چهارشنبه 25 آبان 1384

نهضت آزادي ايران تشكيل حزب اعنتماد ملي را گامي بزرگ و مفيد در راه پرفراز و نشيب مردم سالاري دانست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نهضت آزادي ايران طي نامه‌‏اي به مهدي كروبي؛ دبير كل حزب اعتماد ملي تشكيل اين حزب را گامي بزرگ و مفيد در راه پرفراز و نشيب مردم سالاري دانست.

به گزارش "ايلنا"، در اين نامه ضمن تبريك شوراي مركزي نهضت آزادي از تشكيل حزب اعتماد ملي به مهدي كروبي آمده است: ملت ايران بيش از صد سال است كه براي تأمين حقوق و آزادي­هاي اساسي و تحقق مردم­سالاري مبارزه مي­كند. انقلاب اسلامي عظيم بهمن 1357 يكي از فرازهاي بسيار مهم در راستاي آرمان­هاي تاريخي ملت ايران به شمار مي‌‏رود و اميد همگان آن بود كه آرمان حاكميت ملت در ركن جمهوريت نظام تجلي يابد.
اين نامه مي افزايد: اگر جمهوريت و مردم­سالاري به مفهوم واقعي تحقق يابد و مردم در تعيين سرنوشت خود دخيل شوند، از آنجا كه اسلام ريشه­هاي 1400 ساله در ايران داشته، ركني از هويت ملي ما محسوب مي­شود و اكثريت قريب به اتفاق مردم ما مسلمان هستند، ركن اسلاميت نظام بروز و ظهور خواهد يافت.
در پايان اين نامه آمده است: اما تحقق مردم­سالاري و حاكميت ملت پيش نيازهاي ويژه خود را دارد و تحزب از جمله پيش­شرط­هاي گريزناپذير مردم­سالاري است. اگر جمهوريت را پذيرفته­ايم، بيرون آمدن از صدف تنگ فرديت و قبول همكاري­هاي جمعي ضرورت دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازمه موفقيت همكاري­هاي جمعي در قالب حزب، تن دادن به سازگاري، تسامح و تساهل در روابط اجتماعي ـ سياسي است. در كشور ما كه قرن­ها دچار استبداد سياسي بوده­ايم، فرهنگ استبدادي و گريز از كارهاي جمعي به صورت بخشي از خلقيات و روحيات ايراني­ها درآمده است. همين كه جمعي از سر علاقه به ميهن و دلسوزي براي ملت گرد هم آيند و تشكيل حزبي را با اساسنامه و مرامنامه مشخص اعلام كنند، جاي خوشوقتي و اميدواري دارد.

Copyright: gooya.com 2016