شنبه 1 مرداد 1384

گزارش معصومه شفيعي از آخرین وضعیت جسمانی وهمچنین پرونده اکبر گنجي، امروز

آقاي اكبر گنجي در بعدازظهر يكشنبه 26/4/84 به دنبال خراب شدن حالش به طور اورژانس به بيمارستان ميلاد منتقل شدند. از آن زمان تاكنون در بيمارستان به طور قرنطينه و تحت نظر مأموران دادستاني بستري هستند. سخنگوي قوه قضائيه اعلام كرده است: اكبر گنجي به دليل عمل مينيسك زانو در بيمارستان بستري شده است. زانوي وي به علت بازي فوتبال نياز به عمل پيدا كرده است. در ضمن اعلام كرده است كه اكبر گنجي در اعتصاب غذا نيست. موارد ذيل در پاسخ اعلام مي‌گردد:
1- اعزام اكبر گنجي به بيمارستان در بعدازظهر يكشنبه 26 تيرماه به طور اورژانسي و به دنبال وخيم شدن حال او صورت گرفت و نه به علت عمل جراحي مينيسك زانو.
به دنبال عكس MRI از كمر و زانو جراح متخصص مغز و اعصاب زندان به طور مكتوب يك ماه استراحت مطلب براي وي تجويز نموده است در طي اين مدت حتي براي دستشويي حتما از لگن استفاده كند پس از گذشت يك ماه اگر بهبودي حاصل شد استخر درماني و فيزيوتراپي بلندمدت آغاز خواهد شد در غير اين صورت حتماً بايد عمل شود، در ضمن براي وي مرخصي استعلاجي را ضروري دانسته است.
دو متخصص مغز و اعصاب بيمارستان ميلاد با ديدن عكسهاي MRI و معاينه گنجي طول درمان بلندمدت و مرخصي استعلاجي پيشنهاد كرده اند.
زانوي گنجي به تشخصيص متخصصان بيمارستان ميلاد نياز به عمل جراحي دارد. ديسك كمر و زانو درد ارثيه هاي زندان اوين اند نه بازي فوتبال.
بيماري آسم گنجي كه پيش از اين به تأييد بهترين متخصص آسم و آلرژي رسيده بود در بيمارستان ميلاد پس از تستهاي مختلف مورد تأييد مجدد قرار گرفت و همان اسپري‌هايي كه قبلا متخصصين تجويز كرده بودند دوباره تجويز شد.
2- امروز جمعه 31/4/84 مدت 42 روز از اعتصاب غذاي گنجي مي‌گذرد. شكستن اعتصاب غذا كذب محض است. دوستان گنجي به وي توصيه كرده اند كه تجويز پزشكان را حتي المقدور بپذيرد.
در روز چهارشنبه 29/4/84 گنجي در بيمارستان با دستگاه Body Fat Analyzer تست شد و نتيجه اين بود كه طي مدت بستري شدن در بيمارستان ميزان ذخيره چربي او كاهش يافته بود.
وزن او 54 كيلوگرم بود؛ اگر او اعتصاب غذا را شكسته بود مي‌بايست وزنش افزايش يابد. آقاي مرتضوي عصر يكشنبه و دوشنبه با حضور در بيمارستان با گنجي به طور مفصل مذاكره نمود. گنجي چگونه مي‌توانست اعتصاب غذاي خود را بشكند در حالي كه صبح دوشنبه مرتضوي طي مصاحبه‌اي اعلام كرد: گنجي پس از عمل مينيسك پا به زندان بازگردانده خواهد شد. گنجي هيچگاه اعتصاب غذاي خود را نشكسته و نمي شكند مگر با آزادي بي قيد و شرط. گنجي گفت: "تنها چيزي كه به زندان باز مي گردد جنازه من خواهد بود".
دلايل ديگر ادامه اعتصاب غذاي گنجي به شرح زير است:
اولاً: به وكلاي گنجي اجازه ديدار با وي را نمي دهند. به گنجي گفته اند محل ملاقات با وكيل، اتاق وكلاي زندان است گنجي هم گفته است مرا به زندان ببريد تا با وكلايم ملاقات كنم. ضمنا در اسرع وقت بايد با آقاي دكتر مولايي ملاقات نمايم.
