چهارشنبه 13 مهر 1384

حدادعادل: تعصب نسبت به قوم و حوزه انتخابيه از خطراتي است كه نمايندگان را تهديد مي‌كند، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بركات ماه مبارك رمضان و بيان اينكه شيطان براي هر كس از جمله نمابندگان زبان و ابزاري براي گمراه كردن دارد، گفت: تعصب نسبت به قوم، قبيله، شهر و حوزه انتخابيه و استان كه ديگران را فراموش كرده و هر چه مي‌خواهيم براي يك جمع محدود باشد خطراتي است كه نمايندگان را تهديد مي‌كند.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز چهارشنبه در جلسه علني مجلس فرارسيدن ماه مبارك رمضان را به همه مردم مسلمان جهان، ملت ايران و نمايندگان مجلس تبريك گفت.
وي ماه رمضان را ماه خودسازي، پالايش و پيرايش روح دانست و گفت: ماه رمضان ماه تلاوت، فهم و عمل به قرآن، ماه اصلاح اخلاق و ماه تقرب به خداوند است.
حداد عادل ضمن ابراز اميدواري نسبت به اينكه همه از بركات اين ماه بهره‌مند شوند، افزود: همه محتاج بركات اين ماه هستيم و بالاترين بركت اين ماه، تقواي الهي است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ما محتاج تقوي هستيم تا بتوانيم در مقابل وسوسه‌هاي شيطاني مقاومت كنيم، خاطرنشان كرد: شيطان براي هر كسي زبان و ابزاري براي گمراه كردن دارد، براي ما نمايندگان هم شيطان ابزارهاي وسوسه متعددي دارد ما هم در معرض انواع خطرات حب جاه، حب مقام، دلبستگي به دنيا، فرو غلتيدن در دنيا، تعصب داشتن نسبت به حزب و گروه و جناح و تشكل به طوري كه ما را از ديدن حقيقت محروم و از تسليم به حقيقت باز دارد، هستيم.
وي ابراز اميدواري كرد كه به بركت اين ماه بتوانيم خود را از اين وسوسه‌ها و خطرات حفظ كنيم.
حداد عادل بر حفظ حرمت اين ماه تاكيد كرد و افزود: اطمينان دارم مردم عموماً با رعايت حدود الهي حرمت اين ماه را در معابر و انظار حفظ خواهند كرد و انشاءالله مسئولان به وظيفه خود عمل مي‌كنند و در ادارات هم رعايت خواهد شد و اين ماه مايه خير و بركت براي امت اسلام باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سالروز هجرت امام راحل(ره) به پاريس را گرامي داشت و افزود: همه ما به ياد داريم در آن روزهاي بيم و اميد كه هيچ كس نمي‌دانست چه خواهد شد امام شجاعانه از عراق به كويت، از كويت به پاريس در حركت بودند و فرمودند «اگر مجبور شوم از يك فرودگاه به فرودگاه منتقل شوم و سفر كنم، دست از حق گويي و مبارزه بر نخواهم داشت.»
وي ياد امام راحل و ياد مجاهدت‌ها و ايمان عظيم او و رنج و تلاش او براي نجات كشور و پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي داشت.
حداد عادل همچنين روز نيروي انتظامي را گرامي داشت و با بيان اينكه اهميت اين نيرو بر كسي پوشيده نيست، خاطرنشان كرد: اهميت اين نيرو اهميت امنيت براي مردم است و تامين امنيت بالاترين، اولين و قديمي‌ترين توقع ملتها از دولتهاست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در درجه اول هر ملتي از دولت انتظار تامين امنيت را دارد، اگر بگوييم در تاريخ تشكيل دولت و بوجود آمدن اولين دولتها در تاريخ بشر با چنين انتظار و توقعي شكل گرفته و همراه بوده سخني به گزاف نگفته‌ايم.
وي با بيان اينكه در جامعه ما هم امنيت از جهات گوناگون آسيب‌پذير است، اضافه كرد: نمونه‌اي از اين آسيب پذيري را نمايندگان در نمايشگاهي كه نيروي انتظامي در هفته اين نيرو در مجلس برپا كرده ملاحظه كرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس مجلس ضمن تقدير از تلاش نيروي انتظامي در جهت انجام وظيفه و ايجاد امنيت آمادگي مجلس را براي كمك به اين نيرو اعلام و ابراز اميدواري كرد كه ماموران نيروي انتظامي و مسئولان آن با تلاش براي افزايش پاكي و سلامت در اين نيرو و وظيفه شناسي بتوانند به مقاصد والايي كه دارند جامعه عمل پوشانده و مردم را راضي نگهدارند.
حداد عادل در پايان با اشاره به روز دامپزشكي و اهميت اين رشته در اقتصاد كشور به خصوص اقتصاد روستايي، گفت:‌ امروزه سلامت دام و سلامت مردم با يكديگر پيوستگي دارد.

Copyright: gooya.com 2016