جمعه 26 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افشين قطبی در نشست خبری: پرسپوليس‌ با ۷۰ امتياز قهرمان می‌شود، علی کريمی از همه بازيکنان ايران يک پله بالاتر است، ايسنا

- رضايی ۳۳ سال سن دارد و ۷ ماهه بازی نکرده است

افشين قطبی گفت: پرسپوليس امسال حداقل با کسب ۷۰ امتياز قهرمان ليگ برتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نشست خبری باشگاه پرسپوليس تهران ظهر پنج‌شنبه با حضور داريوش مصطفوی مديرعامل و افشين قطبی سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز همايش‌های بين‌المللی رايزن برگزار شد.

در ابتدای اين نشست مصطفوی خطاب به خبرنگاران اظهار اميدواری کرد که در طول اين جلسه به نقطه‌نظرات مشترکی درباره‌ی مسايل مختلف تيم فوتبال پرسپوليس برسيم و هدف ما توجه به ارتقاء و پيشرفت اين تيم باشد.

هم‌چنين "افشين قطبی" گفت: هميشه سعی کردم برپايه ايمان به خدا و نور و هم‌چنين دانش و تلاش کارهايم را انجام دهم، چراکه معتقدم خيلی از انسان‌ها پس از چندبار شکست، تسليم می‌شوند اما هميشه کسانی موفق هستند که تلاش و ايمان پشتکار دارند و با جديت می‌جنگند. به خوبی می‌دانم که دنيا عوض شده و حتی اکنون جوانان ما می‌خواهند تنها با برداشتن يک قدم به بالاترين سطوح برسند اما، با تجربه‌ای که دارم به آن‌ها می‌گويم که موفقيت جز با صبر، ايمان و تلاش حاصل نمی‌شود که نمونه‌اش تيم پرسپوليس سال گذشته بود که ما با آن قهرمان ليگ برتر شديم.

وی افزود: امسال هم تيم خوبی داريم اما تا حدود زيادی متفاوت‌تر از گذشته است؛ تجربه نشان داده قهرمانی در دوسال متوالی بسيار سخت است اما، من دوست دارم که پرسپوليس موفق به انجام اين کار در مقطع کنونی شود چراکه اين‌ تيم دل شير و مغز فوتبال دارد و همه‌ی دست‌اندرکاران آن از هيات‌ مديره و مديريت گرفته تا کادرفنی، پزشکان و بازيکنان تيم شخصيت و رفتار قهرمانی دارند که اميدوارم در ليگ امسال به اين مهم دست يابيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قطبی ادامه داد: البته نکته بسيار مهمی که سعی کردم امسال به آن توجه ويژه داشته باشم، تنها قهرمانی در جام‌های مختلف نيست، چراکه دوست دارم تيمی را بسازيم که حتی با رفتن قطبی و يا مديران اين تيم بتواند در يک چارچوب و فوتبال حرفه‌ای ادامه مسير بدهد.

وی گفت: من سعی کردم که پرسپوليس امسال بتواند با يک نگرش جديد فوتبالی همراه با هيجان و ايجاد موقعيت‌های بسيار، بازی کند. مطمئنا هدف ويژه‌ی ما اين خواهد بود که سطح فوتبال پرسپوليس را حتی فراتر از ليگ برتر ببريم و کاملا بين‌المللی بازی کنيم، شايد در اين مسير تاوان برخی چيزها را هم بدهيم که از جمله آن مسابقات اخير است که به حريفان فرصت گل‌زنی می‌دهيم.

وی گفت: بدون شک پيداکردن يک چارچوب درست و با کيفيت برای فوتبال پرسپوليس در آينده برای اين تيم مثمرثمر خواهد بود و می‌تواند با قهرمانی در جام‌های مختلف دل هواداران و مردم با عشق و با احساس ايران را خوشحال کند.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ی اين نشست خبرنگاران سوالات مختلفی را از مديرعامل و سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس پرسيدند.

