جمعه 31 تیر 1384

فراكسيون دموكراسي‌‏خواه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران: دموكراسي و حقوق‌‏بشر هدف گنجي است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

فراكسيون دموكراسي‌‏خواه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در خصوص تداوم حبس اكبر گنجي در بيمارستان بيانيه‌‏اي صادر كرد.

به گزارش "ايلنا" در قسمتي از اين بيانيه با اشاره به گذشت 42 روز از اعتصاب غذاي اكبر گنجي و وضعيت جسماني نامناسب او و انتقالش به بيمارستان ميلاد، ‌‏آمده است: همسر گنجي وضعيت وي در بيمارستان را از زندان بدتر توصيف مي‌‏كند. زندانبانان بيمارستان، وكلاي گنجي را از ملاقات با وي منع كرده‌‏اند، مطبوعات را از وي دريغ مي‌‏دارنند و اجازه برقراري تماس تلفني دوستانش با وي را سلب كرده‌‏اند. گنجي خواهان آزادي و برخورداري بدون قيد و شرط از حقوق شهروندي است، پس با مقاومتي حماسي و شجاعانه همچنان در اعتصاب غذا به سر مي‌‏برد.
در بخش ديگري از اين بيانيه تصريح شده است: «فراكسيون دموكراسي‌‏خواه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران » به صاحبان قدرت هشدار مي دهد كه امروز هر زنداني سياسي ستاره‌‏اي در آسمان آزادي‌‏طلبي ايرانيان است. گنجي، زرافشان، قاضيان، باطبي و صدها روشنفكر و دانشجوي زنداني ديگر نورپرداز تاريكخانه‌‏هايي خواهند بود, تا مردم بهتر ببينند و بهتر بشناسند.
فركسيون دموكراسي‌‏خواه ضمن قدرداني و سپاس از مقاومت، ايستادگي و همراهي خانواده اكبر گنجي با وي، وظيفه خود و تمام آزادگان ايران و جهان را همراهي و ايستادگي در كنار گنجي و خانواده مقاومش دانسته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فراكسيون دموكراسي‌‏خواه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در بخشي از اين بيانيه از تمامي آزادگان و مدافعين حقوق بشر در سراسر جهان مي‌‏خواهد كه تمام توان خود را بر سر مسؤلين جمهوري اسلامي ايران جهت آزادي بدون قيد و شرط اكبر گنجي و همه زندانيان سياسي به كار گيرند. گنجي راه خود را انتخاب كرده است و وظيفه ما ياري او در رسيدن به هدف است. آزادي، دموكراسي و حقوق بشر هدف گنجي است.

Copyright: gooya.com 2016