سه شنبه 29 شهریور 1384

وزير كشور: مديري را موفق مي‌دانيم كه داراي غناي تئوريك باشد، ايسنا

* دولت هفتاد ميليوني يعني افراد بتوانند مطالبات خود را مطرح كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


وزير كشور در مورد انتخاب استانداران استان‌ها، گفت: سعي مي‌كنيم با مسوولان عالي استان و هم‌چنين نمايندگان، بحث و تبادل نظر كنيم و به صورت مشورتي استاندران را انتخاب كنيم.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي صبح روز پنجشنبه در حاشيه‌ي مراسم توديع و معارفه‌ي استاندار تهران در جمع خبرنگاران در مورد انتخاب سه استاندار جديد استان‌هاي تهران، كرمان و سيستان و بلوچستان و سابقه‌ي علمي اين سه استاندار جديد، اظهار داشت: من در انتخاب‌ها سعي كرده‌ام كه بيشتر شخصيت علمي افراد را مدنظر قرار دهم و اميد است كه اين افراد با پشتوانه‌ي علمي كه دارند بتوانند در مديريت تحولي ايجاد كنند. ما مديري را موفق مي‌دانيم كه داراي غناي تئوريك باشد و در اين ارتباط از چهره‌هاي شاخص علمي استان استفاده كرديم.


وي در مورد تغيير استانداران ديگر استان‌ها گفت: ما در تغيير استانداران نيازهاي داخلي استان را مبنا قرار داده‌ايم، در حال حاضر استاندار چهار – پنج استان تقاضاي بازنشستگي كرده و بازنشسته شده‌اند و ما در اين استان‌ها استاندار نداريم. در برخي ديگر از استان‌ها استاندار مامور بوده و مي‌خواهد به محل اصلي ماموريت خود برود. برخي از استانداران نيز كه داراي شخصيت علمي هستند فرصت مطالعاتي گرفته و درخواست دارند كه از اين فرصت مطالعاتي خود استفاده كنند. در نتيجه ما بايد استانداران اين منطقه را تغيير دهيم. البته در برخي از استان‌ها نيز استاندار مدت طولاني است كه در آن استان فعاليت مي‌كند و ما براي ايجاد تحول مجبوريم كه تغييراتي در آن استان ايجاد كنيم و به هر حال در مورد تغيير استاندارها در حال مطالعه هستيم.


وي در مورد تغيير ساختار مديريت استان تهران، گفت: ما براي تهران در ساخت اداري كشور بايد تعريف جديدي ارايه كنيم و در اين زمينه در حال مطالعه‌ايم.


وزير كشور در مورد مشكلات ايجاد شده در خانه‌ي احزاب و هم‌چنين شركت خود در جلسه‌ي آينده‌ي اين تشكل، اظهار داشت: ما به دنبال ايجاد شور و نشاط سياسي در جامعه هستيم ولي در حال حاضر يكي از مكان‌هايي كه مي‌تواند شور و نشاط سياسي ايجاد كند، دچار مشكل است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پورمحمدي با بيان اين كه سفري برايش پيش آمده و احتمالا در جلسه‌ي پنج‌شنبه‌ي خانه‌ي احزاب شركت نخواهد كرد، گفت: ولي دوست دارم كه با اين دوستان بنشينم و در يك فضاي مناسب در مورد مشكلاتشان بحث و گفت‌وگو كنم و هر چه زودتر مشكل حل شود. اين مساله‌اي است كه به ما از دولت گذشته به ارث رسيده است و بايد آن را حل كنيم.


وزير كشور در مورد مهاجران غير قانوني، گفت: در حال حاضر شاهد حضور مهاجران غيرقانوني در نقاط مختلف كشور هستيم و در ارتباط با حل اين مشكل تلاش‌هايي شده است. اين مشكل را بايد با نگاهي دقيق و با توجه به مناسبات انساني و خارجي حل كرد. اكنون شاهديم كه مهاجران غيرقانوني خارجي به كشورشان برگشت داده مي‌شوند ولي بعد از مدتي به وسيله‌ي راه‌هايي كه وجود دارد دوباره برمي‌گردند، ما بايد برنامه‌اي فراهم كنيم كه ديگر اين افراد برنگردند.


وزير كشور در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر عدم موفقيت در ايجاد كابينه‌ي هفتاد ميليوني و انتخاب مديران جناحي، گفت: اين حرف را قبول ندارم، ما تاكنون دو – سه تا انتخاب بيشتر نداشته‌ايم و در انتخاب مديران نيز بحث مسايل جناحي مطرح نبوده است. منظور از دولت هفتاد ميليوني اين است كه افراد بتوانند مطالبات خود را مطرح كنند، ما به دنبال تحول و افزايش مشاركت عمومي هستيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور: مديري را موفق مي‌دانيم كه داراي غناي تئوريك باشد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016