در ابتدا افشين قطبی درباره تزلزل خط دفاع پرسپوليس در چند مسابقه اخير پاسخ داد: پس از بازی با ابومسلم انسان‌های پير و جوان مختلفی وقتی مرا می‌ديدند از بازيکنان و عملکرد ما تعريف می‌کردند اما، تنها مسئله نگران‌کننده برای آن‌ها بحث دفاع تيم ما بود که فکر می‌کنم شما خبرنگاران با پررنگ‌کردن اين مسئله باعث به وجود آمدن چنين ذهنيتی شده‌ايد اما، بايد توجه داشت که همين دفاع سال گذشته توانست در قهرمانی تيم پرسپوليس تأثير زيادی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما هم‌چنين با مشکلاتی از جمله نيامدن ITC فرانک آتسو در بازی‌های ابتدايی ليگ، بيماری برخی از بازيکنان ديگر و مصدوميت مسعود زارعی همراه بوديم حتی يک سرماخوردگی بسيار شديدی پيش از بازی با استقلال وارد تيم ما شد که متأسفانه هنوز هم از جمع تيم ما بيرون نرفته است. معتقدم وقتی دفاع تيم خوب عمل نمی‌کند، کل تيم از خط حمله تا دروازه‌بان در آن سهيم هستند. دفاع مربوط به کل تيم است و نبايد تنها مدافعين را زير ميکروسکوپ قرار دهيم، وقتی شما فوتبال هجومی و زيبا بازی می‌کنيد و سعی می‌کنيد باز بازی کنيد، فضاهای مختلفی برای حريف ايجاد می‌شود که بتواند ايجاد موقعيت کند. در دفاع‌های سنتی ايران بازيکنان تک به تک مهاجمان حريف را کنترل می‌کنند که من اين مسئله را قبول ندارم و ما سعی کرديم با يک برنامه‌ريزی اساسی روی دفاع فضايی متمرکز شويم، اين سبک از بازی در بسياری از تيم‌های بزرگ دنيا و فوتبال حرفه‌ای جهان ارايه می‌شود اما، نتيجه‌بخش‌بودن آن بدون شک مستلزم گذشت زمان است.

وی افزود: ما نبايد تنها پس از يک نتيجه ضعيف تا اين حد مدافعين تيم‌مان را زير سوال ببريم و به آن‌ها توهين کنيم، زيرا بايد به تيم قهرمان فصل پيش احترام بگذاريم و به صورت عمقی عملکردشان را در نظر بگيريم.

قطبی گفت: در ايران پس از يک شکست، همه‌چيز عوض می‌شود و هواداران بسيار آشوب‌گر می‌شوند. خيلی‌ها به فکر تغيير و تحولات در تيم هستند و حتی می‌گويند بايد مدافعين جديد بخريم اما، باور کنيد فوتبال به صبر نياز دارد و با گذشت زمان و تمرکز روی برنامه‌های طرح‌ريزی‌شده می‌توان نتايج مثبتی گرفت.

قطبی هم‌چنين در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر عدم گل‌زنی مهاجمان متعدد اين تيم در بازی‌های مختلف و کم‌رنگ بودنشان در امر گل‌زنی گفت: سال پيش محسن خليلی برای ما بسيار خوب گل‌زنی می‌کرد اما، ما امسال مهاجمين بيشتری داريم که به کيفيت آن‌ها هم مطمئنيم و تنها بايد منتظر گذشت زمان بود تا آن‌ها تمرکز لازم را برای امر گل‌زنی به دست آورند. ما در بازی‌های اخير موقعيت‌های بسيار زيادی را روی دروازه حريفان ايجاد کرديم که اين خاصيت تهاجمی فوتبال پرسپوليس را نشان می‌دهد اما، وقتی گلی زده نشود مهاجمين دچار افت روحی می‌شوند و می‌بينند که با آمار بسيارخوب ايجاد موقعيت، نتوانستند گل‌های زيادی را به ثمر برسانند. در اين مورد ما بايد روی اعتماد به ‌نفس مهاجمين بيشتر کار کنيم و به آن‌ها فرصت دهيم تا روند صعودی منظمی پيدا کنند.

