جمعه 7 بهمن 1384

وزير كشور: دستگيری ده نفر از عوامل انفجارهاي اهواز، احتمال دخالت دشمنان در سقوط هواپيماهاي C-130 و فالكن، ايلنا

- آمريكا, انگليس و اسرائيل با برنامه‌‏اي منسجم درصدد ايجاد ناامني در كشور هستند


تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير كشور گفت: از عوامل انفجارهاي اخير اهواز 10 نفر دستگير شده‌‏اند كه همگي آنها از افراد بومي بوده و طعمه دشمنان نظام شده‌‏اند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا", مصطفي پورمحمدي, در حاشيه نخستين جشنواره فرهنگي انتظامي و مراسم دانش‌‏آموختگي و فراگيران مراكز آموزش، در جمع خبرنگاران, در خصوص پيگيري علل انفجارهاي اهواز, گفت: در رابطه با علل حوادث اهواز، شناسايي خوب و قابل توجهي صورت گرفته و عوامل آن عمدتاً شناسايي و تعدادي نيز دستگير شده‌‏اند.
وي افزود: پرونده 10 نفر از عوامل انفجارها تكميل و به دادگاه تحويل داده شده است و دادگاه‌‏ها نيز به سرعت كار خود را آغاز كرده‌‏اند كه اميد است هر چه سريع‌‏تر احكام مناسب, شرعي و قانوني براي جنايتكاران صادر شود.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: با توجه به سرنخ‌‏هاي مناسبي كه از بمب‌‏گذاري‌‏هاي اخير به دست آمده، پيش‌‏بيني مي‌‏شود؛ عوامل بمب‌‏گذاري هرچه سريع‌‏تر دستگير شوند.
وي، با اشاره به اينكه ناامني‌‏هايي ايجاد شده، هجوم مجدد افرادي است كه در اوايل انقلاب متضرر شدند, افزود: آمريكا, انگليس و اسرائيل سه دولتي هستند كه بيشترين آسيب‌‏ها را در جريان پيروزي انقلاب ديدند و تمامي حوادث ضدامنيتي سال‌‏هاي اول انقلاب و جنگ تحميلي را به ملت ما تحميل كردند.
وزير كشور گفت: انتخابات اخير رياست جمهوري نشان داد كه مردم همچنان پيام‌‏هاي اوليه انقلاب را با قدرت دنبال مي‌‏كنند و مانند روزهاي اوليه انقلاب بر آرمان‌‏هاي خود، استوار هستند.
پورمحمدي افزود: موج جديد اقدامات ضدامنيتي از سوي دشمنان نظام قابل پيش‌‏بيني بود و مجموعه عواملي كه در اختيار داريم حكايت از اين مي‌‏كند كه عوامل آمريكا, انگليس و اسرائيل در يك برنامه منسجم درصدد ايجاد ناامني در كشور هستند.
به گفته وي, احتمال دخالت عوامل آمريكا, انگليس و اسرائيل در سقوط هواپيماي C-130 و فالكن وجود دارد و شايد اين حوادث با طراحي و اقدامات الكترونيكي آنان، صورت گرفته باشد.
وزير كشور افزود: احتمال وقوع حوادثي مانند اهواز در جاي جاي كشور وجود دارد و دشمنان خواهند ديد اين حوادث مردم ما را در تعيين اهدافشان منسجم‌‏تر مي‌‏كند.
وي گفت: آنچه ما امروز دريافت مي‌‏كنيم، پاسخي است از پيروزي‌‏هاي ملت عراق, فلسطين و لبنان و تاوان پيروزي ملت اسلام در سرزمين اشغالي فلسطين را، قطعاً ملت‌‏هاي مسلمان ديگر خواهند داد.
