دوشنبه 13 تیر 1384

در حاشيه بازديد رييس جمهوري از سازمان صدا و سيما، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۳‬
داخلي. سياسي. خاتمي. صداوسيما
سيد محمد خاتمي رييس جمهوري كه در روزهاي پاياني مسئوليت خود همانند روزهاي نخست تصدي اين مسئوليت همچنان پركار است ، روز دوشنبه با حضور در سازمان صداوسيما ، از رسانه ملي ديدن كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا ، رييس جمهوري در بدو ورود به سازمان صداوسيما ، بازديد خود را از واحد مركزي خبر آغاز كرد.

خاتمي درحالي وارد واحد مركزي خبر در طبقه چهارم ساختمان شيشه‌اي صداوسيما شد كه تقريبا همه اعضاي تحريريه سرويس‌هاي مختلف خبري واحد مركزي خبر به انتظار خاتمي ، ايستاده بودند.

بچه‌هاي واحد مركزي خبر ، به گرمي از خاتمي استقبال كردند و خاتمي نيز متقابلا از تلاشهاي دست اندركاران خبر و اطلاع رساني بويژه خبرنگاران رسانه ملي قدرداني كرد.

پس از بازديد خاتمي از واحد مركزي خبر ، رييس جمهوري به اتاقي كه روي در ورودي آن نوشته شده بود ، اداره پخش اخبار سيما رفت اما به دليل اينكه در خود سازمان صداوسيما نيز بسياري از پرسنل مجوز ورود به اين ساختمان را ندارند ، از ورود خبرنگاران ساير رسانه‌ها به اتاق پخش جلوگيري شد.

رييس جمهوري پس از بازديد از اداره پخش اخبار سيما در يك گفت و گوي زنده تلويزيوني با خبر شبكه اول سيما شركت كرد .

گوينده خبر ، از خاتمي پرسيد ما از وزراي شما سئوال كرده‌ايم به عملكرد خود چه نمره‌اي مي‌دهند از شما نيز پاسخ به اين پرسش را خواستاريم.

خاتمي در جواب گفت : اين نمره را بايد معلمان و ناظران كه همانا مردم هستند ، بدهند هرچند توفيق‌هاي دولت در عرصه‌هاي مختلف سياسي ، اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي به مراتب بيشتر از ناكامي‌ها در اين عرصه‌ها بوده است.

وي پس از اين گفت و گوي كوتاه تلويزيوني هنگام ترك واحد مركزي خبر با خبرنگار اخبار ‪ ۲۰‬و ‪ ۳۰‬دقيقه روبرو شد .

رييس جمهوري در پاسخ به سووالي درباره ارزيابي‌اش از بخش خبري ‪، ۲۰:۳۰‬ اظهار داشت:كساني كه مي‌خواهند در كوتاهترين زمان بيشترين مطالب را پيگيري كنند، اين بخش خبري را مورد توجه قرار مي‌دهند.

خاتمي‌بخش خبري ‪ ۲۰‬و ‪ ۳۰‬دقيقه را اقدامي ابتكاري و برنامه‌اي با نشاط، زنده و جذاب توصيف كرد و براي دست اندركاران آن آرزوي موفقيت كرد.

رييس جمهوري در ادامه بازديد از سازمان صداوسيما از شبكه العالم ، توليد و پخش و راديو نيز ديدن كرد.

خاتمي كه ظاهرا سرزده از برنامه سيماي خانواده كه به طور زنده و مستقيم پخش مي‌شد ، ديدن مي‌كرد نيز به پرسشهاي مجري اين برنامه كه بخشي از آن به مسائل زندگي خصوصي خاتمي اختصاص داشت ، پاسخ داد.

