شنبه 8 بهمن 1384

آخرین اخبار مربوط به اعتصاب کارگران شرکت واحد، آشوب

خبر اختصاصی آشوب: بعد از اعلام اعتصاب از طرف سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی در اعتراض به ادامه ی بازداشت منصور اسا نلو برخورد های شدید از طرف حاکمیت و نهاد های امنیتی بر علیه فعالین سندیکا شروع شد.

بنا به اخبار رسیده ابراهیم مددی نایب رئیس هیات مدیره سندیکا به همراه ٥ تن دیگر از اعضای هیات مدیره به دادگاه انقلاب احضار شده اند و تا لحظه ی تنظیم این خبر در ساعات آخرین شب روز جمعه ٧ بهمن ماه همچنان از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست و شایعه ی انتقال آنان به زندان اوین پخش شده است.

همچنین چند تن از اعضای سندیکا در حین پخش بیانیه های اعلام اعتصاب در سطح شهر و بین رانندگان توسط حراست بازداشت شدند و به نهادهای امنیتی تحویل داده شدند. همچنین بنا به اخبار تایید نشده حدود ٢٠ تا ١٠٠نفر از اعضای سندیکا بازداشت شده اند و برخی از رانندگانی که قصد تجمع در شب در محل های توقف گاه ها را داشتند بازداشت شده اند و برخورد های فیزیکی بین آنان با نیروهای امنیتی و نظامی صورت گرفته است.

در ضمن نهاد های نظامی و بخشی از ارگان های دولتی از هم اکنون اتوبوس های خود را برای شکستن اعتصاب به مناطق حاشیه تهران از جمله پارک چیتگر انتقال داده اند تا در روز شنبه به منظور به شکست کشاندن اعتصاب از آن ها استفاده کنند و رانندگان نیروهای نظامی از جمله سپاه و بسیج هم برای این امر در نظر گرفته شده اند.

در عین حال کمیته ی اطلاع رسانی سندیکا با صدور بیانیه ضمن اعلام اخبار مربوط به بازداشت برخی از اعضا و فشار های وارد شده به انان همچنان به عزم راسخ خود بر برگزاری اعتصاب تاکید کرده اند.

بنا به آخرین اخبار رسیده جمعی در حدود ١٠٠ تا ٢٠٠نفر از رانندگان و کارگران در منطقه ٦اتوبوس رانی واقع در جنت آباد از شب در محل توقف گاه دست به تجمع زده اند. همچنین قرار بر این است که تجمع کارگران شرکت واحد همراه با خانواده هایشان برگزار گردد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وبلاگ نویسان نیز در یک حرکت نمادین قرار بر این گذاشته اند که روز شنبه ٨ بهمن هم زمان با اعتصاب کارگران وبلاگ های خود را در حمایت از این موضوع آپ کنند. برای اطلاع بیشتر به وبلاگ سندیکای اتوبوس رانی مراجعه کنید.

گروه ها و سازمان های سیاسی و کارگری و دانشجویی با صدور بیانیه های گوناگون حمایت خود را از اعتصاب و خواسته های به حق کارگران اعلام داشته اند. همچنین موج حمایت سازمان های کارگری و احزاب بین المللی شروع شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرین اخبار مربوط به اعتصاب کارگران شرکت واحد، آشوب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016