شنبه 1 مرداد 1384

گنجی: آن چه "كيهان" نوشته عيناً به قلم سعيد مرتضوي است، امروز

امروز: در پی انتشار مطلبی با عنوان "پروژه مرگ اكبر گنجي ناكام ماند" در کیهان که در آن شیرین عبادی و دوستان گنجی متهم به برنامه ریزی برای مرگ او شده بودند،معصومه شفیعی،همسز گنجی در ملاقات با وی نظر او را در باره این ادعا جویا شد در ادامه گزارش خانم گنجی ازآن دیدار را می خوانید:
به نام خدا
روزنامه كيهان مورخ چهارشنبه 29 تير ماه 84 در صفحه اول خود ذيل عنوان "پروژه مرگ اكبر گنجي ناكام ماند" آورده است: "اطلاعات مستندي كه در اختيار اكبر گنجي قرار گرفت، جان وي را از توطئه اي كه براي مرگ او طراحي شده بود، نجات داد."
مطلب بالا نشان مي دهد كه علي رغم ميل مسئولين بالاي قوه قضائيه و حسن نيت آنها جهت حل مسئله گنجي، افراد و جريانهايي مشكوك مايل به حل آن نيستند و با دروغ پردازي‌ها و قلب واقعيات سعي مي‌كنند اين پرونده را با بن‌بست مواجه كنند. همه مي‌دانند كه روزنامه كيهان – برادر حسن و حسين- ارگان جريان خاصي است و هرگاه آن جريان بخواهد اقدام به حذف فيزيكي شخصيتي كند از طريق بخش‌ رسانه اي پروژه‌ قتلهاي زنجيره‌اي زمينه‌سازي هاي لازم را انجام مي‌دهد. ماجراي كنفرانس برلين و هياهوي پوچ كيهان مصداق بارز اين مطلب است. مقام آگاهي كه كيهان از آن ياد كرده غير از مرتضوي، شخص ديگري نيست.
آقاي مرتضوي لطف كند اين "اطلاعات مستند" را در اختيار افكار عمويم قرار دهد.
در ملاقاتي كه بنده با آقاي گنجي در بيمارستان ميلاد داشتم، موارد زير در پاسخ به روزنامه كيهان از طرف آقاي گنجي عنوان شد:
آنچه در روزنامه كيهان تحت عنوان :" پروژه مرگ اكبر گنجي ناكام ماند" آمده است، عيناً به قلم سعيد مرتضوي نگاشته شده است. محفل نشينان و بخش رسانه اي قتلهاي زنجيره اي، پروژه قتل گنجي را خود طراحي كرده‌اند اما مي‌خواهند آن را به گردن نزديكترين كسان من يعني همسر و بهترين دوستانم بيندازند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مرتضوي در همان يكشنبه شب- 26 تيرماه- كه مرا به بيمارستان آوردند به ديدار من آمد. به من مي‌گفت: "بايد اعتصاب غذاي خود را بشكني. اما فرض كنيم تو بميري ببينيم سود و زيان آن براي نظام چقدر است؟ اگر تو بميري صدردصد به نفع نظام است. اما مردن تو فقط 50 درصد براي نظام ضرر دارد. آن هم فقط در اثر فشارهاي بين‌المللي است كه ما هم آن را محاسبه كرده ايم تو را به بيمارستان آورده ايم و با اين كار 50 درصد را به 20 درصد كاهش داده ايم. يعني با مرگ تو ديگران خواهند گفت مگر ديوانه بود كه در بيمارستان به اعتصاب غذا ادامه داد."
همين كه مرتضوي در شب اول اعتراف نمود كه سود و زيان مرگ مرا در جلسات خود محاسبه كرده اند نشانگر آن است كه طراحي قتل من از سوي چه كساني تدارك ديده شده است. در ضمن مرتضوي گفت: "اگر اين نكته را افشا كني من آن را تكذيب خواهم كرد."

با تقديم احترام
معصومه شفيعي
31/4/84

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گنجی: آن چه "كيهان" نوشته عيناً به قلم سعيد مرتضوي است، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016