پورمحمدي, در پاسخ به اين سوال كه آيا سرنشينان هواپيماي فالكن براي بررسي تحركات عراق عازم سفر بوده‌‏اند, خاطرنشان كرد: اين افراد براي انجام ماموريت‌‏هاي عمومي خود عازم اروميه بودند و اين ماموريت‌‏ها به طور منظم انجام مي‌‏شود، اما دشمنان، مردم ما و حافظان امنيت مردم را نشانه گرفته‌‏اند.
وي، با اشاره به اينكه در طول 28 سال گذشته ما با حوادث مختلفي روبرو شده‌‏ايم, گفت: اقدامات تروريستي هيچ سودي نخواهد داشت و قطعاً چنين فعاليت‌‏هايي نفرت بيشتر مردم و عزم قوي‌‏تر آنان را به دنبال دارد.
وزير كشور افزود: 10 نفر از عوامل دستگير شده در انفجارهاي اهواز، متاسفانه افراد بومي و فرزندان ما هستند كه فريب دشمن را خورده‌‏اند و در اين جهت بايد كار بيشتري صورت مي‌‏گرفت و بايد توجيه مي‌‏شدند.
به گفته وي, پيشرفت ملت ما در عرصه‌‏هاي مختلف براي دشمنان خوشايند نيست و استفاده از انرژي هسته‌‏اي كه پرستيژ ملي و افتخار ملي ما محسوب مي‌‏شود، براي آنان قابل پذيرش نخواهد بود.
پورمحمدي, با تاكيد بر اينكه نقشه‌‏ها و سنگ‌‏اندازي‌‏ها دشمنان ادامه خواهد داشت, تصريح كرد: عوامل انفجارها، گروه‌‏هايي تندرو هستند كه به ظاهر اهداف مردمي و عمومي را تعقيب مي‌‏كنند و از سرويس‌‏هاي اطلاعاتي الهام مي‌‏گيرند.
وزير كشور, در پاسخ به اين سوال كه چرا انفجارها و اقدامات تروريستي همواره اهواز را تهديد مي‌‏كند, افزود: از سوي دستگاه‌‏هاي امنيتي تلاش‌‏هاي زيادي براي جلوگيري از وقوع اقدامات تروريستي كه جزو كم‌‏هزينه‌‏ترين كارها است، صورت گرفته اما امكان تكرار اقدامات تروريستي با وجود تمام فعاليت‌‏هاي امنيتي، وجود دارد.
پورمحمدي گفت: تلاش مي‌‏كنيم و اميدواريم كه چنين حوادث ديگر در اهواز اتفاق نيفتد اما دشمنان مي‌‏خواهند منسجم‌‏تر وارد صحنه شوند.
وزير كشور افزود: در صورتي كه دستگاه قضايي با قاطعيت و سرعت بيشتري اقدام مي‌‏كرد، شايد شاهد تكرار و بروز حوادث و اقدامات تروريستي در اهواز نبوديم و انتظار داريم در مورد اخير دستگاه قضايي با دقت و قدرت بيشتري عمل كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، در خصوص زمينه‌‏هاي ايجاد امنيت اجتماعي در كشور, گفت: امنيت اجتماعي مساله‌‏اي جدي است كه در حوزه‌‏هاي مختلف دنبال مي‌‏شود و در زمينه مقابله با بزهكاري‌‏هاي اجتماعي در سال آينده, تدارك مناسبي ‌‏در نيروي انتظامي ديده شده است.
وي افزود: با امكاناتي كه دولت در اختيار نيروي انتظامي قرار مي‌‏دهد و مجلس نيز تصويب مي‌‏كند، ناجا در جهت كاهش بزه اجتماعي و ناامني گام‌‏هاي خوبي برمي‌‏دارد.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: در جهت كاهش تصادفات جاده‌‏اي برنامه‌‏هاي خوبي تدارك ديده شده و نسبت به حذف نقاط بحران‌‏خيز به صورت هدف‌‏دار، برنامه‌‏ها را دنبال خواهيم كرد.

Copyright: gooya.com 2016