شنبه 8 بهمن 1384

عضو هیات مدیره و مسئول روابط عمومی سندیکای کارگران شرکت واحد: سرکوب اعتصاب کارگران و بازداشت صدها تن، راديو فردا

نیروهای انتظامی اعتصاب کارگران شرکت واحد را سرکوب و صدها تن را بازداشت کردند: عضو هیات مدیره و مسول روابط عمومی سندیکا
اعتصاب کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از ساعات اولیه با رویارویی شدید نیروهای انتظامی روبرو شد. غلامرضا میرزایی عضو هیات مدیره و مسول روابط عمومی سندیکای کارگران شرکت واحد در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: نیروهای انتظامی از ساعات اولیه بامداد اعتصاب را سرکوب و صدها تن را بازداشت کردند. وی همچنین خبر بازداشت شماری از همسران بازداشت شدگان را تایید می کند و می گوید همسران منصور حیات غیبی، داود رضوی و سلیمی دستگیر شدند و به بازداشتگاه انتقال داده شدند.
شيرين فاميلي

اعتصاب کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از ساعات اولیه با رویارویی شدید نیروهای انتظامی روبرو شد. سندیکای کارگران شرکت واحد پیشتر بدنبال ادامه بازداشت شماری از اعضای خود در اعتراض به عدم توجه مسولان به مطالبات کارگران شرکت واحد از کلیه کارگران خواست دست از کار بکشند. شش عضو سندیکای کارگران روز پنجشنبه بازداشت شدند. درحالیکه طی روزهای اخیر 12 تن از اعضای سندیکا بازداشت شده اند، شامگاه روز جمعه همسران 4 تن از اعضای بازداشت شده نیز زندانی شدند. غلامرضا میرزایی عضو هیات مدیره و مسول روابط عمومی این سندیکا در مصاحبه با رادیو فردا می گوید: نیروهای انتظامی از ساعات اولیه بامداد اعتصاب را سرکوب و صدها تن را بازداشت کردند.
غلامرضا میرزایی: اعصاب ما امروز صبح از دقایق شروع آن بشدت توسط نیروهای انتظامی و امنیتی که در مناطق شرکت واحد از شب قبل حضور داشتند سرکوب شد. همه رانندگان را با ایجاد رعب و وحشت و ضرب و شتم مجبور کردند اتوبوس ها را خارج کنند. کسانی هم که مقاومت کردند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

شیرین فامیلی (رادیو فردا): این افرادی را که بازداشت کردند می دانید کجا بردند؟

غلامرضا میرزایی: طبق آخرین خبرها در حال انتقال به دادگاه انقلاب هستند.

ش.ف: آقای میرزایی گفته می شود که برخی از همسران اعضای بازداشت شده را نیز بازداشت کردند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

غلامرضا میرزایی: ساعت 4 صبح امروز خانم حیات غیبی، همسر منصور حیات غیبی، خانم رضوی همسر داود رضوی، خانم سلیمی همسر آقای سلیمی منزل آقای سلیمی بودند که برای آزادی همسرانشان که در زندان بودند در یک تجمع شرکت کنند که دستگیر شدند و به بازداشتگاه انتقال داده شدند.

ش.ف: الان اوضاع در سطح شهر چطور است؟

غلامرضا میرزایی: الان اوضاع آرام است چون عده بسیاری از فعالان الان بازداشت هستند و بقیه فعالان هم تحت . ما هیچگونه اطلاع دقیقی از وضعیت دوستان نداریم. بعضی از دوستان خودشان تماس گرفتند و وضعیتشان را بما گفتند که دارند انتقال داده می شوند به دادگاه انقلاب. چون بیشتر اعضای سندیکا الان تحت تعقیب اند، اقدام موثری نمی توانیم انجام دهیم. خانواده ها با ما تماس میگیرند و ما هم دلداری می دهیم و راهنمایی می کنیم. تعداد و اسمهای دقیق اینها را نداریم.

Copyright: gooya.com 2016