یکشنبه 23 اسفند 1383

اعتراض برخي نمايندگان به روند راي‌گيري طرح تفحص از وزارت ارشاد، ايسنا

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: تحقيق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي راي نياورد چون آقاي حداد عادل به خاطر رفاقت ديرينه‌اي كه با وزير ارشاد دارد، نمي‌خواست‌ راي بياورد.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از اينكه تقاضاي تحقيق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در صحن علني مجلس راي نياورد، «عماد افروغ» در جمع خبرنگاران در اعتراض به روند راي‌گيري، افزود: رييس مجلس بي‌طرفي خود را در اين راي‌گيري اعمال نكرد.


وي با اشاره به اظهارات حداد عادل درباره‌ي قرائت اسامي افرادي كه بدون كارت زدن از صحن بيرون رفته‌اند بلافاصله پس از قرائت گزارش كميسيون فرهنگي درباره‌ي تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد، گفت: آيين‌نامه صراحت دارد كه راي‌گيري بايد پس از قرائت گزارش كميسيون صورت گيرد؛ اما رييس مجلس با طرح يك مساله‌ي انحرافي همه‌ي اذهان را به سوي اين موضوع معطوف كرد و اين تحريف آيين‌نامه بود.


اين عضو شوراي مركزي فراكسيون اكثريت با استناد به اعتراض بخشي از نمايندگان نسبت به راي‌گيري و اعلام اينكه دستگاه‌هاي آنها خراب بوده است، اظهار داشت: رييس مجلس به اعتراضات نمايندگان احترام نگذاشت، در حالي كه هميشه به اعتراضات نمايندگان توجه مي‌شد.


افروغ گفت: آقاي حداد عادل حتي در سفري كه به مشهد داشتند به همراه وزير ارشاد بودند نه نمايندگان و اين با اعتراض نمايندگان روبرو شد.


رييس كميسيون فرهنگي مجلس، اظهار داشت: اگر وزارت ارشاد به همين منوال عمل كند، ما خواهان تحقيق و تفحص هستيم. به خاطر همين موضع حق طلبانه‌ام دچار عارضه‌ي قلبي شدم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در پي به تصويب نرسيدن تحقيق و تفحص از وزارت ارشاد، دقايقي صحن مجلس به بحث در اين باره متوجه شد. برخي نمايندگان مدعي خراب بودن دستگاه راي‌گيري و معترض به تعجيل هيات رييسه بودند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درخواست تحقيق و تفحص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان دومين دستور جلسه‌ي علني پس از راي مثبت نمايندگان به تحقيق و تفحص از مركز امور مشاركت زنان به تصويب نمايندگان مجلس نرسيد.


به دنبال اعتراض شديد «جمشيدي»، نماينده‌ي بهشهر، به هيات رييسه مبني بر اينكه دستگاه وي خراب است و نتوانسته راي خود را بدهد، بحث در اين باره در گرفت.


به تصويب نرسيدن اين طرح كه در كميسيون فرهنگي به تصويب رسيده بود مورد اعتراض رييس اين كميسيون قرار گرفت و نمايندگاني از افروغ كه قصد اعتراض به هيات رييسه را داشت جلوگيري كردند.


عماد افروغ يك هفته‌ي پيش به دنبال تذكر آيين‌نامه‌اي در فصل بودجه دچار عارضه‌ي قلبي شد و امروز پس از يك هفته استراحت در جلسه‌ي علني حاضر شده بود.


تعدادي ديگر از نمايندگان از جمله مصباحي مقدم درخواست تشكيك در راي‌گيري را داشتند. مصباحي مقدم خطاب به حداد عادل گفت: شما در راي‌گيري تعجيل كرديد.


حداد عادل، رييس مجلس شوراي اسلامي، خطاب به نمايندگان معترض كه در آن حال در جايگاه هيات رييسه بودند، گفت: بنده فرصت راي‌گيري را از هر چيزي مهم‌تر مي‌دانم؛ راي‌گيري بايد محفوظ بماند.


وي تاكيد كرد: تجديد راي‌گيري را در شان مجلس نمي‌دانم و با راي نياوردن اين تحقيق و تفحص آسمان به زمين نمي‌آيد. كميسيون مي‌تواند مجددا ارائه كند و چون خارج از نوبت است سريعا در دستور قرار مي‌گيرد.


در اين هنگام عماد افروغ كه اعتراضاتش هم‌چنان ادامه داشت و البته تعدادي از نمايندگان نگران بازگشت عارضه‌ي قلبي وي، افروغ را به بيرون از صحن علني مجلس دعوت مي‌كردند كه پس از دقايقي افروغ از صحن خارج شد.


«ديرباز» نماينده‌ي بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي، در تذكري از حداد عادل به دليل روند اداره‌ي جلسه‌ي راي‌گيري تشكر كرد، گفت: اين كار رييس مجلس قابل تقدير و تحسين است. گرچه من درباره‌ي همه‌ي گزارش‌هاي تحقيق و تفحص راي مثبت دادم و به اين تحقيق و تفحص مطرح امروز (فرهنگ و ارشاد) راي مثبت دادم اما برخي از همكاري اين فرصت را از دست دادند. از دست دادن فرصت راي دادن هيچ ربطي به عدم اجراي صحيح آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس ندارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19262

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض برخي نمايندگان به روند راي‌گيري طرح تفحص از وزارت ارشاد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016