شنبه 18 مهر 1383

محمدرضا خاتمي : استراتژي ما بايد شكستن روحيه‌ يأس، انفعال و نااميدي باشد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس سياسي
دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي تاكيد كرد كه در انتخابات رياست جمهوري آينده بايد به دنبال كسي باشيم كه گروههاي دوم خردادي بر روي او اجماع داشته باشند و او نيز به آن‌چه تعهد مي‌كند عمل نمايد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا خاتمي طي سخناني در اردوي دفتر حزب مشاركت خميني‌شهر، مواضع مهندس ميرحسين موسوي طي چند سال گذشته را يادآور شد و با بيان اين كه وي طي پانزده سال گذشته همپاي تحولات داخلي و جهاني گام برداشته است، تاكيد كرد كه تلاش و همت همه بايد هموار كردن راه ورود مهندس موسوي به عرصه‌ي انتخابات باشد.

دبيركل جبهه‌ي مشاركت در اظهار نظر درباره‌ي انتخابات آينده‌ي رياست جمهوري با تاكيد بر بهره‌گيري از هر روزنه‌اي براي اصلاح و نفي ديدگاههاي تندروانه افزود: كشور ما توان يك دگرگوني كامل را ندارد و در صورتي كه چنين اتفاقي بيفتد بايد از صفر شروع كنيم.

وي با نفي آن‌چه آرمان‌گرايي در شرايط كنوني مي‌خواند، اظهار داشت: ما معتقديم كه يكدست شدن دستگاهها و قوا به نفع ملت نيست؛ چرا كه اين خطر به نفع اقتدارگرايي، از رژيم رضا شاه و محمدرضا پهلوي نيز براي مردم بيشتر خواهد بود.

دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي در پاسخ به برخي انتقاداتي كه نسبت به رييس‌جمهور صورت مي‌گيرد، با بيان اين كه مسووليت پاسخگويي در برابر عملكرد رييس‌جمهور را ندارد تاكيد كرد كه اصل راه و شيوه وي درست بوده است.

وي با يادآوري اين نكته كه در زمان پيروزي خاتمي در دوم خرداد، اصلاحات داراي تفكري منسجم و نيروهايي كه با هم كار كرده باشند نبود، خاطرنشان كرد كه اين نيروها براي رسيدن به انسجام در حداقل‌ها با هم اشتراك پيدا كردند و ناچار به ائتلاف دست زدند.

وي هم‌چنين با ابراز تاسف از برخورد با برخي مطبوعات و برخي سايت‌هاي اصلاح‌طلب گفت: هرچند بستن مطبوعات و فيلترينگ سايت‌ها بيش از هر چيز باعث نااميدي مردم و اصلاح‌طلبان شده است ولي من معتقدم هيچ جرياني توان مقابله با تكنولوژي رسانه‌اي را ندارد.

خاتمي با بيان اين كه وضعيت اطلاع‌رساني در جامعه‌ي امروز بسيار بهتر از قبل از دوم خرداد است، تاكيد كرد: استراتژي ما بايد شكستن روحيه‌ي يأس، انفعال و نااميدي باشد.

دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي با تاكيد بر اجراي منش و روش حكومت‌داري امام علي(ع) از سوي مسوولان جامعه يكي از دردهاي جامعه‌ي امروز را فقدان اين امر دانست.

وي با اشاره به اين كه كشورهاي غربي براي پيشرفت به بهره‌گيري از عقل بشري منحصر شدند و رابطه‌ي خود را با وحي قطع كردند، اين مساله را موجب ايجاد بحران اخلاقي در كشورها دانست.

وي با تاكيد بر نقش مهم و الهام‌بخش دين در جامعه‌ي ايراني خاطرنشان كرد كه دين اساسا براي سعادت اخروي انسان‌ها آمده و اگر به دنيا مي‌پردازد در راستاي سعادت اخروي است.

خاتمي با اشاره به توجه دين به مسائل اخلاقي و تربيتي و توجه پيامبر اكرم(ص) در اتمام و اكمال ارزش‌هاي اخلاقي، گفت: كمال ديني انسان‌ها به كمال اخلاقي آنهاست.

وي با بيان اين كه آن‌چه دين براي دنياي ما به ارمغان مي‌آورد، آرامش و قناعت است، نسبت به اين كه دين ابزاري براي رسيدن به اهداف دنيوي عده‌اي خاص شده است و از دين فقط براي توجيه عملكرد غلط برخي افراد استفاده مي‌شود انتقاد و ابراز عقيده كرد: امروز برخي توجيهات عجيب و غريب با ظاهر ديني درخدمت سياست قرار گرفته و اين انحرافي آشكار است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي با توصيف روش ائمه‌ي اطهار(ع) در شرايط مختلف جامعه گفت: آن‌چه از متن رفتار اين بزرگواران فهميده مي‌شود، تلاش براي حفظ مصلحت و منفعت مسلمانان است كه مهم‌ترين آن در جلوگيري از خونريزي است اما امروز قرائت رايجي كه عرضه مي‌شود، چيزي جز جنگ و خشونت نمي‌توان پيدا كرد، گويي با تمام دنيا سر جنگ دارند و منافع جامعه اسلامي را به فراموشي سپرده‌اند.

وي معتقد است: امروز نقش عقلانيت، تفكر و اجتهاد آزاد در جامعه‌ي ما كمرنگ شده و در برخي موارد در حال تعطيل شدن است.

خاتمي با يادآوري ديدگاه حضرت امام خميني(ره) در آزادي بيان حتي براي مخالفان گفت: اما امروز به شكل‌هاي گوناگون با تفكر و متفكران برخورد مي‌شود و حتي روشنفكران ديني و مسلمانان دگرانديش نيز تحمل نمي‌شوند.

وي با بيان اين كه صرف اجراي احكام فقهي معيار ديني بودن جامعه نيست، خاطرنشان كرد: جامعه‌ي ديني يك جامعه‌ي اخلاقي است. شاخص مهم جامعه‌ي اسلامي عدل است و اگر ميزان ظلم موجود در يك جامعه سنجيده شود، به ديني و عادلانه بودن حكومت در آن جامعه پي مي‌بريم.

دنبالک:
http://akhbar.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12896

فهرست زير سايت هايي هستند که به ' محمدرضا خاتمي : استراتژي ما بايد شكستن روحيه‌ يأس، انفعال و نااميدي باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016