دوشنبه 28 شهریور 1384

وزير كشور در جمع خبرنگاران: انتخاب استانداران به هيچ وجه جناحي نيست، فارس

مصطفي پور محمدي تاكيد كرد:در تغيير مديران به ويژه استانداران براساس تصميم دولت جديد هيچ گونه رويكرد جناحي و حزبي وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مصطفي پور محمدي وزير كشور كه امروز دوشنبه در حاشيه معارفه استاندار جديد تهران در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص دليل انتخاب استانداران جديد از ميان شخصيت‌هاي علمي كشور گفت: مديريت جديد بايد با تعاريف جديد بيان شود و ما مديري را قوي‌ مي‌دانيم كه از مباني علمي قوي و برجسته‌اي برخوردار باشد و به همين دليل مديران جديد خود را از ميان چهره‌هاي علمي و شاخص كشور انتخاب كرده‌ايم.
وزير كشور با اشاره به شخصيت علمي استانداران سيستان و بلوچستان و تهران تصريح كرد: اين عزيزان در حوزه اجرايي همكارهاي بزرگي انجام داده‌اند ولي تاكنون تنها چهره علمي آنها برجسته‌تر بوده است.
وي گفت: مديريت جديد نيازمند اتكا به دانش جديد و توانايي‌هاي برخاسته از دانش محوري است.
پور محمدي در خصوص امكان تغيير تمامي استانداران كشور گفت: با توجه به نيازهاي داخلي و خارجي هر استان و مطالبات و مناسبات هر استان تغييرات در سطح استانداران شكل مي‌گيرد ولي بناي تغيير تمامي استانداران را نداريم.
وي با اشاره به استعفا چند تن از استانداران گفت: اينك در چندين استان، استاندار نداريم كه بازنشسته شده‌اند يا دوران ماموريت آنها پايان يافته كه نيازمند استاندار جديد هستند، علاوه بر اين كه در چند استان هم، استانداران به دليل فرصت مطالعاتي درخواست ادامه تحصل كرده‌اند و در برخي استانها هم استاندار در مدت زماني طولاني در آنجا حضور داشته كه با اوضاع اجتماعي استان، اقتضاي تحول و تغيير را دارد كه در خصوص جايگزين اين افراد در حال مطالعه و تحقيق هستيم.
وي در خصوص اصلاح ساختار مديريتي استان تهران گفت: در ساختار اداري كشور براي مديريت استان تهران بايد باز تعريف جديدي صورت گيرد و اين مساله در اختيار نمايندگان مجلس به ويژه نمايندگان استان تهران است كه دراين راستا نيز طرح‌هاي مطالعاتي وزارت كشوردر اين زمينه را تعقيب خواهيم كرد تا اين تغيير رويكرد در مدريريت استان به سرعت صورت گيرد.
وزير كشور در خصوص مشكلات ايجاد شده در خانه احزاب كه موضوع سؤال خبرنگار فارس بود گفت:به دليل حجم برنامه و كارها متاسفانه فرصت رسيدگي دقيق به اين مشكل را نداشته‌ام.
وي گفت: خانه احزاب در دولت گذشته انتخاباتي داشته كه بخش كارشناسي وزارت كشور در دولت قبلي اين انتخابات را مخدوش اعلام كرده است.
پور محمدي افزود: من هنوز فرصت بررسي گزارش انتخابات اخير خانه احزاب را نداشته‌ام ولي از فضاي گذشته كه به ما ارث رسيده است متاثر هستيم.
وزير كشور با تاكيد بر اين كه مشكل خانه احزاب حتما بايد حل شود افزود: من تلاش مي‌كنم تا مشكل خانه احزاب رفع شود چرا كه فضاي با نشاط سياسي كشور بايد در خانه احزاب كه كانون فعاليت ‌هاي سياسي، وحدت، مودت نشاط و همدلي در عين رقابت است، ديده شود و براي ساماندهي آن تلاش خواهيم كرد.
وي در خصوص معضل مهاجرت‌هاي غير مجاز به استان تهران گفت: بحث مهاجران خارجي مساله‌اي است كه از سالهاي قبل بر مجموعه‌هاي اجرايي و اداري كشور سنگيني ‌كرده است و عليرغم تلاش‌هاي فراواني كه در اين خصوص صورت گرفته مشكلات كماكان باقي است.
پور محمدي گفت: به دليل اين كه مهاجران خارجي به ويژه افاغنه زمينه سكونت و اشتغال ندارند از راههايي در مناطق مرزي كه كنترل مناسبي ندارند به ايران باز مي‌گردند و بار اجرايي كشور را سنگين‌تر مي‌كنند.
وي افزود: در اين خصوص تدابيري اتخاذ شده كه بازگشت مهاجران خارجي به كشورشان بازگشتي با دوام باشد تا هر تعدادي كه مي‌روند ديگر بازگشتي نداشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير كشور هر گونه نگاه جناحي و رويكرد حزبي را در انتخاب مديران و استانداران وزارت كشور رد كرد و گفت: در همين انتخاب اخير استانداران هيچ گونه نگاه جناحي و سياسي نشده و تنها خواسته‌هاي ملت ايران در بخش‌هاي مختلف در تغيير مديريت‌ها مورد توجه بوده است.
وي گفت: در همين چند استان با اشتياق عمومي در خصوص تحولات روبرو بوده‌ايم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور در جمع خبرنگاران: انتخاب استانداران به هيچ وجه جناحي نيست، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016