تيم ايران به مرحله نهايی رقابت‌های انتخابی جام جهانی صعود کرد.

در نيمه نخست اين ديدار، سوريه برتر از ايران بود. بازيکنان سوريه با انجام بازی هماهنگ در ابتدای نيمه اول، در چندين موقعيت روی دروازه ايران خطرساز ظاهر شدند که مهترين آن تک به تک زياد شعبو بود که سيد مهدی رحمتی با واکنشی مناسب اين موقعيت صد در صد را از سوريه گرفت. پس از اين حمله، باز هم بازيکنان سوريه صاحب توپ و موقعيت بودند.

در اين نيمه ضعف خط دفاع تيم ملی در جناح چپ سبب شده بود که بازيکنان سوريه بارها از اين منطقه توپ‌های خطرناکی را روی دورازه تيم ايران ارسال کنند. واکنش‌های مناسب رحمتی و بی دقتی مهاجمان سوريه مانع از گلزنی اين تيم شد اما در يکی از اين فرصت پس از سانتر بازيکن شماره ۱۸ سوريه هادی عقيلی يکی از دو مدافع مرکزی تيم با اشتباه در دفع موقعيت، توپ را به تير عمودی تيم ملی کوبيد که توپ برگشتی با بی دقتی مهاجم سوريه به بيرون رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پس از اين حمله، بازيکنان ايران نمايش بهتری را به ويژه در جناح راست و جايی که حسين کعبی حضور داشت به نمايش گذاشت که هيچ کدام از حملات ايران کارساز نبود. پانزده دقيقه پايانی بازی هم بدون به ثمر رسيدن گلی به پايان رسيد و دو تيم با نتيجه صفر بر صفر به رختکن رفتند.

با شروع نيمه دوم، علی دايی با تغيير در چيدمان تيم، شيوه بازی تيم ملی را به ۲-۴-۴ تغيير داد تا غلامرضا رضايی به محسن خليلی در خط حمله اضافه شود. با اين حال در شروع نيمه دوم تغييری در ترکيب تيم ايجاد نشد و همان يازده بازيکن ابتدايی در آغاز نيمه دوم هم وارد زمين شدند.

گرچه پيش بينی می‌شد که تيم سوريه بر حملاتش به روی دروازه ايران بيافزايد اما اين تيم ايران بود که با استفاده از شيوه‌ی تهاجمی حملات خطرناکی را روی دورازه تيم سوريه تدارک ديد. در دقيقه پنجاه شوت از راه دور مسعود شجاعی را دروازه‌بان سوريه برگرداند و در برگشت هم شوت ابراهيم صادقی را بار ديگر دروازه‌بان حريف دور کرد. حملات ايران بر خلاف نيمه اول در نيمه دوم در سمت چپ هم ادامه پيدا کرد. در اين نيمه مسعود شجاعی به سمت چپ رفت و توانست حملات خطرناکی را بر روی دروازه سوريه تدارک ببيند.

در ادامه حملات تيم ايران، پاس ابراهيم صادقی با اشتباه مدافعان مرکزی سوريه به غلامرضا رضايی رسيد و مهاجم تيم ايران در دقيقه ۶۵ توانست توپ را وارد دروازه تيم سوريه کند.

پس از اين گل طبيعی بود که سوريه حملاتی را بر روی دورازه ايران انجام دهد اما ضعف تيم سوريه در خط حمله با بيرون آمدن زياد شعبو سبب شد که اين تيم نتواند در خط حمله بر روی دروازه ايران خطرناک ظاهر شود. بازيکنان ايران هم با آرامش بازی را کنترل کردند و به حريف اجازه ندادند که فشار ايجاد کند.

در دقيقه نود عليرضا نيکبخت واحدی و آندارنيک تيموريان وارد زمين شدند. اين تعويض برای اتلاف وقت از سوی علی دايی انجام گرفت. با اين حال حضور اين دو بر بار تهاجمی تيم ايران افزود. در دقيقه نود و دو محسن خليلی موفق شد در غفلت مدافعان سوريه گل دوم تيم ايران را وارد دروزاه سوريه کند و اين ديدار با نتيجه دو بر صفر به سود ايران به پاين رسيد.

با اين برد تيم ايران با ۹ امتياز به مرحله نهايی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ صعود کرد.


نکات حاشيه‌ای ديدار سوريه و ايران:

* حدود سه هزار تماشاگر ايرانی برای تشويق تيم ملی ايران به ورزشگاه عباسيون دمشق آماده بودند.

* پيش از اين بازی مقامات فدراسيون فوتبال ايران تعداد سه هزار بليت را بين زائران ايرانی که برای زيارت بارگاه مطهر حضرت زينب (س) و حضرت رقيه (س) به دمشق آمده بودند پخش کرده بودند.

* پس از گل ايران، بازيکنان سوری معتقد بودند که بازيکنان ايران وقت‌کشی می‌کنند اما داور تايلندی نظری مخالف نظر آنها داشت.

* در حالی که پيش از اين گفته شده بود که فدراسيون فوتبال ايران قراردادی را با کمپانی دايی امضا نکرده اما در اين ديدار هم بازيکنان تيم ملی ايران پيراهن‌های شرکت دايی را پوشيده بودند.

* از دقيقه هشتاد به بعد هواداران نا اميد تيم ملی سوريه ورزشگاه را ترک کردند.

* تيم ملی سوريه در صورت برد پر گل در ديدار آخر برابر امارات می‌تواند به عنوان تيم دوم از گروه پنجم به مرحله بعد صعود کند.

* در دقايق آخر برخی از تماشاگران سوريه با پرتاب اشيايی به زمين باعث شدند که ادامه بازی برای چند دقيقه‌ای به وقفه بيافتد.

* در حالی که پيش‌بينی می‌شد آندرانيک تيموريان پس از پشت سر گذاشتن يک جلسه محروميت در ترکيب اصلی تيم ايران قرار بگيرد بر اساس نظر دايی، ابراهيم صادقی ملی‌پوش سايپا به جای بازيکن جديد تيم فولام در ترکيب تيم ملی قرار گرفت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37278

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شکست سوريه در شام، رضايی و خليلی سند صعود ايران را امضا کردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016