سه شنبه 6 دی 1384

اماراتي‌ها مانع فعاليت شبكه صبا شده اند،ارس

خبرگزاري فارس:يك منبع مطلع فاش كرد به رغم ادعاي بهروز افخمي،حكومت امارات متحده عربي از فعاليت دفتر شبكه ماهواره‌اي صبا در دوبي جلوگيري كرده است.


اين منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس افزود: اماراتي‌ها در شرايط جديد منطقه‌ خاورميانه از هر گونه ايجاد تنش در روابط با ايران ابا دارند و از همين رو بود كه در اولين روزهاي پيش از آغاز فعاليت شبكه تلويزيوني صبا تصميم گرفتند مجوز فعاليت آن را به حالت تعليق درآورند.
وي افزود: ضمناً اماراتي ها ممكن است از احتمال انجام اقدام مشابه عليه خود نگران باشند چراكه آسيب پذيري آنها كم نيست.
مهدي كروبي، دبير كل پيشين مجمع روحانيون پس از ناكامي در انتخابات رياست جمهوري تصميم گرفت از اين مجمع خارج شود و به تاسيس حزب اعتماد ملي و راه اندازي شبكه ماهواره‌اي صبا بپردازند.
اين در حالي است كه بهروز افخمي، مدير شبكه صبا، ديروز در اقدامي نامتعارف، با انتشار نامه سرگشاده‌اي خطاب به دبير شوراي عالي امنيت ملي ناكامي در آغاز فعاليت اين شبكه را به تضييقات ايجاد شده از سوي نهادهاي ايراني نسبت داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنين روزنامه كيهان در شماره امروز خود خبر داد كه چند تن از سرمايه داران مقيم داخل و خارج كشور، تامين بخشي از هزينه‌ راه اندازي و اداره تلويزيون ماهواره‌اي صبا را به عهده گرفته اند و همچنين قرار است جمعي از ناراضيان سياسي داخلي و اپوزيسيون خارج نشين براي تدارك برنامه‌هاي اين شبكه با افخمي همكاري كنند و همين امر هم باعث شده است، مهدي كروبي نسبت به تعطيلي موقت تلويزيون صبا نظر مثبت نشان دهد.
بهرزو افخمي كه در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري، مشاور ويژه كروبي بود، پيش از مديريت راه اندازي «صبا» در تلاش بود با اخذ وام 400 هزار دلاري از رئيس جمهور پيشين، تلويزيوني ماهواره‌اي در خارج كشور تاسيس كند كه در پي افشاي آن مجوز پرداخت وام مزبور لغو شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اماراتي‌ها مانع فعاليت شبكه صبا شده اند،ارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016