جمعه 21 اسفند 1383

معترضان ايراني آزاد شدند

خبرنامه گويا - مسافران ايراني هواپيماي لوفت هانزا که در اعتراض به حکومت ايران و براي قطع ارتباط اروپا با ايران 14 ساعت از هواپيما خارج نمي شدند، بعد از آنکه توسط پليس دستگير شدند، قبل از ظهر جمعه آزاد گرديدند. بنا به گفته بي بي سي تنها يکي از آنان به دليل مقاومت در برابر بازداشت، آزاد نشده است.

11032005-ff-02.jpg
عکس از آسوشيتدپرس

همچنين صداي آلمان در گزارشي از پايان اشغال هواپيماي لوفت هانزا آورده است:

"به گفته «الس كله‌پوت» Els kleeputسخنگوى پليس بلژيك، پس از ۱۲ ساعت گفتگوى بى‌حاصل با تحصن‌كنندگان ايرانى در هواپيماى لوفت‌هانزا (بوئينگ ۷۳۷) در بروكسل، پليس اين كشور بردبارى خود را از دست داده و مهلت نهايى را براى خروج آنان تعيين كرد. وى مى‌گويد:”ما در ساعات اوليه بامداد امروز به آنان گفتيم اين آخرين امكان شما براى خارج شدن داوطلبانه و بدون مجازات از هواپيما است، در غير اين‌صورت هواپيما را بزور از محل خارج كرده و دست به اقدام مى‌زنيم“.

پس از آن سه نفر از ۵۹ ايرانى متحصن، از دستور پيروى كرده و از هواپيما خارج شدند. در پى سرپيچى بقيه، هواپيما در ساعت سه و نيم صبح به مكانى ديگر كشانده شد. اندكى بعد از آن ۹۰ مامور پليس وارد هواپيما شدند. ۵۶ ايرانى باقيمانده در هواپيما، كه در ميانشان چند كودك و يك زن باردار نيز ديده مى‌شدند، مسلح نبوده و هيچ كدام مقاومتى از خود نشان ندادند. ماموران پليس آن‌ها را از محل دور و موقتا بازداشت كردند.

بنظر مى‌رسد همه ايرانيانى كه در اين اقدام شركت كردند داراى گذرنامه‌هاى كشورهاى مختلف اروپايى‌ باشند. در جريان اين تحصن، نماينده «ستاد بحران وزارت كشور بلژيك» قطعنامه‌اى از سوى متحصنان دريافت كرد. آن‌ها در اين قطعنامه خواستار قطع فورى مناسبات اتحاديه اروپا با جمهورى اسلامى ايران شدند. نويسندگان قطعنامه مزبور همچينن خواستار برقرارى دوباره رژيم سلطنتى در ايران و مذاكره با نماينده‌ اتحاديه اروپا شدند."

ظاهرا اين افراد که از پيش اين حرکت اعتراضي غير معمول را تدارک ديده بودند مرتبا با مجري يکي از شبکه هاي ماهواره اي ايراني بنام فولادوند در ارتباط بوده و وي دستورالعمل هايي به آنان مي داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگويان اين عده خود را از اعضاي انجمن پادشاهی معرفی کرده اند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19208

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معترضان ايراني آزاد شدند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016