ثانيا: طي 6 روز گذشته او را در قرنطينه فكري نگاه داشته اند يعني به وي هيچ روزنامه اي نمي‌دهند. آقاي مرتضوي گفته است بهتر است گنجي قرآن بخواند و از مسايل سياسي دور باشد. به دستور مرتضوي براي گنجي روزنامه خبر ورزشي آورده اند كه او هم از گرفتن آن خودداري كرده است.
ثالثا: با توجه به نظر پزشكان مختلف مبني بر اعزام به مرخصي استعلاجي دادستاني از اين امر خودداري مي كند.
رابعا: گنجي گفته است بايد تلفن من آزاد شود تا بتوانم با كساني كه تمايل دارم تماس بگيرم؛ آنها هم مي‌توانند تلفنها را كنترل نمايند. گنجي به نماينده دادستان گفته است در اولين بار مي‌خواهد با آيت الله منتظري، دكتر سروش و خانم شيرين عبادي صحبت كند.
خامساً: گنجي خواستار ملاقات با دوستان خود است و در بعدازظهر چهارشنبه به دادستاني اعلام كرده است مجوز ديدار جمعي با آقايان: عبدالله نوري، استاد ملكيان، حجاريان، سحرخيز، تهراني، آقاجري، رمضان زاده، كديور و علي افشاري را صادر نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آنها كه مي گويند گنجي از طريق آزادي مشروط آزاد شود، گنجي هرگز آن را نمي پذيرد. اگ رراه حل قانوني مي خواهند مگر قبل از دوم خرداد 76 دستور نداده اند كسي را به زندان انفرادي نفرستيد و اگر فرستاديد هر روز آن معادل 10 روز است؟ گنجي ماهها در انفرادي بوده و از حبس او 8 ماه باقي مانده است كافي است 24 انفرادی اخیر او را محاسبه نماييد كه مي شود 240 روز ، معادل همان 8 ماه . راه ديگر آن است كه از بخشنامه آقاي شاهرودي مبني بر دادن 3 ماه مرخصي استعلاجي به زندانيان بيمار تبعيت كنيد. راه سوم آن است كه تمام مرخصي هايي را كه سالانه به زندانيان ديگر مي‌دهيد محاسبه كنيد و همان مقدار و حتي نصف يا يك سوم آن را به گنجي بدهيد. راه ديگر آن است كه به تمام شكايتهايي كه من، گنجي و وكيلمان از مرتضوي كرده ايم رسيدگي كنيد- هر چند دير هنگام- و ببينيد اگر به آن شكايتها بي طرفانه رسيدگي مي شد آيا مرتضوي همچنان بر مسند قدرت باقي مي ماند تا بتواند اينگونه حيله گرانه و با سوء نيت تمام در روند حل اين پرونده كارشكني و اخلال كند؟ آيا زهرا كاظمي به قتل مي رسيد؟ آيا آن بلاها بر سر وبلاگ نويسان مظلوم مي آمد؟ آيا زنداني سياسي‌اي در زندان باقي مي‌ماند تا نظام بابت آنها اين گونه هزينه بپردازد؟ آيا نهادهاي بين المللي حقوق بشر، اتحاديه اروپا، آمريكا و شخصيتهاي فرهنگي و سياسي داخل و خارج اينگونه به واكنش مي‌افتادند؟ تا كي انسانهاي بي گناه بايد تاوان كينه توزي هاي شخصي مرتضوي و امثال او را بپردازند؟ من اطمينان دارم كه مقامات بالاي قوه قضائيه در حل اين مسئله حسن نيت دارند ولي بايد بدانند كه شيطنتها و كينه‌هاي شخصي مانع تحقق اهداف انساني آنان است. گل و لاي را از جوي بزداييد تا شاهد جريان زلال آب شويد.

با تقديم احترام
معصومه شفيعي

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش معصومه شفيعي از آخرین وضعیت جسمانی وهمچنین پرونده اکبر گنجي، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016