یکشنبه 27 دی 1383

خزعلي:به افرادي مثل نواب نياز داريم، وزير كشور و وزير ارشاد بخاطر تئاتر ايران زمين بايد محاكمه شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

آيت‌الله خزعلي، در مراسم بزرگداشت شهيد نواب صفوي در مسجد امام‌حسين‌(ع)، حركت نواب صفوي در مبارزه و كشتن برخي وابستگان رژيم پهلوي را به حركت ابراهيم خليل(س) در شكستن بت‌ها تشبيه كرد.

به گزارش ايسنا، وي در سخنان خود با نقل چند خاطره از شهيد نواب صفوي، درباره‌ي از ميان برداشتن احمد كسروي گفت: نواب وقتي در نجف برخي آثار كسروي را مشاهده كرد، به آيت‌الله شاهرودي و آيت‌الله حكيم و بسياري از علما آن زمان كار او را نشان داد و آن بزرگان تاييد كردند كه كسروي به اسلام توهين كرده است، پس از آن نواب به ايران هجرت كرد و پس از چند سخنراني كه در شهرهاي ايران عليه كسروي داشت، نزد وي رفت و خواست با او مباحثه كرده و او را هدايت كند. ولي كسروي تن به مباحثه با وي نداد. ما هم اكنون نيز به افرادي مثل نواب نياز داريم.

وي در ادامه‌ي سخنان خود به برخي حركت‌هاي فرهنگي كه اخيرا انجام شده اعتراض كرد و گفت: اگر افرادي مثل نواب نداشته باشيم، يكي از روزنامه‌ ها مي‌نويسد فوتبال دختر و پسر، به به ! آتش به دهانت! دختر و پسر و فوتبال؟ اين‌ها دنبال توپ مي دوند يا دنبال فحشا! انشاءالله دولت جديدي سر كار بيايد و دولت با حال و ارزشمند، اگر جلوگيري نكردند، بايد نواب‌ها برپا شوند، اما دولت (فعلي) ضعيف و ناتوان است و نتوانست كار كند. يك دولت قوي، افراد ارزنده‌اي( در دولت آينده بيايد كه) اگر نتوانست كار كند، ملت كار مي‌كنند.

خزعلي در بخش ديگري از سخنان خود، گفت: همان طور كه آن، مردك كه به اسلام بد گفت و ملت به سرش زد، به او گفتند برو شكايت كن، گفت شكايت نمي كنم پايم اگر به دادگاه برود، آنقدر به اسلام گفته‌ام كه مرا نگه مي دارند، به به از دولتي كه افرادي اين چنين در اطرافش است!

عضو سابق شوراي نگهبان بر پرهيز از كارهاي نواب گونه در زمان ولايت فقيه تأكيد كرد و گفت: با بودن ولايت فقيه ما دست به اين كار نمي‌زنيم. (اما) اگر خداي ناكرده دولتي بيايد كه ضعيف باشد و اين كار را نكند،‌مردم بايد اين كار را بكنند.(تكبير)

وي در ادامه به ذكر خاطراتي از نواب و يارانش پرداخت و پس از آن از منابر و سخنراني‌هاي خود در مبارزه با شاه ياد كرد و گفت: ما به فضل الهي در آن زمان حرف‌هايمان را مي زديم الان هم مي زنيم از همان ابتدا كه رييس جمهور روي كار آمد، گفتم آقا روش شما درست نيست شما نبايد ولايت علي را به محبت معنا كنيد اين منع رهبري است.

خزعلي با انتقاد از اصلاح‌طلبان گفت: اين به اسم اصلاح گران خيلي فساد كردند (اما ملت) به حمدالله بيدار شدند،‌ يك مرد بسيجي توانمند، شهرداري تهران را گرفت، تهران را تكان داد، مجلس هفتم زاييده‌ي كار اين شهردار محترم است.

وي از اين كه به اندازه‌ي عيد نوروز به عيد غدير توجه نمي‌شود انتقاد كرد و گفت كه غدير عيد اول شيعيان است و خواستار توجه بيش از پيش به آن شد و گفت: به سردار قاليباف گفتم شما هم اكنون شهرباني كل هستي، ... چراغ قرمز قرمز باشد ، اما چراغ سبز علي باشد ، ... در دروازه‌ها،‌ پشت ماشين‌ها و همه جا نام علي باشد، من كنت مولا، فهذا علي مولا.

وي پرهيز از حركت‌هاي نواب گونه در زمان ولي فقيه را يادآور شد و گفت: در زماني كه ولي فقيه است زود قدم برنداريد، اول ولي فقيه ، اما وقتي (مانند گذشته) ميان علمايي مثل آقاي شاهرودي،‌ آيت‌الله خويي، آيت‌الله حكيم اجماع شد، به دست به كار بزنيد. اما در ميان مردم هم اول جايگاهتان را محكم كنيد.

خزعلي از حضرت امام و حركت‌هاي انقلابي آن ياد كرد و گفت: سيدي از خمين حركت كرد و گفت آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند و امام در آن زمان گفت براي سه كار قيام كرده است، “ايران را حكومت اسلامي بدهد”، دوم “كشورهاي اسلامي را بيدار كند“، كه اين حركت در كشورهاي اسلامي ايجاد شده است، سوم ، “مقدمه‌ي ظهور امام زمان باشد.“

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه علائم ظهور حضرت حجت(عج) را نزديك دانست و گفت: آمريكا فهميده است، آمريكايي‌ها امام جمعه نجف را گرفتند و 24 ساعت در مورد شيعه صحبت مي‌كردند.

سخنران بزرگداشت شهيد نواب در مسجد امام حسين(ع) ، مجلس هفتم را مجلس خوبي دانست و در مقابل اعلام كرد كه مجلس ششم بسيار بد عمل كرد.

وي با بيان چگونگي شهادت نواب، ضمن زنده دانستن روحيه‌ي نواب در كشور، از وضعيت فرهنگي كشور انتقاد كرد و گفت: ‌از اسراييل زن‌هاي فاحشه‌اي براي كشور مأمور شده‌اند.

سر كلاس در ماه رمضان كه 32 نفر فقط 2 نفر روزه گرفته‌اند و معلم ليوان آب سر مي كشد خاك برسر آن فرهنگ،‌ خاك بر سر آن وزيرش.

به گزارش ايسنا وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به تئاتر ايران زمين در اهواز، اعلام كرد كه وزير كشور بايد محاكمه شود، استاندار اهواز بايد شلاق بخورد و ابراز اميدواري كرد كه يك روزي هم وزير كشور و وزير ارشاد محاكمه شوند.

خزعلي در بخش پاياني سخنان خود از خدا خواست كه يك مرد ولايت مدار با سوابق خارجي و دلسوز مسلمين را براي رياست جمهوري و افراد ارزنده‌اي مانند شهردار را براي پست‌هاي رياست آينده مقرر بفرمايد.

در ابتداي مراسم برخي از بازماندگان ياران شهيد نواب، به ذكر خاطراتي از آن شهيد پرداختند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17021

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خزعلي:به افرادي مثل نواب نياز داريم، وزير كشور و وزير ارشاد بخاطر تئاتر ايران زمين بايد محاكمه شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016