قطبی در ‌اين لحظه با سوالی مبنی بر دليل پايين‌بودن کيفيت بازی پائولو ديکارمو (مهاجم برزيلی تيم پرسپوليس) مواجه شد که در اين‌باره گفت: پائولو يک بازيکن ۲۱ ساله است که از يک کشور کاملا متفاوت با ايران، وارد تيم پرسپوليس شده؛ شما خودتان را جای اين بازيکن جوان بگذاريد که وارد يک کشور و فضای جديدی می‌شويد. هنوز زبان بلد نيستيد، غذاها مختلف است و تنهايی هم شما را آزار می‌دهد، ضمن اين که بايد در فوتبال مختلفی مانند کشور خودتان بازی کنيد؛ هم‌چنين مدام تمرين کنيد اما، پيش از بازی با مسئله‌ی نيامدن ITC و تأخير آن مواجه شويد. تمام اين مسايل همگی دست‌به‌دست هم می‌دهد تا فشار زيادی به اين بازيکن جوان وارد شود اما به اين مسئله هم بايد توجه داشت که او در فرصت کوتاهی که مقابل استقلال به دست آورد چندين مدافع اين تيم را به خود مشغول کرد که نتيجه‌اش آزادشدن کريم باقری و به ثمررسيدن گل پرسپوليس بود، او حتی پيش از بازی با ابومسلم با گم‌شدن لوازم ورزشی‌اش از جمله کفش فوتبالش مواجه شد که اين مسئله هم باعث پايين‌آمدن کيفيت بازی او مقابل ابومسلم شد. او مجبور شد با کفش کريم باقری به ميدان برود اما، با اين حال يک پاس گل داد و چندين موقعيت هم ايجاد کرد. بايد قبول کنيم که وقتی اين مهاجم هنوز بيش از ۶۵ دقيقه برای ما بازی نکرده است نبايد فوتبال او را اين‌طور ارزيابی کنيم، من به شما قول می‌دهم که ديکارمو در پايان فصل با خصوصيات منحصر به ‌فردی که دارد و حس بالای گل‌زنی‌اش، بيش از ۱۰ گل را برای پرسپوليس به ثمر خواهد رساند؛ من همين نظر را درباره ابراهيم توره نيز دارم.

وی افزود: بسياری از هواداران فوتبال در ايران فکر می‌کنند که بازيکنان برزيلی تنها بايد خاصيت تکنيکی و دريبل‌زدن داشته باشند اما، ما ديکارمو را بدين‌منظور به پرسپوليس آورديم که با قد بلند خود و شرايط فيزيکی‌اش حس بالای گل‌زنی دارد. در تيم ما شايد علی کريمی بتواند پنج بازيکن را با دريبل‌ از پيش‌رو بردارد و يا ايوان پتروويچ پاس‌های معجزه‌آسايی به مهاجمين بدهد. ما ‌بايد جلوی دروازه حريف بازيکنانی داشته باشيم که خاصيت بالای گل‌زنی داشته باشند، از اين‌رو فکر می‌کنم ديکارمو شرايط خوبی در اين زمينه دارد.

قطبی هم‌چنين درباره وضعيت مهاجمين تيم‌اش ادامه داد: وقتی خارج از ايران بودم متوجه شدم که تيم پرسپوليس ابراهيم توره را به خدمت گرفته و همين‌طور خليلی و نيکبخت هم قراردشان را تمديد کردند؛ اضافه بر اين‌ها با شناختی که از فرهاد خيرخواه داشتم تصور می‌کردم که نياز به مهاجم در تيم پرسپوليس تا حدودی مرتفع شده، ضمن اين‌که ديکارمو را هم به جمع تيم پرسپوليس اضافه کرديم. با اين تفاسير نبايد وضعيت گل‌زنی ما دچار بحران شود. من به خوبی می‌دانم که بازيکنان خارجی وقتی در يک فضای متفاوت بازی می‌کنند، چه فشاری را متحمل می‌شوند. آن‌ها نياز به زمان دارند تا کيفيت واقعی بازی‌شان را به نمايش بگذارند لذا فکر می‌کنم مهاجمين ما در آينده شرايط بسيار موفقی خواهند داشت که با اضافه‌شدن محسن خليلی ديگر مشکلی در اين زمينه حس نمی‌شود.

