جمعه 11 آذر 1384

گزارش راديو فردا از مراسم يادبود محمد مختاری و محمد جعفر پوینده در امامزاده طاهر

از تلاش گنجی و زرافشان در افشاگری تجلیل شد

مراسم بزرگداشت یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده در هفتمین سالگرد قتل آنان توسط عوامل وزارت اطلاعات وقت، امروز (جمعه) در امامزاده طاهر برگزار شد. یک روزنامه‌نگار در تهران درباره چگونگی برگزاری این مراسم به رادیو فردا می‌گوید: مراسم از ساعت دو و نیم در امامزاده طاهر کرج آغاز شد و سیاوش مختاری با خواند بیانیه‌ای از اکبر گنجی و ناصر زرافشان به عنوان کسانی که باعث شدند پرونده قتلهای زنجیره‌ای یک پرونده جهانی شود، نام برد. این روزنامه نگار می‌افزاید: پیامی از ناصرزرافشان توسط فریبرز رئیس دانا خوانده شد و پیامهایی از فعالان حقوق بشر و گروهها واحزابی چون حزب ملت ایران، افرادی چون مسعود باستانی روزنامه نگاری که در اراک زندانیست و سیمین بهبهانی ارائه شد. بیانیه کانون نویسندگان توسط درویشیان خوانده شد. به گفته این روزنامه نگار در این مراسم ماموران لباس شخصی حضور بسیار پررنگی داشتند.
امير مصدق کاتوزيان
-----------------------------------

در بزرگداشت یاد محمد مختاری و محمد جعفر پوینده در هفتمین سالگرد قتل آنان توسط عوامل وزارت اطلاعات وقت، امروز (جمعه) مراسمی در آرامگاه آنان در امامزاده طاهر برگزار شد.
یک روزنامه‌نگار در تهران: مراسم هفتمین سالگرد قتل زنده یادان محمد مختاری و محمد جعفر پوینده، از ساعت دو و نیم در امامزاده طاهر کرج آغاز شد و جمعیت تقریبا هر لحظه که از مراسم می‌گذشت، اضافه می‌شد. سیاوش مختاری در این مراسم بیانیه‌ای را خواند که در آن از اکبر گنجی و ناصر زرافشان به عنوان کسانی که باعث شدند پرونده قتلهای زنجیره‌ای یک پرونده جهانی شود، نام برد. کنار این مراسم پلاکاردهایی به چشم می‌خورد که از جمله پلاکاردی از اعلامیه جهانی حقوق بشر، کتابی که آقای جعفر پوینده ترجمه کرده بودند و ماده سه آن اعلامیه که بر زندگی آزاد و امنیت فردی تاکید می‌کرد. بعضی از گروههای جوانان نیز اعلامیه هایی را پخش می کردند، اما از آغاز مراسم اعلام شد که از شعار دادن باید در این مراسم پرهیز شود و حتی اعلامیه هم پخش نکنند و آقای فریبرز رئیس دانا گفتند که این اعلامیه‌ها را بعدا بیایید از شخص من بگیرید. اگر بخواهیم نگاهی به این مراسم داشته باشیم با مراسمی که در منزل آقای فروهر برگزار شد، باید به این اشاره کنیم که در این مراسم حضور نیروها با لباس شخصی محسوستر بود و آنها علنا به برخی افراد تذکر می دادند و از پخش اعلامیه و یا مسائل دیگری که امکان داشت در حاشیه این مراسم اتفاق بیفتد خودداری می کردند.

امیر مصدق کاتوزیان (رادیو فردا): پیامهایی که خوانده شد..

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

یک روزنامه‌نگار در تهران: آقای ناصر زارفشان پیامی از سویشان توسط آقای فریبرز رئیس دانا خوانده شد. مدافعان حقوق بشر و گروهها واحزابی مثل حزب ملت ایران نیز، پیامهایی نیز از سوی عده ای از افراد همچون مسعود باستانی روزنامه نگار جوانی که هم اکنون در زندان اراک زندانیست، خوانده شد. همچنین خانم سیمین بهبهانی اگرچه شعری نخواندند، ولی شعرواره ای را درباره بازماندگان این واقعه ارائه دادند. آقای درویشیان نیز از سوی کانون نویسندگان ایران، آخرین بیانیه این کانون را خواندند که در آن بیانیه پرونده در پیشگاه ملت ایران تاکید شده بود.

‌ا. م. ک: آیا مراسم با وجود لباس شخصیها بدون تنش برگزار شد و به پایان رسید؟

یک روزنامه‌نگار در تهران: این مراسم با این که لباس شخصیها در آن حضور بسیار پررنگی داشتند اما هیچگونه جلوگیری از بیان ابراز عقاید افرادی که به سخنرانی پرداختند انجام ندادند و می‌شود گفت که مراسم به خوبی به پایان رسید و در ساعت سه و نیم اگرچه عنوان شده بود که این مراسم در ساعت چهاربه پایان می رسد، در ساعت سه و نیم کاملا مراسم تمام شد و اتفاق خاصی هم در این بین نیفتاد.

Copyright: gooya.com 2016