جمعه 21 اسفند 1383

پايان بحران در بروکسل بعد از اشغال يک هواپيما توسط مسافران ايراني

خبرنامه گويا - بر اساس آخرين گزارش ها، پليس بلژيک امروز ساعات 6 صبح به وقت بلژيک، پايان ماجراي اشغال هواپيماي لوفت هانزا را اعلام کرد.

سخنگوي پليس افزوده است که هواپيما هم اکنون خالي است و ماموران در حال تفتيش آن هستند. پليس همچنين هويت مسافران ايراني هواپيما را بررسي کرده است. ديگر مسافران و خدمه هواپيماي بوئينگ 737، پيش از اين در روز پنجشنبه هواپيما را ترک کرده بودند و خلبان دستگاه هاي پروازي آن را غير فعال کرده بود.

11032005-ff-01.jpg

طي شب گذشته، حين مذاکرات نماينده وزارت امور خارجه بلژيک با متحصنين، پليس بلژيک وارد هواپيما شده است. پليس در ساعت 3 صبح توضيح داد که اين آخرين شانس آنهاست و بايد از هواپيما خارج شوند اما اغلب ايرانيان از اين درخواست سرباز زدند. نهايتا پليس آنها را بازداشت مي کند، هرچند مشخص نيست آيا آنها بايد در داگاه حاضر شوند يا آزاد خواهند شد.

پليس مي گويد که تنها 3 نفر از 59 نفر قبلا پذيرفته بودند که از هواپيما خارج شوند. اين افراد مجموعا 14 ساعت در هواپيما باقي مانده و گفته بودند که براي رسيدن به خواسته هايشان حاضرند بميرند.

پيش از آن يکي از متحصنين به آسوشيتدپرس گفته بود: "ما صرفا اينجا نشسته ايم و يک ذره از جايمان تکان نمي خوريم تا زماني که مسئولين سفارت آمريکا، انگليس و ديگر کشورها بيايند و درخواست ما را امضا کنند و اطمينان دهند که اگر ما از هواپيما خارج شويم، دستگير نخواهيم شد".

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري فرانسه، يکي از سخنگويان متحصنين پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت که آنها از 5 ماه پيش در تدارک اين حرکت اعتراضي بوده اند. بنا به گفته رامين، جوان ايراني مقيم بلژيک آنها وابسته به گروهي بنام "آذرخش" مستقر در لندن هستند.


رامين سپس به زبان انگليسي اعلام کرده است که: "ما از رهبران کشورهاي اروپايي مي خواهيم که که از رژيم ايران حمايت نکنند و در مقابلش خنثي بمانند"، "ما از هيچ فرد، کشور يا قدرتي در دنيا براي تغيير رژيم حمايت نمي خواهيم، ما خود مي توانيم اين کا را انجام دهيم".

11032005-ff-03.jpg
عکس از رويتر

در همين حال شب گذشته تعدادي از ايرانيان مقيم بلژيک نيز براي حمايت از معترضان، به فرودگاه آمده بودند. آنان تي شرت هايي به رنگ پرچم ايران و علامت شير و خورشيد به تن داشتند.

11032005-ff-04.jpg
عکس از رويتر

يکي از آنان مي گويد: "ما خواهان توقف همه روابط اتحاديه اروپا با ايران هستيم."

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19204

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان بحران در بروکسل بعد از اشغال يک هواپيما توسط مسافران ايراني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016