مجري برنامه سيماي خانواده از خاتمي پرسيد اقاي خاتمي چه سالي ازدواج كرديد ؟ كه خاتمي پاسخ داد مرداد سال ‪. ۱۳۵۳‬
خاتمي در پاسخ به سئوالهايي كه حول محور ازدواج و مراسم عقد و ماه عسل طرح شد، گفت : مراسم عقد ما بسيار ساده برگزار شد . پس از ازدواج ماه عسل به اصفهان رفتيم . خاتمي گفت من طلبه بودم و پول زيادي هم نداشتم نزديكترين شهر براي مسافرت اصفهان بود.

خاتمي سالروز ازدواج خود را مصادف با ميلاد حضرت ثامن الحجج (ع) ذكر كرد و گفت : همسرم خانم زهره صادقي ، زن قانعي است و هيچ وقت از من چيزي درخواست نكرده است .

مجري پرسيد ، آخرين هديه‌اي كه براي همسر خود خريده‌ايد چيست ؟ خاتمي به خنده گفت : هرچه دارم در اختيار همسرم است . معمولا هدايايي براي ايشان تهيه كرده ام اما در شان ايشان نبوده است بلكه صرفا در اين حد بوده ، كه به ياد او بوده ام .

رييس جمهوري ، آخرين سفر خانوادگي خود را نوروز گذشته به استان سرسبز مازندران عنوان كرد و در پاسخ به اين سئوال كه لحظات شيرين زندگي شما چه زماني است گفت كه هروقت در كنار همسر واعضاي خانواده ام هستم ، لحظات شيرين زندگي ام است .

مجري از تعداد فرزندان خاتمي سئوال كرد.

خاتمي در جواب گفت : سه فرزند دارم ، ليلا دختر بزرگم كه دكتراي رياضيات دارد با همسر خود در ايتاليا بسر مي‌برد و دختر دوم درحال تهيه پايان نامه دوره كارشناسي است و پسرم نيز در حال گذراندن دوره پيش دانشگاهي است .

رييس جمهوري قبل از ترك برنامه سيماي خانواده در دفتر يادبود اين برنامه مطالبي نوشت و آن را به يادبود امضاكرد.

يكي از برنامه‌هايي كه در جريان بازديد رييس جمهوري از سازمان صداوسيما و سخنراني وي در جمع مديران رسانه ملي گنجانده شده بود ، اجراي سرود زنده توسط عبدالحسين مختاباد و گروه موسيقي وي بود.

مختاباد و گروه موسيقي وي كه ساعتي قبل از حضور رييس جمهوري در سالن همايش‌هاي صداوسيما ، درحال تمرين بودند ، اما به دليل مصادف بودن اين برنامه با ايام فاطميه (س) و كمبود وقت ، موفق به اجراي برنامه خود در حضور رييس جمهوري نشدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمي در ادامه بازديد از سازمان صداوسيما در جمع مديران و مسئولان اين سازمان حضور يافت و در آغاز سخنانش گفت : در زندگي هرانساني لحظات تلخ و شيريني وجود دارد .

رييس جمهوري كه دوازدهم مرداد ماه ، مسئوليت خطير رياست جمهوري را به محمود احمدي نژاد واگذار مي‌كند ، گفت : من در هشت سال گذشته با لحظه‌هاي مختلف كه برخي شاد و برخي غمناك هستند ، روبرو بودم .

وي گفت : قطعا يكي از لحظات شيرين زندگي من ، همين ديدار خواهد بود و بسياري از احساسات خود را كه شايد نتوانم بيان كنم ، در دفتر خاطراتم خواهم نگاشت .

رييس جمهوري پس از سخنراني در جمع مديران كه با تشويق مديران رسانه ملي همراه بود ، نماز ظهر و عصر را به جماعت در نمازخانه مركز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما اقامه كرد و در ضيافت ناهاري كه از سوي سازمان صداوسيما به افتخار خاتمي ترتيب داده شده بود ، شركت كرد.

خاتمي كه ساعت ‪ ۹‬صبح دوشنبه وارد سازمان صداوسيما شده بود ، ساعت ‪ ۱۴‬و ‪ ۴۵‬دقيقه به بازديد خود پايان داد .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در حاشيه بازديد رييس جمهوري از سازمان صدا و سيما، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016