به گزارش ايسنا؛ سرمربی تيم پرسپوليس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت تأخير مارکو (دستيار برزيلی‌اش) در تيم پرسپوليس به خبرنگاران گفت: مارکو تاکنون سه‌بار از ايران خارج شده که دو مرتبه از آن به خاطر آوردن بازيکن برزيلی برای ما بوده است و يک‌بار آن هم مربوط به بيماری پدرش بود که به او گفتند پدرت مرده و او با گرفتن مرخصی از باشگاه به برزيل سفر کرد اما، آن‌جا متوجه شد که پدرش هنوز فوت نکرده اما شرايط بسيار سختی دارد که مراقبت مارکو و تأثير حضورش در کنار خانواده بسيار محسوس بود البته او يک مربی حرفه‌ای است و زمانی‌که کارش را در کره جنوبی رها کرد و به ايران آمد، انتظار داشت تمامی نکاتی که در قراردادش عنوان شده بود انجام می‌شد اما، متأسفانه باشگاه به صورت منظم در چارچوب اين قرارداد انجام وظيفه نکرد و مشکلاتی از قبيل نگرفتن حقوق، نداشتن منزل مسکونی و يا موارد ديگر برايش پيش آمد که باعث شد او صبر کند تا زمانی‌که مشکلات برطرف شد وارد تهران شود. طبق آخرين صحبت‌هايی که با او داشتيم و مشکلاتی که حل شده است، مارکو ساعت ۵ صبح شنبه وارد تهران می‌شود و حتی پرسپوليس را در بازی با فولاد همراهی می‌کند.

قطبی هم‌چنين در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال به خدمت‌گرفتن "رحمان رضايی" و يا حضور "الونگ الونگ" در ترکيب پرسپوليس تصريح کرد: ما يک جای خالی در تيم مان داريم که با توجه به خصوصياتی که الونگ دارد و همه او را می‌شناسند، دوست دارم در مقطع کنونی از او استفاده کنم. او اکنون با ما تمرين می‌کند و توانايی‌های بازی در پستی را دارد که ما بازيکن خاصی را در آن پست نداريم. لذا بهتر می‌بينم که الونگ در ترکيب تيم پرسپوليس جای گيرد. هم‌چنين شک ندارم که رحمان رضايی مدافع توانمندی است که او هم می‌تواند به تيم ما کمک کند. رضايی برای حضور در پرسپوليس اظهار تمايل کرده اما، بايد قبول کنيد که او ۳۳ سال سن دارد و حدود هفت ماه بازی نکرده است. در مجموع بايد امکان حضور او را در تيم پرسپوليس بررسی کنيم و با دقت نظر فضايی ايجاد کرده تا رضايی بتواند در ترکيب ما جای گيرد؛ مطمئنا اين تصميم کاملا بايد با منطق باشد.

افشين قطبی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تعدد سفرهای برون‌مرزی‌اش و تأثيرش در نتايج اخير پرسپوليس خاطرنشان کرد: من معتقدم بسياری از تيم‌های مطرح دنيا و مربيان بزرگ آن نسبت به دادن تعطيلات تيمی اعتقاد زيادی دارند. آن‌ها در فرصت‌های چندروزه‌ای که بين بازی‌هايشان پيش می‌آيند به بازيکنان استراحت داده و خودشان نيز به همراه خانواده در مکانی زندگی را به آرامش سپری می‌کنند تا بتوانند برای حضور قدرتمند دوباره‌شان روحيه‌ی بالايی داشته باشند؛ ادوکات سرمربی تيم کنونی سن‌ پترزبورگ و يورگن کلينزمن مربی مطرح آلمانی، نسبت به اين شيوه اعتقاد زيادی دارند و در زمان مربی‌گری‌شان اين شيوه را در تيم‌های مختلف پياده می‌کردند. من وقتی به تيم‌ام استراحت می‌دهم، خودم بايد مدتی را در آرامش زندگی کنم که اين فضا با توجه به محبت و توجه مردم ايران در اينجا وجود ندارد. دوست دارم در اين مدت‌زمان کوتاه به مکانی بروم که خبری از گرفتن عکس‌های بسيار با احساسات فراوان و هم‌چنين پرسيدن سوالات مختلف همراه نباشد و بتوانم با آرامش فکر کنم و برای حضور قدرتمند دوباره در تيم روحيه کسب کنم.

