دوشنبه 27 تیر 1384

وزير خارجه‌ي عراق: منافقين خلع سلاح شده‌اند، اجازه‌ي فعاليت عليه ايران را در خاك‌مان نمي‌دهيم، ايسنا

هوشيار زيباري تاكيد كرد: عراق اجازه نمي‌دهد هيچ‌گونه فعاليتي عليه ايران در خاك اين كشور انجام گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، هوشيار زيباري، وزير امور خارجه‌ي عراق در خصوص سفر ابراهيم جعفري، نخست وزير اين كشور به ايران گفت: يكي از كميته‌هاي فرعي كه تشكيل داده‌ايم در خصوص همكاري امنيتي ميان دو طرف است و هدف از آن ايجاد مكانيسمي براي رد و بدل كردن اطلاعات به منظور جلوگيري از نفوذ و كمك به ما براي ايجاد ثبات است.

وي با بيان اين كه ”ما ايراني‌ها را همكار ديده‌ايم و آنها قصد دارند در اين كميسيون حاضر شوند“ افزود‏، در خصوص مسايل امنيتي به تفصيل مذاكره شد و اين مساله از اولويتي ويژه‌اي براي عراق برخوردار است.

اين گزارش با ذكر اين كه بغداد از تهران تضمين خواسته است كه امنيت مرزي را به منظور جلوگيري از نفوذ مبارزان خارجي به عراق تقويت كند، به نقل از زيباري افزود: ما به آنها اطمينان داده‌ايم كه قصد داريم از هرگونه نفوذ و يا فعاليت عليه منافع‌شان در قلمرو عراق جلوگيري كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين گزارش با اشاره به اين كه يكي از شكايت‌هاي ايران حضور منافقين در عراق تحت نظارت آمريكاست، افزود: سياست دولت عراق اين است كه قطعا ما اجازه نخواهيم داد هيچگونه گروه شبه‌نظامي مسلح يا گروه شبه‌نظامي مسلح خارجي در خاك عراق عليه يك كشور همسايه فعاليت كند.

زيباري افزود كه اين گروه ”خلع سلاح“ شده است.

Copyright: gooya.com 2016