افشين قطبی هم‌چنين درباره مديريت بازيکنان مختلف پرسپوليس که زمانی در تيم‌های سابق‌شان محوريت فوتبال آن تيم در زمين را به عهده داشتند و اکنون در پرسپوليس جمع شده‌اند، پاسخ داد: من با مربيان بزرگی در دنيا کار کردم و در تيم‌های مختلفی از جمله گالکسی و کره جنوبی ستارگان بسياری در تيم‌های ما بودند که شايد مديريت‌کردن آن‌ها در فوتبال کار دشواری می‌نمود اما اين تجربه را دارم و به خوبی مديريت‌کردن ستاره‌ها را در زمين بازی و تاکتيک‌پذيرکردن آن‌ها را بلدم، مطمئنا اين مسئله در کوتاه‌مدت به دست نمی‌آيد و ما در ادامه مسابقات به هماهنگی و تاکتيک‌پذيری بيشتری در ميان بازيکنان‌مان می‌رسيم.

قطبی هم‌چنين درباره بازی شنبه تيم‌اش مقابل تيم فولاد خوزستان اظهار کرد: شک نکنيد هر تيمی که برابر ما بازی می‌کند دوبرابر تيم خودش است چون بازيکنان آن برای رويارويی با تيم بزرگی چون پرسپوليس که پرطرفدارترين تيم باشگاهی در ايران به شمار می‌رود، انگيزه‌ی زيادی دارند ضمن اين‌که آن‌ها می‌دانند قرار است بازی‌اشان از تلويزيون پخش ‌شود و در برابر تيم قهرمان فصل پيش روحيه‌شان را بالا می‌برند، اين مسئله در بازی برابر فولاد خوزستان نيز حاکم خواهد بود. آن‌ها مربی خوبی دارند و احتمالا تيم ما را به دقت آناليز کرد‌ه‌اند، ضمن اين‌که در اين بازی، ابراهيم توره غيبت دارد، نيکبخت بيمار است، مازيار زارع و کريم باقری مصدوم هستند که نبود اين چند بازيکن هم می‌تواند در بازی پرسپوليس اثرگذار باشد. به هرحال ما سعی می‌کنيم با توجه به بضاعتی که داريم و اعلام کرديم می‌خواهيم فوتبال را با ۱۱ بازيکن انجام ندهيم، در مقابل فولاد ضمن ارايه يک فوتبال پرهيجان و زيبا ۳ امتياز خارج از خانه را کسب کنيم. اين امتياز می‌تواند در نزديک‌بودن ما به صدر جدول تأثير زيادی داشته باشد که به آسانی از آن نخواهيم گذشت.

وی تأکيد کرد: هيچ بازی‌ای از جمله اين مسابقه بازی مرگ و زندگی نيست و آن هم مثل تمام بازی‌هاست، من سعی می‌کنم توجه زيادی به شيوه و نوع فوتبال فولاد نداشته باشم و تمرکزم بيشتر معطوف به تيم خودمان باشد. اميدوارم با ارايه يک بازی خوب و جذاب بتوانيم پيروز ميدان شويم.

به گزارش ايسنا، سرمربی تيم پرسپوليس هم‌چنين درباره‌ی نظر او نسبت به بازگشت علی کريمی به تيم ملی و استراتژی‌اش در اين زمينه پاسخ داد: قبل از اين‌که به ايران بيايم و برای اولين‌بار هدايت تيم پرسپوليس را بپذيرم فوتبال علی کريمی را به دقت ديده بودم، او واقعا از تمام بازيکنان ايرانی يک پله بالاتر است و می‌توانم از او به عنوان نابغه و جادوگر فوتبال ايران ياد کنم. کريمی بازيکن باکيفيتی است که می‌تواند به صعود ايران به جام‌جهانی کمک زيادی کند و در جام جهانی هم بدرخشد. من هم مثل همه هموطنانم دوست دارم که او به تيم ملی برگردد و از اين مسئله حمايت می‌کنم. البته مشکلاتی که بين کريمی و دايی وجود دارد را نمی‌دانم آن‌ها مدت بسيار زيادی است که با يکديگر ارتباط دارند که من از چگونگی اين ارتباط بی‌خبرم.

سرمربی پرسپوليس هم‌چنين درباره‌ی تأخير غيبت "ابراهيم توره" در تيم پرسپوليس تصريح کرد: توره به دليل مشکلات خانوادگی‌اش از باشگاه مرخصی گرفت اما، قرار بود دوشنبه گذشته وارد تهران شود که متأسفانه هنوز نيامده است. او غيبت کرده و قطعا بايد از سوی باشگاه جريمه شود. معتقدم باشگاه پرسپوليس در اين زمينه بايد محکم در مقابل اين مسئله بايستد و با اين بازيکن برخورد کند.

افشين قطبی هم‌چنين درباره‌ی وضعيت تيم ملی فوتبال ايران و کمکی که او می‌تواند در رويارويی اين تيم مقابل تيم کره جنوبی به علی دايی داشته باشد، گفت: من بازی تيم ملی ايران در برابر کره شمالی را از نزديک ديدم و مشاهده کردم که بازيکنان با چه کيفيتی بازی می‌کنند و توانستند موقعيت‌های زيادی را روی دروازه تيم کره خلق کنند. البته فکر می‌کنم در بازی‌های ملی بازيکنان باتجربه بتوانند اثرگذاری ويژه‌ای داشته باشند. من فقط موفقيت تيم ملی ايران را دوست دارم. هم‌چنين تيم کره جنوبی را هم که قرار است در آينده با ما بازی کند به خوبی می‌شناسم زيرا بسياری از بازيکنان آن‌ها از شاگردان من بودند، ضمن اين‌که با تفکرات سرمربی خوبشان نيز آشنا هستم. علی دايی اگر در اين زمينه نياز به کمک دارد هميشه در خدمت‌اش خواهم بود چون در وهله اول ايرانی هستم و موفقيت تيم ملی ايران را آرزو می‌کنم و اين‌که خوشحال می‌شوم بسياری از بازيکنان پرسپوليس در تيم ملی بازی خواهند کرد. تيم ملی ايران در حال رشد است و ما بايد سعی کنيم بهترين بازيکنان را استفاده کنيم تا با کسب امتيازات بيشتر راه صعود به جام جهانی هموارتر شود.

قطبی هم‌چنين درباره علت ترک استاديوم آزادی در ابتدای نيمه دوم بازی تيم‌های ايران و کره شمالی گفت: متأسفانه صندلی خوبی در آن قسمت از استاديوم نداشتم و اين‌که نمی‌توانستم تا پايان بازی صبر کنم و در آن شلوغی به همراه همسرم از استاديوم خارج شوم لذا در آن مطقع که تيم ايران هم دو گل از تيم کره جلو افتاده بود، تشخيص دادم از استاديوم خارج شوم تا مشکلات بعدی گريبانگيرم نشود.

سرمربی تيم پرسپوليس هم‌چنين درباره روند آتی تيم‌اش در مسابقات ليگ برتر گفت: به خوبی شرايط تيم بزرگی چون پرسپوليس را درک می‌کنم و می‌دانم در تيم‌های بزرگ جابه‌جايی‌ها چگونه است، سال گذشته تيم استقلال به دليل نتايج ضعيف سه مربی عوض کرد و اين وضعيت را در پرسپوليس هم درک می‌کنم اما، بايد قبول کنيم که در دو بازی اخير وقتی تنها چهار يا پنج بازيکن از فصل پيش برای ما بازی می‌کنند، اين تيم جديد شده است و برای هماهنگی بيشتر نياز به فرصت دارد، من به شما قول می‌دهم که تيم پرسپوليس امسال حداقل با کسب ۷۰ امتياز قهرمان ليگ برتر می‌شود. شايد بگوييد سال گذشته اين قول را با کسب ۷۵ امتيار داديد که در اين‌باره بايد بگويم آن پنج امتياز را به خاطر کسر امتيازهای احتمالی فيفا از پرسپوليس و يا ناداوری‌ها در ادامه مسابقات ليگ کم کردم.





















Copyright: gooya.com 2016